Cum aduc o maşină din Germania – Partea3

autohaus2.jpgCiteşte Partea 1 şi Partea 2 şi hai să plecăm în Germania.

De acum începi să te pricepi. După ce ai frunzărit site-uri precum www.mobile.de sau www.autoscout.de ajungi să îţi faci o părere despre cum stau preţurile. Aici sunt concentrate cam un milion de oferte. Ideea este ca regulat să alegi să zicem 10 maşini dintre cele din oferta care crezi tu că au un preţ bun raportat la dotări, an de fabricaţie etc. Evită în general prima şi poate a doua pagină cu rezultate. Preţurile acelea exagerat de mici sunt ţepe sigure. Chiar şi cele cu preţuri normale rişti să fie. Aşa că alege numai maşini oferite de autohaus-uri întregistrate pe site-ul de anunţuri de cel puţin un an. Uite un exemplu.

autohaus-mobile.JPG

În chenar afli că acest dealer ofertează prin mobile.de de 5 ani. Asta este o garanţie suficientă. Ce părere ai despre al doilea exemplu?

autohaus-mobile-tzepar.JPG

Te-ai prins. Preţul este exagerat de mic iar vânzătorul lasă numai un cod poştal. Nici un nume, adresă sau telefon(uneori şi numărul e doar o cartelă de ţepar iar numele fals).

După ce ai găsit câteva oferte serioase, caută-le a doua zi să vezi dacă mai sunt disponibile. Dacă ai ales bine, jumătate au fost deja şterse pentru că s-au vândut. De aceea nu îţi recomand ferm să alegi maşina din ţară. Nu toţi dealerii germani acceptă să îţi rezerve ţie o maşină pentru câteva zile până ajungi acolo. Mai ales dacă aud la telefon că vorbeşti engleză şi vii din România şansele sunt mari să nu îţi facă o rezervare decât pentru o zi, ori să ceară un avans ca să o ţină câteva zile. Să plăteşti avansul nu îţi recomand să o faci niciodată. Site-urile astea sunt pline de ţepari. Poţi încerca totuşi, fie pe cont propriu, fie să apelezi la cineva care vorbeşte germană. Când le vorbeşti limba devin alţi oameni. Mult mai amabili. Aşa s-ar putea să obţii o rezervare pentru o zi sau două maximum.

Hai că ne-am pregătit destul. Să pornim.

Pentru drum îţi recomand avionul la dus. Te odihneşti bine înainte, ca să fii proaspăt pentru drumul de întoarcere. Găseşti preferabil un zbor care să aducă în Germania cu o seară înainte. Dacă îl iei din vreme şi e lowcost poate fi mai ieftin de 40 de euro. În ultima clipă e cam 150 de euro.

Dacă nu ai maşină rezervată şi vrei să cauţi acolo trebuie să te pregăteşti cu multă răbdare. Poţi da peste chilipirul visat rapid sau după zile de căutare. Eu aşa am făcut ultima dată. Am închiriat o maşină cu 50 de euro pe zi şi am colindat zonele industriale şi drumurile locale (acestea zonele unde se concentrează de obicei autohaus-urile, uneori şi câte 10 pe o străduţă) din câteva oraşe. Zona mea preferată – NV Germaniei, în apropiere de Olanda. Landul Renania de Nord Vestfalia NRW este unul dintre cele mai bogate şi mai aglomerate cu oraşe din Germania. Treci din oraş, în orăşel, în sat şi înapoi în oraş. Poţi ajunge să vezi într-o zi şi câteva zeci de autohaus-uri. Uite o hartă a zonei.

harta-nrw.JPG

Dacă ai deja rezervare şi trebuie să ajungi în alt oraş decât cel în care ai aterizat, foloseşte trenul. DB – Deutsche Bahn merge nemţeşte, adică foarte repede şi punctual. Poţi să îţi faci traseul şi să iei bilet către orice localitate din Germania de aici. Găseşti un apoi hotel accesibil. În oraşele mici găseşti şi case de oaspeţi „Gasthaus” în care poţi să dormi pentru 20-30 de euro şi să te trezeşti cu micul dejun şi cafea nemţească. Înainte să mergi la culcare, dă o raită pe la autohaus. Va fi cel mai probabil închis sau deschis numai pentru vizitare, dar vei şti unde să vii mâine la sigur şi poate apuci să vezi şi maşina pe care ai rezervat-o. Mergi la culcare devreme, ca să prinzi o noapte bună de somn. Vei avea nevoie de ea. A doua zi, fresh, la ora 9 eşti în faţa autohaus-ului. Îmbracă-te la cămaşă, ceva smart-casual. Cere să vezi maşina rezervată şi asigură-te că totul este cum ai aranjat. Nu te grăbi, fă o inspecţie vizuală completă. Cere apoi să scoţi maşina la un test-drive. Cel mai probabil vei primi cheile în schimbul paşaportului şi poţi să dai câteva ture pe străduţe.(La ce trebuie să te uiţi când cumperi o maşină, te învăţ în episodul viitor). Revii apoi cu un aer relaxat şi serios şi aştepţi să vorbeşti cu dealerul. Îi spui că te interesează maşina, dar nu îi spui imediat că o cumperi. Ceri să vezi toate actele. Toate. În primul rând, cartea germană de identitate a maşinii. Pe ea scrie vechiul proprietar şi poţi afla cine, când şi de unde a cumpărat maşina. La nevoie se poate dovedi utilă informaţia pentru a contacta vechiul proprietar şi să afli în ce stare a vândut el maşina. Apoi ceri obligatoriu carnetul de service. Verifici intervalele de revizie şi ce intervenţii s-au făcut asupra maşinii. Păstrează în minte că şi astea se pot falsifica, ori se poate întâmpla să nu existe la dealer. Unul serios îl va avea cu siguranţă şi va arăta OK. Printre acte poate exista si o foaie cu antet TUV. Este un ITP obligatoriu la vânzare în Germania în cele mai multe landuri, din care poţi afla încă ceva despre starea maşinii. Îţi mai trebuie manualul maşinii şi codul casetofonului. Acum începi negocierea.

„Mă interesează maşina. Arată destul de bine. Nu este tocmai ce visam, dar este OK.”

El o să o laude că e o maşină bună şi bla, bla.

„M-aţi convins. Mai rămâne să stabilim numai preţul. Este negociabil? (unii dealeri nu negociază)”

O să strâmbe puţin din nas şi o să zică cel mai probabil că foarte puţin ,pentru că are deja un preţ foarte bun şi nu mai poate lăsa. De fapt orice dealer este pregătit să lase minimum 300 de euro la orice maşină mai scumpă de 5-6.000 de euro. Unii vor oferi actele gratuit – acestea valorează cam 250 de euro, alţii vor oferi un schimb de anvelope de iarnă – acestea vin de obicei cu maşina şi ar trebui să fie vândute împreună, însă unii le vând pentru încă 100-150 de euro, alţii vor lăsa efectiv la preţ. Cele mai puternice argumente în negociere sunt preţul pieţei – că ai văzut în general şi modele uşor mai ieftine şi defectele maşinii. Orice zgârietură, tăietură, ciobitură, piesă lipsă sau îndoită scade rapid preţul maşinii, însă numai în cazul în care nu ţi le-a menţionat el în prealabil. În Germania reparaţia unei piese de caroserie îndoită costă peste 1.000 de euro, aşa că va lăsa 100-200 de euro la fiecare defect important. Forţează uşor la negociere însă nu ca la piaţă. Se poate enerva şi renunţă la tranzacţie. Nu trebuie să te simtă stresat, disperat după maşină sau agresiv. Nemţii nu sunt turci din bazar, cu toate că se târguiesc, dar mai cu ştaif.

Că tot veni vorba. Atenţie la proprietarii de autohaus-uri. Tot mai multe sunt preluate de ruşi şi turci. Rar găseşti unul serios. Vând în general maşini vechi sau cu probleme. Nici nemţii nu sunt toţi nemţi, însă un autohaus aranjat cu maşini ordonate şi spălate prezintă o minimă garanţie. Cele mai mici au de cele mai multe ori şipreţurile cele mai bune. Sunt de obicei mici afaceri de familie care intermediază pe piaţa locală sau mai vând câte un buy-back preluat de le vreun dealer mai mare.

După ce ai bătut palma urmează bătaia de cap cu actele. Cum e o treabă nemţească şi asta o să meargă repede… sau nu… uneori.

Îţi povestesc în episodul viitor cum facem cu actele din Germania, despre o inspecţie a maşinii la faţa locului din care să afi cât mai mult, fără să fii mecanic, despre drumul către casă şi ce urmează aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

108 Comments

  1. Salut! am decis si eu sa plec in germania dupa o masina, si a aparut 2 intrebari, unde ai inchiriat masina,(pagina web) si cum mai bine sa fac. La mine avionul este pe 29, care este vineri, si am vrut sa intreb daca ei lucreaza in week-end, si de pasti care va fi 1-2. si ultima eu aterizez in Düsseldorf (Weeze) daca ai zburat si tu pina acolo, spune cum ai facut. Ms anticipat!

  2. Salut George,in putinul tau timp imi poti spune te rog cum se procedeaza daca o ruda imi cumpara masina din Germania si o trimite cu platforma mai am nevoie de numere rosii de acolo sau se radiaza automat cand o voi inscrie in Romania….asta ca am pe cineva acolo si as vrea sa evit cheltuieli aferente
    Multumesc anticipat

  3. Salut, George
    Mi-am luat bilet la avion dar acum am o problema. Se pare ca ei nu inchiriaza masini daca nu ai credit card. Eu am debit card :( Tu ai card de credit sau cum ai facut? Multumesc mult !!!

  4. Salut George.
    Îmi poți spune, te rog, unde găsesc un Mercedes Vito bun ?? (la site ma refer).
    De fapt întrebarea este: Sunt site-uri care vând doar mașini van sau dube? Mulțumesc anticipat pentru răspuns!

  5. Salut!
    Am si eu o intrebare, care eu unu nu vad raspunsul aici.
    Iei avionul, aterizezi in Germania, iei masina de inchiriat gasesti masina dorita intr-un autohaus .Dar cum aduci masina inchiriata inapoi?Ce faci cu masina cumparata?Iei taxiul pana la masina?

  6. Salut .. am si eu o intrebare : pe masinile aduse din germania …navigatia cuprinde si harta romaniei? se poate instala in cazul in care nu are? cam cat costa estimativ? super tare pagina ta… am nimerit din „greseala” aici dar chiar nu-mi pare rau…. imi place ca explicatiile sunt concrete… BRAVO sa ramai asa

  7. Buna Ggeorge.
    cum se procedeaza in cazul in care cumperi masina pe firma (PJ)! eu asa vreau sa o iau. este normal sa nu mi se pretinda TVA..deci sa o pot lua de la dealer direct cu contract de V-C intre firme! plata cum se poate face?..daca banii sunt in contul firmei la banca?
    Astept un raspuns detaliat..Iti multumesc mult!
    Numai bine si tine o tot asa! BRAVO

  8. Salut! Dar o mica intrebare am si eu si poate si o nelamurire,ca am observat ca nu dai exemple la masini din anul 1999-2000,ci doar la masini din 2006-2008 si care depasesc 5-6000 de euro!! Eu unu’ nu am atatia bani,plus de asta abia am luat permisul si nu sunt sofer foarte bun,sa fac o asa de mare investitie! Si deci ce vreau eu sa te intreb este:daca vreau sa cumpar din Germania o masina Wolsvagen Polo sau Golf din ’99-’00,la 1000-1100 de euro,din acelea cu abtibild verde de scrie pe el 4 si e pe geamul din fata,si care aici la noi in Romania le gasesti cu 1700-1900 sau poate chiar mai multi euro,are ceva??sunt probleme cu actele pt genul acesta de masini? Adica sunt si acelea masini bune,ori sunt depasite,varza!! Oricum cu banii care ii dai pe drum,adica mancare,bilet de avion etc,tot la pretul ala se ajunge(sau cel putin,unde mai pui ca mai si calatoresti un pic,asta e bine:))..dar vezi tu masina,stii de la cine o cumperi,si alte chestii pe care eu le consider pt siguranta mea!!?
    In fine,te rog sa imi spui parerea ta,ca eu chiar am de gand sa fac o calatorie pana in Germania la un autohaus din asta!!

  9. Buna ziua George , eu vreau sa merg in ianuarie sa imi cumpar o masina din Germania , bugetul este 8000-9000 E , Ce masina imi recomanzi ( motorina ) , sa nu am costurile mari la ea , consumul bun si destul de fasneata. Am un prieten in Munchen , stau la el cateva zile. Sunt preturile mai mari in sudul Germaniei ?
    Numai bine !

  10. Salutare !!! Ma numesc Ionut Dan si sunt din Galati . Te rog sa-mi dai un sfat . Cu un buget de 3000 E pt. ce masina ma sfatuiesti sa obtez ? Opel sau BMW ?

  11. Salut, George! Urmaresc cu interes atat blogul, cat si review-urile tale pe canalul de Youtube. Sunt student in Anglia, dar in momentul de fata fac un an in Germania. De ceva timp ma gandesc sa imi iau o masina, dat fiind faptul ca am ceva bagaj dupa mine de fiecare data (doua – trei valize mari) cand schimb tara (din UK in Romania pentru a face o vizita familiei si tarile in care trebuie sa ma duc pentru a-mi face studiile), iar avioanele si autocarele nu prea ofera comfort, doar daca esti dispus sa platesti extra, normal. Acum ca sunt in Germania, sunt foarte tentat sa imi iau o masina, care cred ca m-ar ajuta destul de mult.Bugetul este destul de mic, probabil ca vei rade: 2000 – 2500 de euro. Ce masini mi-ai recomanda in bugetul asta?

  12. salut George am o intrebare : ce masina mi-ai recomanda avand in vedere faptul ca voi face naveta aproape zilnic 20 de km , benzina sau disel , capacitatea cilindrica a motorului , si un model de masina mai spatioasa am aproape 2 metrii si nu am loc in masinile mici , bugetul undeva la 3000-4000 euro , multumesc

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.