Citroen C4 1.6HDI şi alte ţepe

Buna George,
Sunt Raul din Cluj si as vrea sa iti cer un sfat in cumparatul unei masini second. Am un buget total de 5500 euro si imi doresc un citroen c4 diesel 1.6. 2 sau 4 usi imi plac amandoua dar sa nu fie alb.
Am fost la Bucuresti weekendul trecut si am studiat targul din Vitan dar si ceva targ mediatizat si pe la tv dar cam slabut: tash.ro de la baneasa. In final am vazut un anunt pe net la un c4 coupe albastru 2007 58000km 1.6hdi 110 cai – 5000 ultimul pret + taxa inmatriculare 400 ma incadram perfect. Se oferea garantie 6 luni vanzatorul fiind miniparc auto. Aducea masini din Franta de la licitatii cu carte service si tot.

Baiatul parea serios si ca aspect si cum vorbea si tot. Inspira incredere la prima vedere. Totusi pentru a fi sigur de ce fac m-am hotarat sa fac un test la citroen.
Ei au zis ca totul e ok masina nu are nici o problema mecanica. insa am descoperit cu stupoare kilometrajul real care era cu 100.000 mai mare decat cel comunicat de vanzator. 100.000 !!!!!
Asadar masina din 2007 avea in jur de 170.000 km in 3 ani. Am fost dezamagit si am plecat trist de la Bucuresti gandindu-ma daca peste tot e asa.
Vreau sa te intreb daca din ce stii tu c4 sunt ok ca masini, cum sunt ca intretinere si daca am procedat corect ca nu am cumparat-o? Ce crezi?
Merci si poate ai timp sa imi raspunzi 2 randuri
O zi faina
––
Concluziile mele: am aflat ca masinile din franta cumparate la licitatii au multi km si au apartinut firmelor ( si nu doar cele albe) si ca inclusiv cartea service era falsa fiind facuta pe cei 58000km.

Răspuns:
Raul, trebuie să te felicit pentru că ai procedat ca la carte. Dacă nu verificai maşina, ai fi putut să te trezeşti că ai dat banii pe o maşină de produs pagube. Motorul de 1.6 diesel este foarte prost. Dacă a ajuns la 170.000 de km fără injectoare sau pompă de injecţie schimbate este o minune. Urmează apoi să cadă ambreiajul cu placă de presiune şi rulment. Unde mai pui şi volanta. Aşadar, după ce dai pe maşină un pumn de bani, mai pui în primul an cel puţin 1.500 de euro ca să o repari cu piese din dezmembrări. Mai bine pas. Eu aş da banii aceştia avans la o maşină nouă cu o rată de vreo 100 de euro. Aşa sunt sigur că am garanţie. Şi să nu fie diesel. Nu mai merită.

Ultimele articole

Articole recomandate

166 Comments

  1. In primul rand suma de 8000 de euro pentru un 407 este foarte mare. Nu te-as sfatui sa-ti iei un 407 daca dispui de acei bani. Daca vrei neaparat Peugeot, iti recomand cu cea mai mare incredere un 308 1.6 HDi, o masina foarte buna din toate punctele de vedere. La banii aceia poti gasi una din 2009, chiar 2010 sub 80000 de km si cu o echipare de top, plus ca daca o iei inmatriculata in Romania numai trebuie sa platesti timbrul de mediu. Sincer iti spun, evita 407-le si samsarii daca o cumperi din Romania. Bafta

  2. Vreau sa achizitionez un C4/2009/75000km. afisati,1.6HDI 92 CONFORT,neinmatriculat in tara, cu 4000euro.Nr.de serie este VF7LC9HXC9Y538590. Poate cineva sa ma ajute cu ceva date din istoricul ei?

  3. Salut,

    Am un Citroen C4, 1,6 hdi 110 cp din 2007 luată de nou(13.600 euro) si pot sa va scriu acum in iulie 2013 urmatoarele

    -Masina aceasta pana acum mi-a scos bani din buzunar numai ptr. placutele de frana la 53.000 km, revizii aprox. 450 lei la fiecare 18.000 km, consum oras iarna 6,2% (masuratoare pe mai multe luni de iarna, circa 5000 km),rca aprox.400 lei pe an,impozitul auto si un rand de anvelope de vara (cele originale) schimbate anul acesta, aprox 1.200 lei-cele noi. Nu am mai trecut spalatul lunar si un rand de lamele stergator parbriz.
    -Cel mai tare mi se pare la acest moment acumulatorul (originalul, din dotarea masinii).Merge fara nicio problema si fara nicio interventie de completare,etc.(practic,neatins). Imi pare rau ca nu se vede din pozitia in care e, firma producatoare, insa cu siguranta voi deveni fanul acesteia in momentul schimbarii.

    – Acum la aprox. 75.000 km (70 % facuti in oras) masina este super ok la toate capitolele si sper sa o mai am inca 5 ani fara nici o problema insa la cum merge cred ca ma va tine si 10 ani. Probabil intre timp imi voi cumpara una ceva mai mare.
    -Viteza maxima cu care am mers (acolo unde s-a putut, fara riscuri) 176 km/h. Dincolo de aceasta, viteza creste ceva mai greu si devine riscant de circulat pe modelele noastre de șosele. Viteza max cf. talon auto 194 km/h
    – Aceasta masina e acum ptr. mine, dupa aproape 6 ani de utilizare un etalon pret/calitate/fiabilitate/performante, in aprecierea unei masini compacte.

    -Comparat cu Golf 5 masina fabricata cam in aceiasi perioada a anilor 2007 si cu care am si circulat vreo ora si jumatate printr-o conjuctura, Citroen C4 e cel putin cu o clasa in plus la spatiu si confort.

  4. Nu pot sa ma abtin sa nu va spun si parerea mea despre HDI -ul de 110HP.
    Acum sunt la al doilea C4 cu motorul mentionat. Cu primul am facut 230.000km si am fost super multumit. Consumul nu depasea, pe medie, 5 litri. Drept pentru care dupa 6ani folosit pe primul l-am luat pe al doilea, noul C4 cu acelas motor. Sunt extrem de multumit de acest motor, inclusiv de intretinere.
    Il recomand tuturor cu incredere. Daca nu era bun nu-mi cumparam inca o masina cu acelas motor. Multe amanunte gasiti pe blogul meu serbionel.ro.(folositi cuvinte de cautare: „Sofronica” – pt. C4 Coupe si „Sofronel” pt. Noul C4)

  5. Nea gigele informeazate mai bine in legatura cu motoarele hdi , am un prieten care, a cumparat un pegeot 407 1.6 hdi (110) cp din anul 2004 cu 110 MII DE KM. LA ORA ACTUALA MASINA ARE 485 DE MII DE KM. FARA SA REPARE NIMIC LA MOTOR INAFARA DE CONSUMABILE , DISTRIBUTIE SI KIT AMBREAJ + VOLANTA

  6. Ai schimbat cam multe la motorasul ala,avand in vedere kilometrajul,la Focus pe benzina luat de nou in 2007 nu am avut nici o problema cu motorul,ambreajul este cel cu care masina a venit din fabrica,momentan are 190.200km,masina a fost intretinuta corespunzator,iar de consum nu pot sa ma plang,cel mediu fiind de 7,2l/100km avand in vedere ca vede zilnic 4500-5000rpm in depasiri, si mers maxim 110km/h afara si 55km/h in localitati.

  7. Ce zici tu se cheama inselaciune si este pedepsita cu inchisoarea de codul penal. In plus, se aduc prejudici grave de imagine firmei mama si nu cred ca isi asuma cineva o astfel de evolutie. Pana la urma te poti duce in alt service de unde poti obtine informatiile respective si apoi daca ai fost tepuit, faci plangere penala, iar la cererea politistilor sunt obligati sa dea istoricul real al masinii, altfel infunda puscaria toti care fac fals in acte si inscrisuri publice.

  8. Mai George, aveam pretentii de la tine, ai condus o „tarla” de masini, totusi ma asteptam sa ai mai multe cunostinte despre mecanica…La orice 1.6 Hdi care porneste greu cand se lasa frigul, tu recomanzi schimbarea pompei de motorina si a injectoarelor??? Hai sa iti spun eu ce are o masina diesel care porneste mai greu iarna, merge balbait 1 minut, dupa care totul revine la normal. Problema vine de la bujiile incandescente(sau modulul de bujii, dar mai rar) care sunt arse, in cazul in care ai auzit de asa ceva. Rolul lor este de a preincalzii camera de ardere, tocmai pentru a pornii mai usor. :) Bujiile incandescente se gasesc doar la motor diesel, la benzina sunt bujii cu scanteie, ca o paranteza…… : ) Te rog sa notezi ce ti-am spus ca sa nu mai induci persoanele, care se bazeaza pe sfaturile tale, in eroare… Cand masina porneste greu indiferent de vreme si da fum alb/negru cu miros greu de motorina (tot timpul), atunci se poate discuta despre pompa/injector. Masinile cu prb pe partea de injectie sunt altele, Hdi si TDCI( cu injectie Bosch), nu au nici o prb in mod special. Detin un Ford Focus 2, 1.6 Tdci si 90cp, am in bord deja 290.000 si merge ceas. Dupa parerea ta deja eram la al treilea schimb de injectoare si pompa de motorina? :D…. Injectia Delphi este deficitara, dar aici nu este cazul…

    Te-am salutat!

  9. Din iunie 2012 sunt posesorul unui citroen c4,1400cmc16v fabricatie 2006…masina cumparata la sh de la un samsar din Bucuresti…nu sunt cine stie ce artist in domeniul mecanicii insa recunosc ca masina m-a atras foarte mult prin aspect,prin design atat interior cat si exterior…masina avea 78.000km,nici azi nu stiu daca sunt reali..in momentul achizitiei am dus-o in bucuresti la doua serviceuri alese de mine pentru diagnoza,si nu a parut nimic in neregula…in momentul in care am scris acest comentariu masina are 115.000km…in tot acest interval de km am schimbat kitul de ambreiaj,kitul de distributie si,din vina mea,deoarece am observat ca termostatul nu mai lucra si nu am luat nicio masura(nu-mi inteleg nici acum prostia)..garnitura de chiuloasa…Nu am schimbat absolut nimic la directie,sau alte parti mecanice,insa dupa intamplarea cu garnitura de chiuloasa,mi-am pierdut increderea in masina total…Repet,nu este ea de vina!!!Per total,sunt in continuare multumit de masina,nu stiu de unde a aparut mitul conform caruia piesele de masini frantuzesti sunt scumpe,caci pentru mine,comparativ cu masina avuta anterior,un vw polo,motorizare identica cu c4-ul…nu am simtit nici-o diferenta.

  10. George, nu se poate sa schimbi cumva titlul acestui topic?? Nu de alta dar cand cauti „citroen c4 1.6 hdi” pe fratele nostru google, primul topic este al tau si nu suna asa bine.
    Detin un citroen C4 1.6 hdi 92cp (2005) – 260.000km si nu am avut probleme drastice cu el.
    Bafta in continuare!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.