Citroen C4 1.6HDI şi alte ţepe

Buna George,
Sunt Raul din Cluj si as vrea sa iti cer un sfat in cumparatul unei masini second. Am un buget total de 5500 euro si imi doresc un citroen c4 diesel 1.6. 2 sau 4 usi imi plac amandoua dar sa nu fie alb.
Am fost la Bucuresti weekendul trecut si am studiat targul din Vitan dar si ceva targ mediatizat si pe la tv dar cam slabut: tash.ro de la baneasa. In final am vazut un anunt pe net la un c4 coupe albastru 2007 58000km 1.6hdi 110 cai – 5000 ultimul pret + taxa inmatriculare 400 ma incadram perfect. Se oferea garantie 6 luni vanzatorul fiind miniparc auto. Aducea masini din Franta de la licitatii cu carte service si tot.

Baiatul parea serios si ca aspect si cum vorbea si tot. Inspira incredere la prima vedere. Totusi pentru a fi sigur de ce fac m-am hotarat sa fac un test la citroen.
Ei au zis ca totul e ok masina nu are nici o problema mecanica. insa am descoperit cu stupoare kilometrajul real care era cu 100.000 mai mare decat cel comunicat de vanzator. 100.000 !!!!!
Asadar masina din 2007 avea in jur de 170.000 km in 3 ani. Am fost dezamagit si am plecat trist de la Bucuresti gandindu-ma daca peste tot e asa.
Vreau sa te intreb daca din ce stii tu c4 sunt ok ca masini, cum sunt ca intretinere si daca am procedat corect ca nu am cumparat-o? Ce crezi?
Merci si poate ai timp sa imi raspunzi 2 randuri
O zi faina
––
Concluziile mele: am aflat ca masinile din franta cumparate la licitatii au multi km si au apartinut firmelor ( si nu doar cele albe) si ca inclusiv cartea service era falsa fiind facuta pe cei 58000km.

Răspuns:
Raul, trebuie să te felicit pentru că ai procedat ca la carte. Dacă nu verificai maşina, ai fi putut să te trezeşti că ai dat banii pe o maşină de produs pagube. Motorul de 1.6 diesel este foarte prost. Dacă a ajuns la 170.000 de km fără injectoare sau pompă de injecţie schimbate este o minune. Urmează apoi să cadă ambreiajul cu placă de presiune şi rulment. Unde mai pui şi volanta. Aşadar, după ce dai pe maşină un pumn de bani, mai pui în primul an cel puţin 1.500 de euro ca să o repari cu piese din dezmembrări. Mai bine pas. Eu aş da banii aceştia avans la o maşină nouă cu o rată de vreo 100 de euro. Aşa sunt sigur că am garanţie. Şi să nu fie diesel. Nu mai merită.

Ultimele articole

Articole recomandate

166 Comments

  1. George, vorba unui coleg de mai sus, daca scrii pe Google Citroen C4, apare topicul tau. Schimba titlul, deoarece este total ireal. Probabil nu esti fan Citroen, insa asta nu iti confera dreptul de a critica. Sunt inginer pe autovehicule rutiere si te asigur ca ai introdus multe date eronate in postarea ta. Si in plus, aceasta masina este o dovada clara a raportului pret/calitate. Iar pentru ceilalti cititori, un sfat: cand achizitionati o masina echipata cu acest propulsor (9HX, 9HZ), verificati sa fie injectie BOSCH. Multa bafta si inca o data, insist pentru schimbarea titlului.

  2. Printre randuri, revin cu doua corecturi ale unor greseli „minore” care ies in evidenta:

    Volanta – Corect este Volant
    Placa de presiune – Corect este Disc de presiune

    Asta ca sa invatam sa folosim termenii tehnici asa cum sunt ei in cartile de Calculul si Constructia Autovehiculelor Rutiere, nu sa ii preluam in mod eronat de la mecanicii care vorbesc si scriu dupa ureche. Bafta din nou!

  3. Sigur ca nu doar fanii pot critica, insa atunci cand afirmi cu tărie ca este „un motor prost”, având si influența ta, e un cuvânt de spus.

  4. Din ce ai vazut in cele 13 pagini de comentarii, relatarile oamenilor, in mare parte posesori, sunt diferite fata de ce ai afirmat tu.
    In momentul in care emiti o parere personala, este bine sa o si documentezi. Chiar si asa, ca in orice situatie, generalizarile nu aduc nimic bun.
    Poate o relatare de genul: am auzit ca…ar fi fost mai potrivita, insa afirmatia ta, total nefundamentata, nu face decat sa provoace reactii ca cele de mai sus.
    Numai bine,
    Adrian
    Posesor de C4 1,6 HDI 92 CP – 168000 reali – fara schimb de distributie

    • Adrian, unde vezi tu opinie personală în acest articol? Faptul că tu ai avut parte de o mașină fără probleme nu înseamnă că este general valabil acest lucru. Ia în consider lotul, anul de fabricație și alte defecte ascunse.

  5. Mda,posed un peugeot 308,1.6hdi,90cp,achizitionat de nou in 2010,86000 pina inprezent,…masina exceptionala din punctul meu de vedere,are multe”+”-uri si un „-„pe caresint dispus sa-l trec cu vederea
    +:motor silentios,rafinat;confortabil la drum lung;parbriz panoramic cu o vizibilitate foarte buna(exceptind iarna cind ninge abundent si datorita cursei stergatoarelor iti poate depune un strat de zapada linga stilp facindu-l mai gros”),;consum de 3.8daca mergi la „consum”si de 10 daca rulezi cu 200km/h(da,prinde aceasta viteza,desi nu-i „nemteasca”)
    -:directia este un pic cam artificiala(nu stiu cum sa explic mai bine,dar te obisnuiest)
    posed in familie si o masina nemteasca(nu dau nume sa nu mai discutam inutil,..nu face parte din gama de lux),dar intotdeauna cind am de ales intre cele 2 prefer,peugeot-ul…asa ca daca am citit eu bine,cred ca d-nul Buhnici exagereaza facind hdi-ul un motor prost etc etc…fara sa jignesc proprietarii de auto „foarte impatimiti”in a apara alte brand-uri nemtesti,eu cred ca mitul masinii nemtesti a ramas doar…un mit

  6. Buna ziua,
    Vad ca topicul asta a fost inceput in 2010 si pana acum nimeni nu a zis nimic de C4 dupa 2011.Acuma mi-e imi place la nebunie masina asta,arata foarte bine,si sunt interesat de motorul 1,6 hdi sau e-hdai de 100 cai.
    Este cineva care poseda aceasta masina si isi poate lasa o parere?
    Chiar vreau sa o cumpar ,nu mi-a placut niciodata o masina mai mult,dar nu as vrea sa o dau in bara cu ea.De restul o sa tin eu cont,verificare reprezentanta,km si carte service.Are cineva una cu o cutie automata(acea manuala pilotata)?
    Multumesc in avans pt orice sfat.

  7. @Alex

    Am eu un C4 1.6 HDI, model 2011 si iti pot spune ca e foarte buna masina. Comparata cu un Golf sau alte impresii germane romanesti :)… e mai buna din mai multe puncte de vedere. Sa incepem cu reviziile… la Citroen ai schimb de distributie la 180 000 km sau 240 000 km daca mergi lejer (in tari civilizate, cu autostrazi, deci nu Romania). Comparativ, la majoritatea celorlalte marci, tre’s-o faci la 90 000 si in general, mai scump.

    Acum, despre condus. Masina are putere, ai 6 viteze, fie manual sau robotizat. Contrar opiniilor, cutia robotizata, e OK, odata ce te inveti cu ea si poti face si schimbul manual, din padele, zic eu, mai repede decat la o manuala, dupa putin antrenament. Suspensia e putin cam lejera, in sensul ca ai impresia ca mergi cu o masina de clasa mai mare, de multe ori, ceea ce nu e rau, deci desi e hatchback, nu se simte ca un Golf sau Focus, spre exemplu. E placuta la condus, motorul e silentios si puternic, incat sa poti face o depasire, destul de repede, cand ai nevoie. Daca iti iei cutia robotizata, n-o sa fie nevoie sa schimbi ulei sau alte povesti de la tot felul de „avizati”. Cutia robotizata, e doar o cutie manuala cu un schimbator electronic, deci e fiabila si a fost conceputa sa scoata un consum cat mai mic. In modul automat, va sta in treapta cat mai mare, pentru asta. Iti pot spune ca la un drum mai lung, de vreo 250 km/h am scos, fara s-o menajez, cam 3,8 la suta km, iar in oras, in oras cam 5,8-6,3, in functie de trafic.

    Ca rezumat, pot sa-ti zic ca, la preturile actuale, e superioara altor masini din clasa compacta. Ai un motor fiabil, consuma putin, perioadele de service sunt mai lungi… deci are sens. Nu te speria de carcotelile romanesti ca „nu e germana” sau alte povesti sperietoare. Eu nu-ti recomand masina asta, ca am eu una, doar iti zic ca mi-am auzit si eu destule tampenii si le tot aud peste tot, de la cunostinte ce si-au luat VW sau Audi ca de, e germana, e buna. Le gadila orgoliul de superiori :D. Toti au probleme. Din cunostintele mele, cele mai fiabile motoare diesel sunt PSA (peugeot-citroen) si Ford, care sunt tot de PSA…. deci… mitul VW pt mine e dus de mult, asa ca ia-ti C4 cu incredere, ca n-o sa-ti para rau.

    Cateva cuvinte despre interior.. ca era sa uit. Aici e NET SUPERIOR oricarui Golf sau Focus sau in general clasei compacte, ori Skoda oricare sau altele. Materialele sunt de buna calitate. Cat despre electronica, daca iti alegi un model cu navigatie, o sa ai handsfree si USB, senzori parcare, etc. Cam tot ce ai nevoie la momentul actual la o masina moderna. Deci, fara sa fiu partinitor, nu vei avea bataia de joc oferita de VW la aceeasi clasa de pret ca si echipare. Cu atat mai mult la SH-uri.

    Astea fiind spuse, sper ca ti-a fost de folos ce-am scris.
    Nu lucrez la vreo firma de masini sau ceva si nu recomand chestii doar de dragul recomandarilor, doar ca si eu am avut aceleasi intrebari si mi-am auzit aceleasi sfaturi… gen „ia-ti golf ca am eu… e cel mai bun :D… daca nu ia-ti focus :D sau orice numa franceze sau italiene .caaa….. pauza ?!”

    Inca un lucru, care sa va dea de gandit despre masinile SH din Germania, cu 150 000 KM :). In Germania autostrazile sunt gratuite. Deci voi chiar credeti ca nemtii iau transportul in comun, sa va dea voua masini la 150 000 km ? Prin comparatie, in Franta sau Italia, drumurile se platesc, deci automat, aveti sanse mai mari sa gasiti masini cu KM reali mai putini. Ganditi-va.

  8. Posed Peugeot 508 1.6 e-hdi , 130 000 km , nici o pb la motor. Consum 3.8 pe DN , 5 pe autostrada , 6 in oraș. Emisii co2 109 gr. Un motor f f bun

  9. In baia de ulei am gasit fragmente metalice ca niste coji feroase si neferoase .Ford focus cu200000km.Dimensiunile fragmentelor:cele feroase cam cat o unghie cu grosimea de 5 microni,cele neferoase cam cat gamalia de chibrit si grosimea de 10 microni.Suprafata lor totala,cam 10 cmp.As dori sa stiu provenienta posibila

  10. Al meu C4 coupe are 207000 km reali motor de 1.6 ,diesel 90HP si merge ca noua.Recent am fost cu ea la un checking la reprezentanta. Daca ii schimbi consumabilele la timp va fi ok. Eu am cuumparat-o cu 103000 reali din Franta.

  11. George, nu stiu pe ce te bazezi cand afirmi ca „Motorul de 1.6 diesel este foarte prost”. Ori este rea vointa ori pur si simplu nu ai habar despre ce vorbesti. Am „condus” acest motor, atat modelele euro 4 in 16v cat si cele euro 5 in 8v si pot spune ca in comparatie cu cele de la concurenta aceste motoare sunt net superioare (performanta, consum, fiabilitate – testata de-alungul timpului pe utilitare Peugeot VS. VW T5 care ulterior au fost inlocuite in flota cu Peugeot). Cu Peugeot 308 110 CP 2010 am ajuns la 162K Km fara absolut nici o problema la motor, insa are parte de revizii la timp cu piese de calitate,intotdeauna ulei Total Quartz INEO ECS si motorina de la pompa nu de la camionagii sau locomotive. Ai condus vreodata un 2.7 HDi V6 ? Nu cred…
    Daca motoarele HDi sunt asa proaste cum sustii, anunta-i te rog si pe cei de la BMW (Mini), Land Rover/Jaguar, Volvo, Mazda si Ford ca poate ei nu au „specialisti” ca ai nostri sa le spuna ca se fac de ras cu motoarele HDi.

  12. Vorbiti in necunostinta de cauza . asta ca sa nu va spun altceva .Motorul PSA de 1.6 diesel este de departe unul dintre cele mai fiabile motoare diesel si in general toate motoarele PSA diesel sunt super motoare . Dovada ca sunt montate si pe Ford si pe alte masini . Daca masina are 170000 km mai mult ca sigur ca ambreiajul e schimbat .Domnule Buhnici daca nu te pricepi nu mai face afirmatii false .

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.