Categorii: Auto, Editorial

Automobilistul – calul de povară al crizei

Cum faci să iei 10.000 de euro de pe urma unei maşini? Bagi 20.000 de euro şi aştepţi un an sau doi.

Automobilul proprietate personală nu mai este deja o afacere sau un lux pentru românul simplu dar se pregăteşte să devină o povară imposibilă. Dincolo de paguba devalorizării, totul pare construit în societatea noastră pentru a­-l devaliza pe proprietarul maşinii. Totul costă nesimţit de mult şi se scumpeşte în permanenţă. De la ulei, filtre, reparaţii la anvelope, parbrize sau antigel.

După ce adună la sfârşitul lunii toate cheltuielile cu asigurări, combustibil ori spălat, mulţi dintre noi îşi pun mâinile în cap şi îşi dau seama că nu fac decât să muncească pentru a lega un salariu de celălalt fără să mai apuce să facă vreo extravaganţă cum ar fi o călătorie sau o ieşire la restaurant cu prietenii.

Dacă toate acestea nu erau de ajuns, acum trebuie să tractăm cu automobilul personal şi criza. TVA-ul adaugă 5% la toată cheltuiala la pompă sau în service dar nu ne lasă nici poliţele de asigurare pe loc. Asiguratorii care coboară din limuzine în faţa televiziunilor de ştiri ne pun în gardă cu lacrimi de crocodil în colţul ochilor că ei nu mai pot pierde încă 35 de milioane de euro din cauza TVA. Deşi poliţele RCA sau casco nu conţin taxa pe valoare adăugată.

Nu vă porniţi, ştiu că toate facturile din service vin cu TVA-ul crescut, dar poliţa aceea nu acoperă 100% cheltuieli cu TVA. Tot din buzunarul asiguraţilor se plătesc şi… mai mult pe ProMotor.ro