Audi A4 B9 (2015) – primele informații

W15_3198

Am fost la Ingolstadt ca să văd pe viu noul A4. Știu că gusturile noastre sunt probabil diferite, dar B9-le arată la fel de bine ca în fotografii. Pentru început trebuie să știi că o să ajungă în showroom prin noiembrie și sunt disponibile 3 motoare pe benzină și 4 diesel plus două variante de caroserie, Avant și Sedan.

Cel mai ieftin Audi A4 vine cu motorul de 1.4 TFSI, 150CP. Nou intrat e motorul 2.0 TFSI, 190CP cu un consum combinat de 4,8L/100KM (abia aștept să pun cifra la încercare). O altă variantă a propulsorului de 2.0L vine cu 252CP.

A4_LIG_EXT_03

Volanta de platină pentru vânzări o s-o primească sigur motorul de 2.0TDI, 150CP (consum declarat de 3,8L/100KM). Cel mai puternic motor de 2litri vine cu 190CP. Sunt disponibile și două motoare de 3 litri, 6 cilindri. 218CP și 272CP cu 600NM.

Uite clipul cu primele impresii despre Audi A4:

Pe motoarele cu 4 cilindri, cutia de viteză manuală este standard. Poate fi comandată o nouă cutie Stronic. Pe motorul Diesel de 3.0L, 272CP, este disponibilă o singură cutie de viteză, TipTronic cu 8 trepte.

Am aflat că o să existe și o versiunea cu CNG (Compressed Natural Gas) cu un nume spectaculos, G-Tron!

Reprezentanții Audi spun că noul A4 a moștenit doar prezoanele și vreo câteva șuruburi. În rest, sub caroserie e o platformă nouă, MLB EVO. Aceeași pe care e construit acum Q7. În funcție de motorizare și varianta de echipare, A4 B9 e cu 120KG mai ușor decât modelul vechi. E ca și cum ai scăpa cu totul de un pasager și bagajele lui. Sau doar de pasager :).

A4_AVR_DRV_06

Ok, dacă la exterior să zicem că e ușor de recunoscut, interiorul a fost redesenat complet. Aproape, căci sunt multe influențe de la noul Q7. În funcție de cât de darnic vei fi la showroom, poți să scapi cu totul de acele din mașină. În locul instrumentarului clasic apare de-acum un display de 12,3 inch, clar, unde îți sunt afișate informații despre… viteză, navigație, muzică și consum.

A4_AVR_INT_01-1

Ecranul din mijloc nu se mai ascunde în bord ci e fixat acolo. MMI navigation plus e varianta de top iar MMI Connect vine cu conexiune LTE, separată de cea a telefonului. Vei putea să dai drumul încălzirii auxiliare direct din telefon, de la distanță. Sau poți s-o încui din aplicație.

Cu câteva mii de euro poți să comanzi cu sistem de sunet de la Bang&Olufsen. 19 difuzoare de înaltă definiție pentru dubstep. Mda.

Apropo, farurile cu Xenon sunt standard. Opțională este tehnologia Audi LED Matrix. Nu știu încă prețul ei, dar mă aștept la cel puțin 1000E. În locul proiectoarelor de ceață sunt acum montate două radare pentru ACC (adaptive cruise control). Știe să urmărească mașina din față, în caz de ambuteiaj și poate să și vireze singură, dacă simte o mână pe volan, până la o viteză maximă de 65km/h.

În cazuri de Doamne-Ferește, când e aproape de impact, sistemele de siguranță închid geamurile și trapa.

Prețul noului Audi A4 B9 nu a fost încă stabilit. Probabil varianta de bază o să pornească de la sub 31.000Euro. Cel mai ieftin BMW Seria 3 pornește de la 30.008 Euro cu motor de 1,6L și 136CP iar C Class, 32,376E pentru un motor de 129CP.

A4_LIB_INT_01-1

Mi-ar fi plăcut să văd mașina și într-o echipare de bază, măcar la interior. Fără inserții de aluminiu sau lemn. E foarte ușor totuși să dublezi prețul de bază al unei mașini premium. Și dacă tot criticăm, spațiul din spate pentru pasageri e cam mic. Eu mai aveam cam 1cm până la plafon (am 1,85cm).

Te las să savurezi galeria cu fotografii. Aștept întrebările tale despre noul Audi A4 2015 mai jos la comentarii.

A4_AVB_DRV_003

A4_AVB_EXT_011

A4_AVR_DRV_04

A4_AVR_DRV_06

A4_AVR_DRV_08

A4_AVR_EXT_01

A4_AVR_EXT_03

A4_AVR_EXT_04

A4_AVR_EXT_07-2

A4_AVR_EXT_16

A4_AVR_EXT_18

A4_AVR_INT_01-1

A4_AVR_INT_04-1

A4_LIB_EXT_01

A4_LIB_EXT_02

A4_LIB_EXT_04

A4_LIB_EXT_09_

A4_LIB_INT_01-1

A4_LIB_INT_02-1

A4_LIG_EXT_01

A4_LIG_EXT_03

A4_LIG_EXT_04

Ultimele articole

Articole recomandate

52 Comments

  1. Frumos mod de a incepe sapatamana cu astfel de galerie foto. Sunt un fan al liniilor curate si cuminti de la Audi. Chiar vreau sa vad un test cu noul motor pe benzina Miller. Astept cu interes!

  2. Masina arata cuminte, insa este ceva ce nu imi place la noul Audi si anume…ca e prea cuminte desenata. Nu ma raportez la interior, care stiu ca este excelent ca si materiale, insa noua linie de design trimite Audi mai mult spre Mercedes, decat spre rivalul direct BMW. Astept sa o vad live…

  3. Sunt de acord cu tine ca Audi seamana cu Mercedes in noua linie de design cel putin pentru interior dau 2 exemple „tableta” MMI si ceasurile de bord complet electronice pe display cum sunt si pe S-klass). Dar totusi lipsa muchiilor si a „muschilor” poate sa insemne munca mai putina si facturi mai putin umflate cand vine vorba sa duci masina la tinichigerie pentru cosmetizari.

  4. Totul e cat de cat ok, pana la bord, care nu-mi place. Prea simplist, prea patratos si cu o tableta aruncata acolo. Noroc de consola centrala care mai infrumuseteaza zona.

  5. Nu cred ca ai inteles ironia pe care Cosmin a dorit sa o impartaseasca cu noi. Romanii nostri aprind mereu farurile de ceata pentru a iesi in evidenta, mai ales daca au o masina germana si cat mai noua.

  6. Aceeasi obositoare linie de design la exterior. Daca vezi un Audi pe strada, stii ca e Audi si atat. Poate va veni vremea cand masina premium nu e masina premium pentru ca nu mai are nici macar un surub din generatia precedenta sau ca ii poti dubla pretul adaugand optionale.

  7. In calitate de actual detinator de A4 B8 2012,pot spune ca din lateral masina e aproape identica cu a mea.Diferentele stau in interior si in redesenarea farurilor si a capotei+portbagaj/hayon.Astept cu mare interes review-ul tau,Marian ! Alles gute !

  8. Salut, ce v-ar interesa sa testati? Stiu ca nu alegeti voi motoarele dar ce v-ar plăcea daca ar fi sa alegeti? Eu va rog sa testați 2.0 benzina de 190 de cp manual si tractiune fata iar pe urma un 2 litri diesel de 190 de cp -ca pe cel de 150 l-am văzut la passat-quattro automat.Cred ca vor fi variantele cele mai vândute pe la noi.

  9. o astept pe autovitt: recent adusa din Germania, 85 mii km REALI, luata de la o babuta care mergea cu ea la piata, accept orice test sau schimb cu masina de BG

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.