Jurnalismul auto românesc… cu roți de lemn!

Trăim vremuri urâte în presa auto și o să spun câteva adevăruri dure care vor deranja câteva ”gulere albe”. Cred însă că adevărul cauterizează. Nu scriu cu sângele ”cald”. Sunt deja nervos de câteva luni.

Mă gândesc serios dacă efortul masiv de a ține pe picioare acest blog mai merită. 

Mă motivează ce am strâns alături de voi și pentru voi. O comunitate inimoasă și civilizată care își împarte experiența cu ceilalți. Aproape 200 de clipuri video originale și un canal YouTube cu 1,5 milioane de vizualizări, peste 1000 de postări, aproape 100.000 de vizite pe lună etc.

Știu că oamenii nu ar plăti ca să vină pe acest blog, să îl finanțeze ca pe o revistă. Eu încă o mai fac din plăcere pentru mașini, blog și duc totul strict pe socoteala mea. Camere video, accesorii, echipamente, editare video, hosting, webdesign sunt toate pe bani. Timpul este tot al meu. Mii de ore consumate până acum.

Nu aștept un venit suplimentar pentru ce fac aici deși simt că îl merit. Sute de mii de oameni au citit articolele mele, mii mi-au cerut și au primit un sfat de achiziție prin email, sute și-au cumpărat mașinile recomandate. Așadar știu că sunt relevant.

Din (ne)fericire eu nu sunt jurnalist auto ci doar un blogger care o face din hobby. De aceea pentru mine este ceva mai ușor să trec peste unele momente jignitoare oricum pentru orice profesionist media, care de altfel susține prin munca lui industria auto românească. Vorbim despre o industrie care nu își face publicitate și lasă revistele bune pe hârtie să dispară ori să preia masiv ”surorile” din străinătate ca să aibă cu ce umple paginile. Din redacții cedează și dispar oameni cu experiență care au testat sute de mașini și sunt înlocuiți de oameni noi plătiți prost. Ce să mai vorbim de TV sau internet… E suficient să arunci o privire scurtă ca să îți dai seama că toate produsele de gen sunt muribunde, prăfuite, banale și lipsite de pasiune. O mână de site-uri supraviețuiesc, din nou de pe urma lui Google sau facebook. Nu poți să le ceri unor profesioniști obosiți, puțini și prost plătiți să facă minuni fără buget. Nu le poți cere șefilor buget dacă ei nu încasează. Aici este sursa problemei.

Reclama, deși mai ieftină ca niciodată, aproape a dispărut de la TV iar pe net nici nu a sosit de-adevăratelea. Până azi, după trei ani de criză, nici un brand auto românesc nu a simțit măcar oportunitatea să intre într-un parteneriat important cu blogosfera, unde este cel mai ieftin să te expui. ”Specialiștii” din domeniul auto se fac că nu văd că mai mult de jumătate din decizia de cumpărare se ia după documentare pe bloguri. O spun statisticile. Ne lasă să le facem reclamă gratis la nesfârșit. Când spunem adevărul, ni se taie accesul la mașini. De ce crezi că nu mai vezi teste Chevrolet spre exemplu aici?

De ce se întâmplă așa? De ce stăm în mocirlă?

Păi, toată relația cu presa auto este tratată de mulți ”profesioniști” de prin birourile de marketing și PR precum o cheltuială și nu o investiție. O povară, nu o oportunitate.

Tot mai mulți importatori auto au ajuns să se comporte cu jurnaliștii cu nesimțire. Vorbesc de parcă îți fac un mare favor când îți dau o mașină la testare. Se bazează pe pasiunea cu care ne facem munca. Tu ești un puști sărac spre care au aruncat un pachet de gumă. ”Te sun eu zilele astea” este promisiunea din aceeași categorie. Mașinile din parcurile auto de presă sunt puține spre inexistente. NIMENI nu are pentru testare TOATE modele pe care teoretic le vinde în România. Unii nu au NICI o mașină zilele acestea. Ce să mai vorbim despre variantele diferite de caroserie – gen hatchback, sedan, break sau coupe. Ce să mai vorbim despre motorizări. Edițiile speciale sunt păsări și mai rare, în fapt, aproape dispărute. Testările se fac la noi pe termen de maximum 1-3 zile (în străinătate 7-14 zile), în unele cazuri chiar cu limită de kilometri. Evenimentele de lansare sunt tot mai rare așa că documentarea se face de multe ori pe internet după poze și YouTube.

Să dăm și nume. Eu cer deja de câțiva ani modele VW sau Audi. În afară de promisiuni și amânări am testat numai două modele. Pentru Audi, Porsche București Vest mai oferă mașini de presă deși nu ar fi fost treaba lor. Cred că voi colabora de acum cu ei pentru că par mai motivați decât compania-mamă. Pentru Skoda ori Seat discut tot cu un dealer inimos, Avia Motors și Alto Syncro pentru că oamenii de PR ai importatorului nu îmi răspund la email-uri. Oricum știu sigur că nu au aproape nici o mașină disponibilă. De la Fiat nici nu mai știu cu cine să iau legătură pentru că ultimii doi oameni și-au luat recent tălpășița, sătui probabil. Tot ei se ocupau de Alfa Romeo și Jeep, așa că veți înțelege de ce testez rar așa ceva. Volvo dă mașini rarisim la test, uneori murdare și cu rezervorul doar pe jumătate plin deși practica este oferirea mașinii gata de drum lung. Și nu am ajuns la modelele de lux Porsche, Bentley, Ferrari, Lamborghini care efectiv nu se dau niciodată, nici măcar dacă aduci un pilot să le conducă.

În rest sunt probleme PESTE TOT. Deși nu voi menționa aici alte mărci din respect pentru oamenii care se ocupă de comunicare, trebuie să spun că lucrurile nu sunt roz ci mai degrabă maro. Comunicatorii sunt munciți, stresați, puțini iar cei buni își caută deja alternative să plece spre altceva mai motivant. Îi înțeleg, pentru că trebuie să fie jenant să răspunzi zilnic la telefon și să spui că nu ai mașini de test, nu ai buget, nu ai carburant, nu ai rovinietă. Unii sunt însă pur și simplu nesimțiți și nu colaborează decât cu cei care le sunt lor… simpatici.

O să spuneți că toți își reduc cheltuielile și e normal așa. În perioade de criză teoria spune însă că ar trebui să te lupți cu toate armele pentru cota de piață. Cheltuiești ceva din ce ai agonisit și chiar dacă pe termen scurt pierzi bani, trebuie să fii cel care are felia cea mai mare din totalul vânzărilor. Așa știi sigur că atunci când revin vremurile bune tu vei fi liderul și vei face profituri mari ca în trecut. La noi e pe dos. În loc să facă o resetare a echipei de top-management, care nu demonstrează performanță, importatorii preferă să stea anchilozați în starea de așteptare. Visează la revenenirea vremurilor când clienții se înghesuiau ca oile în showroom iar ei nu trebuiau să facă nimic pentru salariile mari, mașinile de serviciu cu motoare mari, birourile mari și vacanțele mari. Toate acestea arată degradarea la care au ajuns. Ne jignesc și vă jignesc în fiecare zi.

Acesta este campionul negativ al comunicării cu presa. Brent Valmar, vicepreședintele APIA ne cere permanent să îi plângem pe umăr. În perioadele de boom cerea interzicerea mașinilor SH. Acum dă vina pe ele când ne spune că va ieși pe zero la sfârșitul anului din vânzările de mașini noi. Nu spune însă cât produce în service. Nu spune că la fel e și afară.

Însă chiar și așa, 95.000 de mașini vândute în total anul trecut în România, înseamnă un volum de peste un miliard de euro. Sunt bani mulți pe care industria auto îi drenează masiv dintr-o țară altfel săracă. Bani care vin de la clienți pentru care trebuie să arăți respect iar informarea este o parte a procesului.

E o chestiune de respect să oferi și să susții jurnaliștii să îți cunoască mașinile și să le prezinte publicului/clientelei.

O să și laud câțiva importatori cu care lucrez bine. Pe locul întâi BMW, pentru cel mai bun comunicator din industrie, Alex Șeremet. O pot confirma toți jurnaliștii. O echipă excelentă are și Renault. S-au profesionalizat progresiv și se bat pentru locul întâi la seriozitate. Dacia face mereu eforturi și au oameni buni ca Silviu Sepciu și Roxana Evanghelie. La fel Hyundai. Bilă albă și pentru Peugeot. Mazda și Mercedes folosesc serviciile unor agenții care fac deasemenea treabă bună. Pentru Skoda si Seat, respect cel mai serios vânzător de mașini, Lucian Vișan de la Avia Motors care este și cel mai bun comunicator al mărcii în România deși nu asta este treaba lui.

Așa arată lista scurtă. Prea scurtă.

Dacă ești jurnalist ori parte a industriei, comentează aici chiar și anonim. Ridică-ți vocea. Hai să pornim discuția și la vedere, nu doar între patru ochi sau la telefon. Știm cu toții cât de jos s-a ajuns și o recunosc ambele părți ale baricadei, doar că nimeni nu face nimic. Dacă nu spunem adevărurile dureroase, ne vom lăsa de meserie ca să nu supărăm pe nimeni.

Ultimele articole

Articole recomandate

92 Comments

  1. Cinste pentru sinceritate. Eu inca astept, astept momentul in care magazinele auto, juralistii profesionisti, bloggers, etc isi vor da mana si vor tipari in alb. Un numar fara articole.
    Continut:
    – coperta color in format cat mai idealist,
    – titluri „generoase”…
    – multa anvergura
    – reclamele ca deobicei la locul lor,
    si in rest alb, numai alb sau cate un smily trist pe o pagina alba, unul indignat, un furios, etc… totul pe alb. Astept un raspuns inspirat in fata atitudinii PR-ului si vanzatorilor de nimic „instalati” in „cooperativele” auto de prin toata tara si APIA care merita impruna cate un sut in C_R de la toti cititorii, bloggers, potentiali cumparatori, clienti si profesionistii de care isi bat joc de o buna vreme icoa’.
    Atunci soapta presei va fi din nou auzita iar profesionistii, fie ei bloggers, jurnalisti, etc vor castiga respectul cuvenit unei arme de foc. Stima George.

  2. Acum un an am dorit sa cumpar o masina noua si am vizitat mai multe reprezentante: la Opel (Bd Timisoara) dupa ce am stat 10-15 min sa ne uitam la 2 modele a trebuit sa mergem la reprezentant pentru a ne oferi detalii de pret (nu a incercat sa ne convinga in nici un fel); la Midocar (centura Otopeni) o doamna reprezentant ne-a oferit datele necesare si a insistat ca inainte sa dam comanda sa facem un test drive cu modelul dorit (Polo) si ne-a promis ca ne suna a doua zi deoarece masina nu era la reprezentanta, nici pana acum nu a sunat; la Skoda (Avia Motors Pantelimon) ne-am uitat la modelul dorit dar reprezentantii au preferat sa stea lipiti de scaune chiar daca o parte dintre ei nu aveau nici un client.
    In final am cumparat o masina de la Seat – Alto Syncro.
    Acum aproximativ o luna am avut o discutie cu un reprezentant de la Porsche B. care prezenta un W Golf. Invatase o poezie si cand am intrebat altceva despre masina a fost nevoie sa se scarpine in „spate” pentru a raspunde. La finalul prezentari mi-a spus ca W nu mai vinde masini fara aer conditionat ca sa fie o diferenta mai clara intre ei si Dacia.

  3. @Piticu21 am citit si eu articolul ala al tau in care zici ca nu iti place Mercedes Clasa E din cauza unei chichite. E ca si cum ai zice ca nu ti-a placut de exemplu…..Antonia (fizic vorbind) din cauza unei alunite mici mici de pe buca stanga.
    Una e sa spui ca nu iti place masina, alta e sa spui ca pe langa plusuri are si ceva minusuri. Orice masina are minusuri.

    Revenind la subiect, e de inteles comportamentul importatorilor din moment ce:
    1. masinile noi in Romania nu se prea mai vand (si asta din cauza lipsei de bani/credite a romanilor, deci poti tu face publicitate cat vrei, daca romanul n-are bani, e degeaba;
    2. presa de profil (on-line sau tiparita) supravietuieste mai mult din publicitatea pe care o platesc … importatorii auto, deci clientul nostru e stapanul nostru.
    3. blogerii (fie si Buhnici) au trafic infinit mai mic decat site-urile gen promotor si altele, in plus importatorii isi doresc disparitia lor pentru ca ei mai prezinta si minusuri nu numai plusuri ca publicatiile de profil;
    4. japca pe care o fac cu service-urile merge si inca o sa mai mearga
    5. sa fim realisti, la cum se prezinta mediul politic, economic, LEGISLATIV SI FISCAL in Romania (si chiar Europa) nu vor veni vremuri de BUM prea curand, deci romanul nu se va mai ingramadi sa cumpere fiare decat daca sunt bormasini si oale la promotie;
    6.Nu mai dati exemple din Occident. Occidentalii au bani, romanii nu, in occident faci publicitate desteapta pentru ca stii ca ai cui sa vinzi, in Romania nu are rost sa te chinui ca n-ai cui vinde;
    7. Majoritatea celor care au bani de o masina noua si-o cumpara din afara. TVA MAI MIC, preturi mai mici, oferta mai diversificata.
    si ar mai fi vreo cateva dar nu imi mai vin in minte acum.
    Deci de ce ar investi importatorul timp, pricepere, stres, BANI, in ceva mort inainte de a se naste?

    P.S.: Sa nu intelegeti faptul ca sunt de acord cu figurile de Adrian Mutu ale buticarilor care se cred mari afaceristi.

  4. Salut. Putini isi permit sa ia credit 20.000 euro si sa dea inapoi dublu sau triplu. Daca au suma de bani la ei, fara credit sau rate, e cu atit mai bine.
    Inca sunt preturile mari si posibilitati putine, iata una din motivele care oamenii isi cumpara masini sh.

  5. Eu si sunt sigur ca nu sunt singurul, iti respect munca si in fiecare zi verific daca a mai aparut un review facut de tine.
    Sper ca situatia despre care ai vorbit sa se indrepte mai ales cand este vorba de tine pentru ca dupa parerea mea faci o treaba foarte buna.

  6. Te sustin. Bravo ca te tii de treaba. Daca doresti sa ajuti pe altcineva si sa te ajuti si pe tine, fa o chestie. Strange review-uri despre masini, industrie etc. de la oameni si daca iti plac pune-le pe blog, ia amploare, banuiesc ca te poate ajuta si PRO TV. Astfel, vei ajunge mai cunoscut si atunci vor veni dealerii la tine. De exemplu, mie imi place foarte mult sa imi exprim parerea despre diverse masini, sa scriu despre ele, sa le conduc si sa citesc despre tot ce este nou. Oricum, povestea este lunga. Felicitari pentru ce faci si nu te da batut!

  7. Si inca ceva. Daca nu ai masini pentru test, ai putea foarte bine sa testezi masini mai vechi pentru o anumita rubrica..nu stiu..”Sfaturi pentru cumpararea de masini SH”. Prinde asta la noi, marii devoratori de masini „putin” rulate. Sper sa vezi ce ti-am scris aici si sa te motiveze sa continui si, de ce nu, sa colaborezi si cu alte persoane.

  8. Draga George, dupa 10 ani de presa auto rup tacerea tocmai pe blogul tau. Cred ca a denaturat discutia si aici au inceput sa-si verse frustrarile si clienti si oameni cu experiente neplacute nu musai cei care chiar trebuiau sa scrie.

    Eu nu am avut niciodata probleme cu PR-i sau cu masini. Asta pentru ca eu inteleg cand mi se spune „Nu” sau cand nu sunt masini disponibile sau cand este criza, etc.

    Eu mereu am avut masini chiar daca nu le-am avut primul si chiar daca nu am scris mereu frumos de masini pentru ca nu toate masinile sunt… frumoase. Corect?!

    Vad aici o gramada de vaicareli penibile pe genul hai sa ne plangem pe umar pe blog. Este simplu si iti garantez, nu vei schimba nimic. Cui nu-i convine tara asta, sa plece, cui nu-i convine presa, sa faca altceva, cui nu-i convin masinile sa se dea cu sania.

    Niciodata nimeni nu spune tot adevarul – tu ai fost invitat la lansare internationala si nu ai mai mers, ai renuntat in utlima clipa si totusi spui ca nu ai parte de ele.

    Oraan se plange si comenteaza si la birou sta drepti la primul tipat spre el. Indiferent de unde vine el.

    Altul zice ca Volvo ii datoreaza bani. De ce iti datoreaza ma bani, nu ai avut cu ce sa te duci la tine la tara sa cari chestii cu masina de test?!?!?! „Anonim” esti, anonim ramai. Arata-ne ce ai facut cu masina de test sa decidem daca meriti alta, sau, mai grav, daca ai meritat-o pe aceea fara combustibil.

    Din blogosfera asta unde scrieti despre masini din pasiune, cati duceti masina inapoi cu combustibil in ea si spalata interior/exterior impecabil?!

    Te-ai intrebat ca poate nu primesti masini pentru ca nu vorbesti cum trebuie? Sau poate nu le primesti pentru ca le cereai pentru stiri si la montaj blurati siglele? Dar sigla de la Vespa, la materialul despre „RCA-ul pentru scutere” nu ai blurat-o…

    Sau poate ca asa este peste tot in lume, trebuie sa stai la rand pentru a primi masina, in spatele numelor cu traditie?

    Dupa ce am plecat de la ProMotor si am inceput proiectul de automotive social media pe AutogramaRO, stiam ca nu va mai fi la fel dar eu personal nu am o problema daca nu iau masina primul sau daca nu-stiu-ce-marca nu imi da masina. Asta este situatia.

    Din punctul meu de vedere este un caz de „take it or leave it”. Si mai mult decat atat, este un caz de „ce si cum faci, aia primesti”.

    Eu merg cu masinile la teste cate doua trei zile, plec cu cele speciale sute de kilometri. Tu, George, le filmezi in parcare.

    La fel si multi altii din Blogosfera. Doua trei poze, un video chinuit, montaje aiurea, pareri de spatele blocului. Din punctul asta de vedere nu privesti situatia?

    Ia si tu o masina si fa un material frumos. Produ-l in totalitate nu alterna cu imagini de presa… Nu mai vorbi 25 de minute despre o masina, e plictisitor si enervant. Nimeni nu face asta. Bate fotografiile astea – http://www.facebook.com/media/set/?set=a.356725211063490.76259.335916796477665&type=3

    Eu nu traiesc acum din presa auto si nici nu mi-am propus sa fac asta cat timp voi mai avea suflare in mine. Dar traiesc pentru a incerca sa creez presa auto de calitate fara a vrea ceva inapoi. Masini, bani sau atentie. Pentru mine asta este pasiunea.

    Hai sa schimbam lumea presei auto facand lucruri fenomenale. Hai sa nu mai plangem in batista. Hai sa spunem adevarul, fiecare despre el insusi in primul rand. Hai sa ne duelam in articole tari, in fotografii de nivel european, in video spectaculoase.

    Daca tu consideri ca nu ai parte de o atentie europeana, fa tu primul pas si fii european in ceea ce faci, in felul in care ceri masinile si in felul in care le tratezi. Pe ele si povestile lor.

    Multumesc,

    Tudor Bratu

  9. Imi pare rau, nu pot sa ma abtin. Uitandu-ma pe aici am gasit urmatoarele randuri pe autoblogul.ro, un nume de blog superb dar cu o realizare auto-jurnalistica precara. Ignorand multe alte prostii, am deschis un test.

    Citez – Dupa ce m-am dat cu ea pe o gramada de serpentine, am mers prin padure, am depasit cam tot ce imi era in cale si m-am plimbat prin oras, pot declara cu mana pe inima ca am scos un consum mediu de 8.3 litri/100 km.

    Tineti cont de faptul ca a fost o masina in teste, asta insemnand ca nu am mers sa scot consum mic si totusi am fost placut impresionat ca a consumat doar atat.
    Este o masina frumoasa, sigura si capabila, tocmai de aceea cred ca ar fi pacat sa nu o cumperi cu tractiune integrata, volan imbracat in piele si alte mici chestiute, asta asa, ca si parere personala. Daca esti limitat de buget si nu ai vrea sa mai scoti cateva mii in plus, poate pentru nevoile tale e de ajuns si versiunea testata de mine.
    In ceea ce priveste motorul…136 CP s-au dovedit a fi suficienti pe drumurile din Romania, atat cele pavate, cat si nepavate. Daca chiar vrei, dar tii neaparat, poti opta pentru varianta de 184 CP, dar nu cred ca este necesar. Spun asta fiindca modelul ix35 are doar 1600 kg, ceea ce nu-i deloc mult.
    Eu am prins destul de usor 160-170 km/h viteza legala si masina inca tragea bine in treapta a sasea. Daca mai ai 2400 euro de cheltuit, atunci poti alege motorizarea asta, dar cu tractiune integrala, clima si comenzi pe volan. Daca vi se pare ca mi-a scapat ceva, nu ezitati, pentru asta sunt comentariile.

    Are rost sa facem o analiza a textului? Are rost sa-i raspund autorului ca frustrarea provincialului nu-si are rostul avand in vedere cum este scris textul?

    Lasand la o partea exprimarile gresite si lipsa de cunostinte tehnice minime nu pot sa ignor fraza asta – „Eu am prins destul de usor 160-170 km/h viteza legala si masina inca tragea bine in treapta a sasea”, sau antologica – „ar fi pacat sa nu o cumperi cu tractiune integrata, volan imbracat in piele si alte mici chestiute”. Sper ca faza cu „integrata” e o greseala de blogger grabit sa mai ajunga la masina sa mai alerge cu 170 pe drumuri publice. Iar „chestiutele” – pai nu te mai intreba de ce nu ai masini la test chiar daca primele randuri din testul tau despre O MASINA ii sunt destinate lui „Cornel de la Hyundai Carbenta”.

    Toata lumea, va rog – CORRECT ME IF I’M WRONG!

  10. @Tudor Bratu

    Da, ai dreptate, dar trebuie sa apreciezi ca incearca sa fie Top Gear..ish. Dupa parerea mea, bloggerii ar trebui sa si critice masinile -toate au cate un minus cel putin- si nu sa le ridice in slavi ca trage TDI-ul „de rupe” si sa nu se mai jure ca nu e bine. Mai ales cand vine vorba de consum. Si cand esti tare fericit ca ai mers cu 170 si, pe deasupra ai depasit tot, dar tot „ce statea in cale” inseamna ca nu te numesti jurnalist auto, ci doar ai ramas blocat in timpurile cand ai nostri, dupa revolutie, descopereau si alte masini in afara de Dacia. Mai am multe de spus, dar acum nu pot sa iti dau decat un raspuns sumar. Nu am scris niciodata despre masini, in schimb mi-ar placea sa o fac si nu vreau sa par specialist, dar stiu sigur ca nu asa se face. :) Toate cele bune!

  11. @Tudor, prietene, daca ai ceva de zis, vii si-mi spui mie, exista sectiunea de comentarii tocmai pentru astfel de situatii, nu ca sa vii pe aici sa faci pe Dumnezeul lumii auto.

    Daca nu ai citi pe diagonala ai vedea clar ca am scris tractiune integrala cu cateva randuri mai sus, deci evident ca a fost o greseala facuta in graba.

    Lipsa de cunostinte tehnice minime? Te legi de faptul ca am scris 160-170 km/h? Ai auzit vreodata de cuvantul „GLUMA”?

    Sa ma ataci pentru faptul ca ii multumesc lui Cornel mi se pare de toata jena. E un semn ca apreciez faptul ca mi-a dat pe mana o masina, din punctul meu de vedere un drive test win-win pentru ambele parti, nu o onoare pentru ei ca-mi dau masina.

    Mai da-te jos de pe scaunul tau inalt, fii barbat si zi-mi in fata, nu fa marlanii, ca aici nu-i Facebook.

  12. Nu ma pot abtine sa nu vin cu completari. Ca un adevarat jurnalist, ai scos totul din context, si ti-ai exprimat punctul de vedere pe o concluzie sa-i zicem mai relaxata.

    @Sorin, pentru a nu vorbi in necunostinta de cauza, ai face bine sa citesti intreg articolul, nu doar concluzia, ca sa vezi ca nu tot ce zboara se mananca.

  13. Ti-am citit articolul si blogul arata bine, e atragator pentru mine, consumatorul din fata calculatorului. In schimb, fiecare are dreptul la o opinie, iar textul scos din context arata urat, mai ales partea cu Cornel de la Hyundai. E un fel de „din partea lui Salam”.

  14. pai un articol se ia ca si intreg, nu spicuim de ici si de colo ca sa para ca avem dreptate. Orice lucru scos din context poate suna urat, in plus articolul era de acum 1 an, doar ca am schimbat blogul intre timp. Cum cum spui tu, oricine are dreptul la o parere, dar conteaza cum o trasmiti.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.