Categorie: Auto

De vară, de iarnă sau de Transfăgărășan?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

RO_SB_Transfagarasan_17

Cine a fost cel puțin o dată pe cel mai frumos drum din lume știe că pe Transfăgărășan nu te duci în pantofi. Iei la tine provizii, o pereche de ghete și haine călduroase. Chiar dacă e aprilie sau mai. A nins peste noapte chiar și în iunie așa că te poți trezi ușor că pleci dintr-o zi de vară din oraș și urci la munte să dai peste ploaie și apoi ninsoare în doar câteva ore. Fiecare dintre noi are o astfel de poveste. Se mai întâmplă prin martie, aprilie chiar și mai la șes. Eu am pățit-o recent și la malul mării în martie, pe coasta Mediteranei. Așadar cu ce încalți mașina într-un astfel de scenariu? De vară e riscant, de iarnă nu voi folosi niciodată la peste 10 grade. Eu sunt curios despre aceste Michelin Cross Climate care vin în curând.

MICHELIN CrossClimate este prima anvelopă de vară omologată pentru utilizare în timpul iernii. Și aici m-am cam blocat. Cum adică? Eu știam că nu poți avea anvelope corecte și pentru gheață și pentru asfalt cald și uscat. Nu e doar o chestiune de striații ci și de materialul folosit în compoziție. Adică anvelopa de iarnă e mai… moale și face treabă bună sub 7 grade Celsius, în timp ce anvelopa de vară este mai dură și intră în regim normal de utilizare după ce se încălzește în timpul rulării spre 40-50 de grade Celsius. Desigur că francezii nu spun ce secret au în spate dar specificațiile oficiale anunțate sunt surprinzătoate.

– Frânează pe distanțe scurte pe suprafețe uscate.


– Se încadrează în clasa A de performanță la frânarea pe suprafeţe umede.

– Este omologată pentru utilizare în timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 vârfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indică posibilitatea utilizării în timpul iernii, inclusiv în țările în care echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece.

Anvelopa nu înlocuiește niciun model de vară sau de iarnă și este mai degrabă o soluție pentru zone unde vremea poate deveni schimbătoare. Un fel de primăvară de început sau toamnă târzie când poți trece de la 20 la -5 grade. Așa că mă întorc la tehnologia din anvelope. De ce ar fi bună? Michelin spune așa:

1. Un compus inovator al benzii de rulare: În primul rând, banda de rulare este extrem de îngustă, crescând astfel capacitatea compusului de a adera la suprafața de rulare, indiferent de tipul acesteia (uscată, umedă, acoperită cu zăpadă). În al doilea rând, noul strat intern de cauciuc optimizează eficienţa energetică a anvelopei, reducând generarea de căldură.

Inginerii Michelin au redus acumularea de căldură prin utilizarea de siliciu de ultimă generaţie, pe care l-au introdus în amestecul de cauciuc, reușind astfel să îmbunătățească economia de carburant a anvelopei MICHELIN CrossClimate.

2. O combinație inovatoare între profilul unic în V și noile lamele 3D interblocante.
Acest profil unic în V, cu unghi revoluționar, optimizează aderența pe zăpadă:
– Lateral, datorită unghiului zonei centrale a benzii de rulare
– Longitudinal, datorită unghiului mai larg din zona umerilor

3. Un profil în V care se combină cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime
variabilă și geometrie complexă, aceste lamele produc pe zăpadă un efect de gheară,
crescând în acest fel tracţiunea.

Ondulațiile verticale și laterale prevăzute pe lamele asigură funcţia auto-blocantă a acestora.
Altfel spus, lamelele aderă unele la altele pentru o mai mare rigiditate a blocurilor de profil. Rezultatul îl constituie o stabilitate sporită a anvelopei, indiferent de forțele la care este supusă: forța longitudinală exercitată la frânare și accelerare și forța laterală exercitată în viraje.

Hai să vedem pentru cine sunt bune. Pe 2 din 3 că și pentru tine. 65% din șoferii europeni utilizează anvelope de vară pe tot parcursul anului chiar dacă acestea se comportă ca niște tălpi de sanie pe gheață.
4 din 10 șoferi europeni consideră ca schimbarea anvelopelor în funcție de anotimp reprezintă o constrângere, astfel încât recurg la schimbarea anvelopelor chiar în ultimul moment (Sursa – Ipsos – Purchasing Behaviors tires Winter 2014/2015). Șoferii care nu își permit sau nu sunt de acord cu această cheltuială refuză să își echipeze mașinile cu anvelope de iarnă. Ceilalți teribili sunt șoferii care merg doar cu gume de iarnă care se topesc repede vara și cresc consumul de carburant în timp ce frânează la fel de prost ca o anvelopă de vară iarna.

Cu atât mai mult mă surprinde că amvelopa a fost testată între -30°C și + 40°C, pe o distanță de 5.000.000 kilometri prin aproape toată Europa și a durat trei ani să fie pregătită de serie.

Când auzi asemenea afirmații de la compani cu cel mai strălucitor blazon din industria anvelopelor nu poți strâmb din nas dar mă încumet să arunc mănușa. Sunt tare curios să o vedem pe circuit la un test de frânare versus anvelope de vară și de iarnă. Dacă e așa bun cum spune, să ne dovedească.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.