Sfaturi de cumpărare – Benzinară de drum lung

Salut George,

Sunt un simplu cetatean al Romaniei care, zice el, ti-a vazut cam toate filmarile legate de auto. Stiu ca masina personala sau mai bine zis masina de familie, este un BMW 320d touring. De altfel o masina destul de potenta, spatioasa, cu un consum bun si altele. Nu intru in detalii pentru ca le cunosti mult mai bine. Intrebarea mea este urmatoarea: daca ar fi sa alegi din noua o masina pentru familie ce ai alege? una pe benzina sau acelasi motor diesel? Intreb asta pentru ca in majoritatea testelor sugerezi masini pe benzina pentru ca Romania e o tara cu ”multe autostrazi” si pentru ca de cele mai multe ori nu vei reusi sa te bucuri de performanta unui diesel.

Conduc o Skoda Fabia model 2004 1.4 16 v. O masina buna cu care scot consumuri de 5.2 in afara daca nu o fortez si undeva la 6.2 daca conduc
putin peste limita legala. Intrebarea de mai sus vine in conditiile in care as vrea o alta masina, ceva mai spatioasa, cu un consum asemanator, dar ceva mai potenta. Nu conduc foarte des in oras pentru ca transportul la serviciu este asigurat de companie prin masinile proprii. Majoritatea drumurilor sunt in afara orasului, pe distante nu foarte mari, cumuland intr-un an undeva pe la 20000 de km. Teoretic ar fi indicat o benzinara dar care e parerea ta?

Multa bafta in continuare!

Liviu

Salut Liviu,

Dacă tot ești deja fan Skoda sau cel puțin așa sper după experiența Fabia, ți-aș recomanda Skoda Octavia 1.2 TSI. Este una dintre cele mai căutate mașini aici pe blog și cred că e opțiunea echilibrată pentru tine. Varianta kombi dacă ai familie. Dacă ești chibzuit, ia vopseaua lor standard albă sau albastra dar nu te zgârci la ESP sau airbag-uri. Scaunele sunt un pic slabe după gustul meu iar ornamentele plicticoase în versiunea de bază. Uite și o configurație minimă din punctul meu de vedere fără rabat la siguranță și un bun confort.

Skoda Octavia kombi

Poți coborî mai jos la preț cu o versiune Tour sau noul Rapid. Testele video Skoda sunt aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

135 Comments

  1. Pentru Sorin: Ford Focus 1.0 Ecoboost o masina cu adevarat deosebita sustinuta de o cutie de viteze excelenta. Prezentari si comparatii gasesti destule pe net de aceasta masina si acest motor si nu are rost sa iti scriu eu poezii si advertoriale.
    Eu conduc un Forester ca sa pomenesc si de o masina buna. Are 5 ani si o mai tin minim 5. 120k km. Probleme in anii acestia….hm…un bec de faza scurta , unul de pozitie , unul de stop. O siguranta de la stergatorul de la luneta si in rest reviziile necesare si de bun simt. I-am facut acum o luna o verificare si i-am zis mecanicului sa traga de ea cu dusmanie ca mai bine sa crape in service decat sa aibe ceva pe drum. Nici un fel de joc, bataie sau vibratie.

  2. Japonezele sunt masini foarte fiabile.ford are o reputatie buna dar cred ca e de dorit sa faca service ul in alta parte decat la reprezentanta.mazda are o oferta foarte buna si in testele adac e printre cele mai fiabile.toyota are oferta la corola care desi e sa zicem mai banala este cea mai fiabila masina din sua.honda are oferte la civic pe benzina. Sunt posesor de toyota si nu ma gandesc sa am vreodata alta masina decat japoneza.

  3. @Liviu

    Salut Liviu !

    Si eu ti-as recomanda tot un Focus de 1 litru, ca fost posesor de Ford Focus din generatia 2007 iti pot spune ca acest model este un mic „tanculet” care in trei ani de utilizare a parcurs aproape 170 000 Km fara defectiuni tehnice. In acelasi timp si Skoda este o masina destul de buna, dar eu as alege Ford datorita costurilor mai migi gen RCA, CASCO etc. Am vazut ca alti colegi recomanda japonezele, eu acum conduc o Honda, extraordinare masini dar cu o MARE problema : PIESELE de SCHIMB ! Foarte scumpe, foarte greu de adus iar service-urile nu prea stiu decat sa schimbe uleiul ..

  4. Recomand noul Jetta pentru familistii care vor musai o masina germana spatioasa, cu tot pedigree-ul care vine odata cu marca VW. Are o tinuta de drum corecta, un interior urias, bine gandit si asamblat, un motor turbo pe benzina 1.2 TSI foarte placut si este o masina care te face sa conduci cu nerv si sa te strecori prin trafic uitand de dimensiunile compacte ale caroseriei.

    Jetta castiga la valoarea de revanzare, care ramane in mod constant mai buna la VW decat la concurenti.

    Per total, noul Jetta e o masina mai scumpa, clasica, dar care de data asta se ridica la inaltimea pretentiilor pe care le au clientii de la VW: o intoarcere la calitatea germana pentru care e indragita marca.

    Eu am facut un top 3 masini de familie care merita banii:
    1.Skoda Rapid,1.2 TSI
    2.Vw Jetta 1.2 TSI
    3.Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP Start Stop, Transmisie manuala

    Mai sunt si alte masini bune dar nu suficient de bune ca sa fie cumparate.

  5. Recomand noul Jetta pentru familistii care vor musai o masina germana spatioasa, cu tot pedigree-ul care vine odata cu marca VW. Are o tinuta de drum corecta, un interior urias, bine gandit si asamblat, un motor turbo pe benzina 1.2 TSI foarte placut si este o masina care te face sa conduci cu nerv si sa te strecori prin trafic uitand de dimensiunile compacte ale caroseriei.

    Jetta castiga la valoarea de revanzare, care ramane in mod constant mai buna la VW decat la concurenti.

    Per total, noul Jetta e o masina mai scumpa, clasica, dar care de data asta se ridica la inaltimea pretentiilor pe care le au clientii de la VW: o intoarcere la calitatea germana pentru care e indragita marca.

    Eu am facut un top 3 masini de familie care merita banii:
    1.Skoda Rapid,1.2 TSI
    2.Vw Jetta 1.2 TSI
    3.Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP Start Stop, Transmisie manuala

    Mai sunt si alte masini bune dar nu suficient de bune ca sa fie cumparate.

  6. Nu pot sa ma abtin cand vad doua comentarii identice de la Sorin si Mos Craciun. Probabil au puteri de Jedy si comunica telepatic. Imi place sa citesc de mitul german , calitate germana etc. Piata s-a diversificat, masina nu mai e ce era acum 20 de ani cand te gandeai sa iei o masina si sa o lasi mostenire. Acum batalia este pentru o garantie cat mai mare care sa acopere cat mai multe componente. Important este si cat costa intretinerea unei masini, retea service si binenteles consum. Un cuvant important il au in ultimii ani marci de masini care in urma cu 10-15 ani te faceau sa zambesti. Vorbesc de Kia si de Hyundai care au scos niste modele care pe langa aspect si finisaje au si preturi foarte competitive, motorizari moderne. Ca aspect mie imi plac doarte mult masinile Citroen, in special cele DS care chiar arata fabulos, iar C5 inca pe partea de confort are putini rivali datorita suspensiei. C6 a fost un esec din pacate. O masina corecta din punctul meu de vedere este si masina noastra Dacia. Este o masina corecta la banii ei si cine merge cu taxiul prin bucuresti o sa vada ce inseamna o masina folosita. Ca o paranteza ( vorbesc de masinile taxi intretinute nu cazanele care lasa ceata pe strada, ca asa zilele trecute am trecut pe langa un Mercedes clasa E care atunci cand a pornit a acoperit strada de fum).

  7. Noi suntem aici pt a aduce comentarii pozitive si la subiect,este vorba de o masina de familie,benzina care merita cumparata.
    Eu as include in top 5 si Renault Fluence facelift,Privilege 1,6 16V110CP
    Pret?15.210 Euro
    Siguranta de 5 stele:
    Limitator de viteza
    ABS
    Proiectoare ceata
    Airbag-uri laterale torace fata si airbag-uri cap locurile fata si spate
    ESP (controlul dinamic al traiectoriei)
    Centuri fata in 3 puncte, cu pretensionare si limitator de efort
    Sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locurile laterale spate
    Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager
    Tetiere noua generatie reglabile pe patru directii si 3 tetiere spate
    Asistenta la franarea de urgenta

    Motorul de 1.6 este cunoscut pe piata romanesca este fiabil.O masina buna care merita!

  8. @Cosmin,asa cum spunea si Sorin tu provoci si nu cauti decit cearta.Pe mirc sau pe chat gasesti oameni frustati ca tine care te pot ajuta sa discuti ce vrei tu!
    De ce nu vii cu o idee,o masina pe care sa o prezinti?Poti dovedi ca poti sa aduci un plus la acest articol!Incearca,nu este greu!

  9. Si eu sunt de acord cu propunerile venite de la Ovidiu,Mos Craciun,Sorin si cei care propun masini bune care merita.
    @Cosmin acum ai sa provoci pe toti de aici?

  10. Îmi place dezbaterea generată aici care merită un articol în sine. Sunt de acord că merită să alegem câteva mașini care merită pentru familiști dar vă propun să stabilim și câteva praguri.

    0. Nou sau SH.
    1. Preț maxim.
    2. Număr de pasageri în mod obișnuit sau excepțional.
    3. Distanțe parcurse pe an și raportul urban/exterior.
    4. Opțiuni esențiale (securitate, confort, etc)

    Propun să evităm disputa veșnică germane versus franțuzești și comentariile în contradictoriu. Aviz lui Lui Moș Crăciun, care se încăpățânează să fie un ilustru pseudonim pentru un comentator activ, informat dar uneori prea insistent. Revin și insist să adăugați adrese de email reale pentru că mă pregătesc să elimin un comentator din această listă care pare dublura unui alt pseudonim.

  11. Eu am fost in situatia asta,de a alege una din aceste masini care tot sunt scoase in evidenta,la aceste preturi de 15-17000 euro(dotari destule,rate convenabile,masina pe gustul meu,sa mi se potriveasca). O jumatate de an am umblat si am facut drive test. Spre ex. la Toyota Corolla am fost in 3 showroom-uri si nici unul nu a avut-o,desi ma programasem si am avut siguranta ca o s-o gasesc „…pai faceti cu Auris ca e tot aia”,cum sa pot sa o aleg asa…poti umbla la infinit prin tara pentru asa ceva,uite asa se scoate singura din cursa. Iti fac toti capul calendar,acum vezi avantaje la una,maine mai citesti ceva,mai auzi ceva…gata,s-a dus planul,iar o iei de la capat. Tot spui ca sa cuprinzi toata oferta,sa fii la curent,sa vezi cu ochii tai ca iti place si te simti bine in ce masina o sa ai. La Skoda,in una din vizite,ca am fost de 3 ori,am facut test cu 1,2 tsi si la orice trecere peste vreun pragulet bocanea suspensia fata,poc,bum,la orice pornire din cheie si plecare de pe loc huruia si trancanea ceva sub capota motor de ma si speriam de fiecare data „nu e nimic in neregula,asa face la pornire”,cum sa o pot alege?! Si tot asa,la Ford mi-au pornit-o in interiorul showroom-ului,atat! Au spus ca „ieri a avut un mare accident si nu avem azi deloc”. La Honda,Civicul doar cu un singur motor invechit deja,cu consum urias,am avut de asteptat 4 ore sa vina cu el de unde naiba era plecat un angajat,cu tigari si fum in el….etc etc. Si in cele 6 luni am facut peste 12 vizite in showroom-uri tot vazand si gandind. Cred ca doar cu netul in fata nu poti sti real cum stau lucrurile. In foarte putine cazuri ajungi sa ai masina care iti vine manusa si chiar nu regreti in viitor ca ti-ai luat-o. Asta pentru ca nu ai timp de 100 de vizite sa vezi masini…in multe cazuri te opresti din cautat inainte de a termina tot de vazut,cazand in plasa vanzatorilor…regretand ca nu le-ai vazut pe toate. Multe le elimini din alte motive,cum ar fi finantarea,unii sunt mai ieftini altii mai scumpi,punandu-te in fata a mai multi factori in a alege,nu numai cutia de masina. Criterii in a alege sunt foarte multe,vanzatorii de masini (noi vorbesc)sunt smecheri,au si ei „scoala”,te incearca,iti pun rabdarea la incercare,tin la pret la nesfarsit…daca stii cat de cat sa le raspunzi la fel,ii poti invinge sa iesi mai bine decat pretul de la raft,sa primesti absolut toate informatiile adevarate,nu trucate si spuse doar la 75% din realismul lor. Toate conteaza sa poti sa alegi ceea ce vrei,nu ceea ce vor ei. Rabdarea si perseverenta face multi bani in acest caz,de ce va grabiti,de-a naibii nu iese nimic. Eu la inceput am avut un plan care l-am dus cateva luni,nu a mers,l-am schimbat,am schimbat si showroom-ul,am mers in trei showroom-uri in paralel,ca deja cu cei din urma era vorba de ambitie,nu se mai clinteau,si in final a iesit mai bine decat imi planificasem. Fara sa aiba importanta ce masina am luat,si fara sa aiba vreo legatura masina ce am luat-o cu ce urmeaza dupa aceasta ultima virgula,va pot spune ca de la VW au venit in orasul meu la 100 km de showroom special sa fac drive testul. E greu.

  12. 0.Domnule George Buhnici, avand in vedere timbrul de mediu nu stiu daca o masina second hand euro 4 mai este o optiune atata timp cat nu este inmatriculata in Bulgaria.Cat despre SH usi mai noi, cred ca in Romania doar masinile demo pot sa ofere garantie dar sunt scumpe.
    1.Despre pret, cumparatorul cred ca trebuie sa gandeasca costurile si prin prisma reviziilor ( de exemplu mult mai scumpe la Ford), distantei intre revizii, garantia oferita, fiabilitate, impozit anual dar si cererea acelei masini pe piata.Daca peste x ani o va vinde, va fi o masina care sa fie la cautare?Degeaba pretinzi un pret sh corect de pe mobile daca nu are cine sa o cumpere.Din punctul asta de vedere masini precum skoda se vor vinde imediat pentru ca sunt la cautare.La revanzare diesel ul tine mai bine valoarea.
    2.o masina de tip hatchback oferind pana la 400 de l este perfecta pentru calatorii in 2/3 si nu trebuie uitat ca o masina peste 4,3 m poate insemna un efort de gasire a unui loc de parcare. Ori pentru calatorii ocazionale in 4-5 plus bagaje exista portbagaje suspendate care nici nu costa mult si care te pot salva de stresul de a conduce un dric in fiecare zi.
    3.vesnica disputa diesel/benzina.Poate ca pe viitor conditiile de testare a masinilor pentru consum ar trebui schimbate ca sa putem avea informatii mai reale.Oricum stilul de condus individual inseamna mult.
    4.Pentru mine ESP, >=7 airbaguri, climatronic, -+xenon, sistem audio performant, scaune confortabile, parbriz incalzit, tapiterie de calitate( eventual piele pe margine). In opinia mea, GPS ul este scump inca iar smartphoneurile ofera sisteme mai bune, mult mai la zi decat cele de pe masina.Si cu pretul pe care il dai pe gps iti iei smartphone plus aplicatie de gps fara probleme.
    In concluzie eu as alege un hatchback.Mie imi plac toyota si honda.Piesele pentru ele pot parea scumpe desi sunt comparabile cu majoritatea europenelor,dar avantajule este ca nu prea ai nevoie de ele.

  13. Pentru Mos Craciun:

    Observ ca ai trecut la atacuri la persoana, fara argumente ca asa e mai comod.
    Ce ti-am reprosat in comentariile tale a fost ca ai copiat din diverse locuri pasaje si ti le-ai asumat. Cum se numeste asta??? Atat si macar daca aveai bunul simt sa recunosti, acum ca este si cazul sa iti demonstrez sa nu zici ca eu caut samanta de scandal. Mai cred si ca Sorin si Mos Craciun este aceeasi persoana.
    Peci asa un prim paragraf copiat fara sa spui sursa ca asa se mai practica in Romania de catre unii:

    Pasan Mos Craciun :

    Suspensia este însă destul de ciudată la trecerea peste denivelări mici şi dese.Una peste alta, Cruze SW este un automobil plăcut la drum întins, iar când şoseaua se încreţeşte, te poţi distra un pic, dar fără a sări calul. Suntem, totuşi, într-un break practic de familie.Deşi nu avem sisteme electronice sofisticate, Cruze SW stă foarte bine la capitolul vizibilitate. Montantul stânga este suficient de subţire pentru a nu obtura vizibilitatea la virajele de stânga. La manevrele cu spatele, Chevrolet Cruze SW beneficiază acum atât de ajutorul unei camere de luat vederi, cât şi a senzorilor de parcare,optional.

    Sursa …fara sa fie pomenita:

    http://www.automarket.ro/test-drive/chevrolet-cruze-sw-14-45533.html

    Cautati la TINUTA DE DRUM

    Alta mostra :

    Interiorul lui Jetta nu vine cu nimic surprinzător pentru cei obişnuiţi cu noua generaţie de modele Volkswagen. Aceeaşi planşă de bord, acelaşi volan, aceleaşi scaune şi, în general, aceeaşi atmosferă pe care o regăsim şi în cazul lui Golf. Există însă două mici mari diferenţe interesante, una în plus şi una în minus.

    Acum sursa:

    http://www.automarket.ro/test-drive/vw-jetta-12-tsi-35839.html

    Cautati la interior.

    Cu ce te-am atacat cand am zis ca ai dat copy/paste din niste articole fara sa mentionezi acest lucru?? NU este purul adevar?? Departe de mine acest lucru si oricum doar te-am corectat si am venit cu argumente, dar e mai simplu pt tine sa zici ca te atac. Cu ce am gresit cand am zis ca nu ai urcat in acele masini??

    Parerile mele despre masini, inclusiv despre cea care o detin le-am spus in postul meu. Am discutat strict despre masini care le-am condus si am descris impresiile care mi le-au lasat nu povesti. Punct.

    PS: Daca tu esti vreunul din autorii textelor din autoexpert imi cer scuze.
    Desi nu cred ca e cazul.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.