Sfaturi de cumpărare SH – 10.000 pentru un IT-ist tânăr!

Mai jos e mesajul lui Răzvan Z. Cam lung pentru gustul meu dar îl înțeleg că are nevoie de o mașină și e în acel moment al vieții în care automobilul nu e doar un mijloc de transport ci va juca mai ales rol de carte de vizită. Știm că nu toate fetele văd simțul umorului la un bărbat tânăr ori apreciază cât de rapid vine taxi-ul de pe aplicația lui de smartphone. Ca să le duci acasă și să ai succes, trebuie să arăți că ai cu ce. Nu vă porniți împotriva mea… Așa e viața.

Sfaturi

Așadar, ce spune despre tine la 27 de ani mașina potrivită? Îi răspundem împreună?

Salut
In primul rand felicitari pentru activitatea desfasurata si iti multumesc pentru timpul acestei „consilieri”.
Am completat mai jos chestionarul, plus cateva informatii suplimentare. Sunt Razvan, am 27 de ani si doresc sa-mi achizionez prima masina personala. Care ar fi prioritatile mele? Siguranta 60% si costuri de intretinere mici plus fiabilitate 40%. Nu ma intereseaza o masina care sa intoarca privirea pe strada (sunt constient de altfel ca nici nu mi-o permit). Prin siguranta ma refer atat la sisteme ABS,ESP sau airbaguri cat si la sansele de a scapa teafar dintr-un accident. Stiu ca intr-un accident sunt multe variabile in joc, inclusiv “cum iti e norocul”, dar totusi intr-o ciocnire, as prefera sa fiu intr-un X5 decat intr-un Logan. Tot aici pot sa adaug acel “plus de putere” cu care sa te simti increzator intr-o depasire.
Pe partea de fiabilitate ma intereseaza sa nu stau cu ea in service uri si sa nu fie un aspirator de bani. Am raspuns si ma jos, undeva la 500-650 lei as avea de investit, in medie, pe luna. Pentru motorizari peste 2, un 2.2 de exemplu as putea sa consider separat banii de impozit daca masina chiar merita.
In timp mi-am format o parere pozitiva pentru diesel: consumul mai mic cat si fiabiliatea. Pe fiabilitate parerile par in general impartite, dar dieselul castiga prin exemplul motoarelor germane care (corect intretinute banuiesc) bat 200 000 km si inca se misca bine.
Masina vreau sa o cumpar second hand, din motiv de devalorizare. Mi se pare ca o masina noua isi pierde 20% din valoare din prima zi in care paraseste reprezentanta.
Momentan am in vedere, in ordinea preferintelor VW Passat, Mazda6, Honda Accord, VW Golf, Opel Vectra.
Passat-ul pare sigur, are“clasa”, si cu an de fabricatie dupa 2008 am inteles ca ar fi si fiabil. Este un VW se gasesc piese de schimb si banuiesc ca si costurile asociate sunt destul de scazute.
Mazda 6 Si Honda, sunt masini in primul rand fiabile in topurile second hand. Le-as prefera in detrimentul Passatului, dar sunt mai rare pe strazi si banuiesc ca piese se gasesc mai greu si mai scump. De asemenea mecanii par sa fie mai rari.
VW Golf e o masina puternica, sigura, dar destul de tinereasca. Ma caracterizeaza mai mult un sedan in momentul asta. Diferenta la lungime de
30-50 cm fata de celelalte masini se simte in trafic la manevrabilitate (indiferent de aptitudinile soferului) ? Opelul Vectra e relativ nou venit pe lista preferintelor. O masina mai ieftina, cu clasa si destul de sigura, macar prin dimensiuni.

1. Pentru cine e mașina?
Sofer si beneficiar principal voi fi eu. Am de gand sa o folosec la cateva
excursii pe an (mare/ munte) , posibil mers la serviciu (dar nu zilnic) si
pentru cumparaturi (o data pe saptamana).
2. Ce vârstă ai?
27 de ani
3. Cu ce te ocupi?
IT
4. În ce zonă locuiești
In Bucuresti . Stau cu chirie si nu sunt legat de o zona anume.
5. Câți oameni vor circula cu mașina? – zilnic dar și atunci când
pleci cu familia la munte sau la mare
Uzual doua persoane.
6. E mașină de navetă? – pe ce distanțe? în oraș sau între orașe?
Nu este folosita in scop de naveta.
7. Câți kilometri faci/vei face pe zi și pe an?
Zilnic (si uzual, fara concedii) in medie undeva la 20 km. Adaug insa
concediile si ajung la 11000 km pe an.
8. Ce buget total de achiziție ai?
Max 10000 euro, e un prag mai ales psihologic. Am vazut masini care par in
regula si la 6000 de euro ex wf golf 1.6
9. Ce buget lunar poți aloca pentru întreținere, consum, asigurări?
Lunar maxim 500 -650 ron.
10. Nouă ori second-hand?
Preferinta pentru second hand datorita pretului de achizitie mai mic.
11. Preferință specială pentru benzină sau diesel?
Nu am preferinta. Conteaza consumul si fiabilitatea motorului.

Inca o data multumesc si astept cu interes obsevatiile tale.

Răspunsul meu:

Eu aș înclina spre o Honda Accord pe benzină pentru aspect, confort, sportivitate, fiabilitate și costuri de întreținere ușor de controlat. Observ că ai un buget lunar limitat și mi-ar fi teamă de un diesel care va scoate din pungă vreo 1.000 și mai bine de euro când pică pompa de injecție, turbina sau injectoarele de pe o europeană. Honda Accord dar și Mazda 6 la mâna a doua au prețuri foarte bune la noi unde sunt subapreciate față de Germania unde este greu să le găsești la mâna a doua la un preț bun. Or fi știind ei nemții ceva… Piesele nu sunt ieftine, dar o Honda pe benzină e ”nemuritoare”, adică o poți lăsa moștenire, iar pentru rulajul tău de numai 20.000 pe an, nu ai nevoie de diesel. În plus o să le arăți prietenilor că ești cool că nu ai ales uniforma germană ci ai ales o japoneză. Ai timp să îți iei un Passat TDI mai pe la 40 de ani… :))

Haideți să îi dăm o mână de ajutor. Accept și comentarii care conțin link-uri spre anunțuri de mașini care se potrivesc nevoilor lui Răzvan.

Ultimele articole

Articole recomandate

165 Comments

  1. @Dorina -parerea mea nu te arunca la masini scumpe-un logan din punctul meu de vedere este cel mai bun -tind sa cred ca esti incepatoare in caz de.. reparatiile la logan sunt ieftine gasesti piese la toare drumurile .pe locul doi iti recomand fie opel corsa sau ford fiesta.nu te arunca la honda civic poate jazz pt ca piesele sunt scumpe(si nu ai buget de una) .nu tind sa fiu misogin insa foarte multi/multe cel putin fiind incepatoare pana capatati experienta o sa o atingi pe ici pe colo.ceva mic si pe benzina zic ca este ok pt tine

  2. si punem pariu ca nu ai avut niciodata o masina japoneza? daca aveai, nu spuneai asemenea tampenii, mor cand vad persoane ca tine care zic aspectele negative la o anumita clasa de masina sau o anume marca dar nu au avut niciodata asa ceva, vorbesc din auzite. de acord cu valoarea mica la revanzare, aici pierzi cand o iei de noua, dar cand o iei SH nu mai conteaza pentru ca oricum o iei ieftin, asa ca tot nu vad neajunsurile alea absolut deloc..(si apropo, am 3 japoneze in familie, mazda 323f, honda accord CL7 si mitsubishi grandis 2.4)

  3. In banii aia as merge ori pe un Exeo care bate spre clasa premium ori un Leon 1.4 TSI sau 1.6 TDI si desigur sa fie EURO 5.
    Deocamdata esti tanar,nu te mai uita la babe gen passat-octavia ai timp sa iei si dalea.

  4. Clar nu ai nevoie de diesel. Clar nu ai nevoie de un sedan/combi. Deci rămâne doar hatchback pe benzină. Alege cu cap, poți lua o Honda Civic indestructibilă, un banal dar sigur Golf VI, o foarte fiabilă Mazda 3, Hyundai i30 sau Kia Ceed aproape noi, chiar în garanție. Sau un Sandero destul de bine dotat și nou. Chiar un BMW seria 1, modelul nou, care are un consum destul de bun, dar este puțin mai scump la întreținere.

  5. Ce ma amuza sfaturile astea :) E chiar treaba site-ul lui George BTW!
    Am lucrat vreo 5 ani in domeniul auto, am condus/intretinut/avut vreo 10 masini pana acum, iar prima mea masina a fost, la 23 de ani, un Golf 4 cu roti pe 18 si alte mici imbunatatiri OEM, cu 30.000 km la bord, motor de 1.4. Toate bune si frumoase, aspirator de femei era (si barbati, dar ei nu erau in raza mea de actiune), numai ca la 75 de cai nu fugea mai deloc…
    Asa ca trebuie stiut daca omul isi doreste sa alerge un pic cu masina sau e genul miserupist!
    In orice caz NU DIESEL. Nu se merita. Am avut vreo 7 diesel si te cam indoaie intretinerea. Plus ghinionul de a-ti cadea vreun injector (si nu se schimba numai 1, se schimba cel putin 1 pereche daca iti cade unul) sau turbina.
    Luna trecuta am cautat o masina pentru prietena mea (bugetul a fost de 4.000 E) si am ales un Fiat Grande Punto de 51.000 km reali, prim proprietar din bucuresti, motor 1,3 cdti 90 cp 6 trepte. Asta cu Diesel a fost doleanta prietenei, ca vrea ea neaparat sa platesca putin la pompa, ca dupa mine 1,4 benzina era perfect.
    Omul sa isi faca un calcul simplu: RCA + impozit + CASCO + 1 revizie. Asta e de fapt cheltuiala pe un an, FARA COMBUSTIBIL. Ce rezulta de acolo imparti la 12 si la media rezultata faci diferenta pana la 600 si vezi si tu cati bani de gaz iti raman. Asa se face calculul, nu baliverne de C5 (pacoste curata), sau Passat 2.0 TDI de 6500 E cu 550.000 km, ca e „masina de domni”.
    Cumparati-va ceva ce va permiteti! Majoritatea nu o fac, de aia ajung majoritatea masinilor de la noi sa fie niste harburi dupa 200.000 km, ca tuturor li se pare scump sa schimbe un set de amortizoare la VW/Audi, ca e scump…si prefera sa mearga pana se rup (idem si cu gumele de vara/iarna).
    Dintre ce am avut eu si se incadreaza in bugetul si cerintele omului…hmmm…cred ca un Golf 1,4 turbo (122 sau 140 cp, consuma 8 in oras) cu un pachet sport sa dea bine pe strada de an 2010 se incadreaza OK. Taxe si RCA foarte mici (doar e sub 1400 cmc). Revizia de reprezentanta e 600 RON. Problema e CASCO – bate undeva 600-700 E/an. Asta e parerea mea proprie si personala, nu dati cu pietre!
    Succes la achizitie!

  6. Se duce in concediu 4 000 -5000 de km pe an ? :))
    Bantuie baietasul asta!
    George, stiu ca nu prea suporti diesel-urile, dar chiar dai sfaturi proaste.
    1. Dieselul rezista muult mai mult decat un otto – asta pt ca omul a cerut fiabilitate si tu ii recomanzi otto
    2. S-a inventat sirocoul, deci intri in masina dimineata la -10 grade si ai direct caldura plus uzura mica la motor pt ca lichidul e cald deja-asta pt ca tu spui ca dieselul se incalzeste mai greu iarna.
    3. Din cate stiu eu, dupa legile fizicii, mai sigur esti intr-o masina cat mai grea.De ce? pentru ca are o energie cinetica mai mare.
    4. Nu mai speria oamenii cu afirmatii de genul: „pica pompa sau injectoarele sau … si trebuie sa scoti nu stiu cate mii de euro din buzunar”, chiar nu ai dreptate, stiu ca nu esti fan diesel, dar asta nu inseamna ca dieselul pica precum un banal otto.Am un diesel vechi de 10 ani, si ce sa vezi, nu mi-a picat niciodata injectoare, pompa sau mai stiu eu ce, plus de astam, nu am avut niciodata probleme majore la motor.
    Legat de performanta, sunt multe de spus, poti alege un benzinar de 100 de cai de exemplu si cuplu x, sau poti alege un diesel cu o cilindree ceva mai mare si tot 100 de cai, dar cuplu dublu si putere livrata la o turatie mult mai joasa.
    Hai sa lasam otto deoparte, e un motor simplu care nu se poate compara cu dieselul.Daca mai vorbim si de consum, putem lasa otto doar pt Buhnici.

    • Emil, e primul și ultimul avertisment. Am lăsat comentariul pentru că ai și informații utile dar reglează tonul. Nu e nimeni băiețaș sau prost aici.
      Energia cinetică mai mare nu înseamnă siguranță mai mare. Dimpotrivă. Altele sunt elementele de siguranță, cum ar fi deformarea plastică/elastică programată a caroseriei și integritatea zonei de siguranță a caroseriei.
      Eu personal am avut 5 mașini diesel și una pe benzină. Când vine vorba despre motoarele diesel nu mă bazez însă pe experiența mea ci pe mai ales pe informațiile mecanicilor mei.

  7. Salut, prima mea masina DACIA LOGAN diesel 2006 pana in prezent, din 2011 HONDA CIVIC model 2003 hatch. Intradevar cu loganul fac aproximativ 900 km cu plinul iar cu civicul 600 si putin, sincer sa spun am prieteni care si-au cumparat honda pentru faptul ca intretinerea este relativ mai ieftina decat la alte marci EU, fiabila si cum spune si GEORGE „nemuritoare”. Parerea mea e sa-ti cumperi ce model de masina iti place tie dar sa fie cu sigla „H” :D

  8. @Emil Cristian
    Iti recomand o vizita intr-un service oarecare pentru a observa singur cate masini cu motoare diesel se afla la reparat cu diverse probleme la motor, in special sistemul de injectie si cate motoare banale pe benzina.
    De fapt, mergi nu intr-unul, ci in 4-5 service-uri.
    Singurul dezavantaj la un motor otto comparativ cu un diesel este consumul, insa atat. La otto intretinerea este mult mai ieftina decat la diesel, dar si sonfortul interior.
    Eu am avut diesel si nu o sa-mi mai cumpara niciodat asa ceva. Diesel-ul este foarte bun pentru autoutilitare sau pentru masini agricole, nu o lua ca pe o ironie afirmatia mea. Vreau sa merg in liniste, nu sa tremure masina cu totul cand ma aflu in ea :)

  9. Hmm,
    Ma intreb de ce atat de mult se foloseste cliseul cu impresionarea fetelor, mi se pare atat de iesit din uz, din 2 motive: ca o fata sa fie cu adevarat impr. de o masina aceasta ar trebui sa fie din clasele ferrari, lamborghini sau etc, iar 2, cred totusi ca o fata inainte de a se urca intr o masina si-a facut oarecum calculele cu soferul…
    tema de casa:
    real cate fete ati impresionat cu masina dvs? ma refer ca efect castigator :))
    va salut

  10. Salut ! As sugera de asemenea o honda accord, insa as merge si pe varianta de Golf 5 sau chiar o Skoda Octavia …
    Ambele mi se par masini bune (skoda am avut si stiu ca e una din cele mai rezistente masini), insa depinde si de preferinte. …

    Mult succes

  11. Salutare as vrea sami cumpar si eu prima mea masinutza …. PROPIE … am 18 ani miam scos carnetul akm 2 luni de zile prima masina a fost un mercedes a180 cu care am facut skola de sofer iar acuma nu stiu ce sa fac as vrea sami iau o masinuta ma bate gandul spre Audi marca mea favorita dar si Mercedes CLK 220 as dori a un buget destul de bun 1000.1200 Euro/Luna .. Doresc O Masina Confortabile Frumosa Stabila Si Fiabila Astept SFATUL DVS Multumesk Frumos O Seara Placuta

  12. salut George, stiu ca sunt off topic dar chiar as vrea sa stiu parerea ta. vreau sa imi iau masina si m-am hotarat intre vw tiguan si bmw x1, 2011 (ambele varianta pre facelift), tractiune integrala, 2 litri diesel (140/170-177 cp), bi xenon, navigatie, scaune incalzite, cutia nu conteaza ca e manuala sau automata, si cam atat. ambele modele se gasesc cam in acelasi pret. ce ai alege tu si de ce? multumesc anticipat pentru raspuns.

  13. Am vazut ca multa lume recomanda Insignia. Subscriu si eu parerii, desi nu sunt fan Opel, dar am avut prilejul sa conduc una, si pot sa va spun ca bate multe masini mai scumpe la tinuta de drum si la confort.
    Important ar fi sa iti alegi si motorizarea potrivita. Daca faci concedii asa lungi, inseamna ca vrei regim de autostrada, si atunci la Insignia de ex as elimina motorizarea diesel de 110 cai , m-as uita doar la cele de 131/160. Si orice masina iei, daca faci concediile astea, atunci neaparat sa aiba Cruise Control.

    Dar cel mai bun sfat pe care ti-l pot da: alege cu sufletul. Fiecare de aici poate sa aiba impresia ca stie mai bine decat tine ce masina ti se potriveste, dar te asigur ca absolut nimeni nu o sa stie mai bine ca tine ce masina chiar iti place. Masina trebuie sa fie ceva care sa te relaxeze cand ai nevoie, indiferent ca o face printr-un sistem de sunet bun, printr-un scartait de roti cand pleci de la stop sau printr-un interior crem care sa te duca cu gandul la scaunele de ratan de la marginea piscinei unde ai lenevit asta vara.
    In locul tau, spre exemplu, eu as fi de acord cu toata lumea ca Insignia e cea mai potrivita masina pt mine, Passatul cea mai frumoasa si Golful cea mai buna alegere, dar eu tot dintr-un Saab 9-3 Aero m-as da jos, cu un zambet mare pe figura!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.