Sfaturi achiziție Opel Astra H

Salut George,

Te contactez pentru a-ti cere sa scrii un pic despre Opel Astra H. M-ar
prinde bine sa stiu parerea ta despre aceasta masina.

Dispun de un buget de aproximativ 6000 euro, tocmai mi-am vandut Focusul
(2003, 1.8, diesel TDCI, 101 cai) in ideea de a-mi achizitiona un Opel Astra
H (Classic 3), model (2005 – 2007) pe care mi-l doresc de mult.

Focusul l-am vandut pentru ca nu mi se potrivea, sa detii un diesel cand tu
faci doar 6000 km/an nu e un lucru tocmai bun. :) Plus ca din cei 6000 km,
90 la suta ii fac doar in oras.

Ce-mi propui si de ce?

-Astra H benzina 1.6?
– Diesel 1.3 CDTI (90 cai)
– Diesel 1.7 CDTI (100 cai)?

Mersi mult pentru raspuns, poate reusesti sa-l postezi pe blog. Sunt curios
ce pareri au si cititorii tai.

Mersi Mult,
Paul

Răspuns:

Dacă asta îţi doreşti, recomand o Astra H, evident pe benzină. Pe frigul de afară e o idee bună, la drumuri scurte şi rulaj anual redus.

Motoarele diesel de la Ford, 1.8Tdci sunt o veste proastă după 170.000km. Tocmai am reparat maşina tatălui meu. A durat trei săptămâni. Pornea tot mai greu, după 4 chei. După ce am început cu o presupusă problemă electrică sau de alimentare, am ajuns la schimbat pompa de injecţie şi injectoarele. Aşa am aflat că este o problemă foarte des întâlnită.

Dacă foloseşti maşina pentru drumuri de oraş mai am o idee bună. Sandero nou. Trei ani de garanţie înseamnă linişte la cap. Nu de proşti au cumpărat-o străinii cu zecile de mii.

Astra e mai bună la drumuri medii şi lungi pentru că e mai confortabilă şi silenţioasă. Sandero este o maşină ieftină şi ieftin de întreţinut.

Ultimele articole

Articole recomandate

81 Comments

  1. la detalii ma refer : daca ai habar cati km are masina, cu ce motorina a mers, daca scutura la rece, face alte figuri? nu trage cum trebuie… scriai ceva ca nu se opreste masina? daca e asa atunci ia ulei din turbo… poate nu am inteles eu bine…

  2. multumesc mult pentru sfat..masina are 134000km, motorina numai din peco….detalii de alt gen nu mai cunosc…ulei schimbat la service…..nu stiu mai multe dar multumesc oricum…..nu stiam unde sa ma duc ca la tester nu i-a gasit nimic.

  3. Salut, detin si eu astra h cdti, in primul rand ti-as recomanda sa inlocuiesti bujiile, nu sunt scumpe, apoi electromotorul! Daca iti face figuri in mers, se opreste la relanti aiurea, scutura, nu trage, ar trebui sa te gandesti la injectoare! Eu am 141k km, dar nu are probleme de genul, imi pornea mai greu asa, si intr-o zi nu a pornit, am schimbat bateria si totul a fost normal dupa aceea, in rest injectoare cum a venit masina, bujiile la fel! Succes

  4. Daca iti mai doresti un Opel Astra H frumos si nu l-ai cumparat deja uita-te pe autovit.Tocmai am postat un Opel Astra rosu foarte frumos(sint din Sibiu masina este cumparata de mine de la proprietar din Germania de 3 zile.Ai nr de telefon acolo daca te mai intereseaza contacteaza-ma.Iti ofer un pret bun

  5. Eu unul tocmai am schimbat masina de servici, trecand de la un Megane break 2008 la un Astra H break 2008. Eram fan la masini nemtesti, dar Astra nu o recomand nimanui, sau nu celor care vor ceva mai mult de la o masina decat plimbarea de weekend si mersul in vacanta. Am mersu cu meganu 170K km si nu am schimbat la ea decat un senzor temperatura si o bucsa. Da problema la Astra nu e fiabilitatea (inca nu ma pot pronunta), in afara de multele lipsuri fata de megane, cel mai tare ma doare stabilitatea, si mai ales pe drum alunecos, ca pe uscat merge mai orice caruta. E o adevarata provocare sa mergi cu astra pe alunecos daca nu mergi cu viteza melcului. Alte minusuri, pai ar fi, lipsa spatii depozitare, comenzi pe volan nefolositoare, computer de bord care trebuie activat suplimentar si care e f sarac in informatii, lipsa suporti pahar, cotiera sofer, pozitie nu chiar comoda la volan, cutia de viteze merge frumos la prima vedere, daca vrei sa conduci mai sportiv constati ca schimba greoi. Mai sunt si altele dar acum nu imi aduc aminte. Din experienta personala eu nu as recomanda un Asta, tinand cont ca sunt si alte variante mai competitive pe piata. Iar cei care vor sari cu gura ca marca x sau y sunt proaste, scumpe de intretinut sa vorbeasca doar din experienta personala nu din auzite. O fi bun si opelul pentru plimbari sau drumuri scurte, dar in situatii dificile te cam lasa balta.

  6. @Vali, cu spatiile de depozitare si suportul de pahare ai dreptate! Dar cum poti afirma ca un astra h caravan nu este stabil, asta e o caterinca maxima, sau ca un megane e mai stabil! Am mers cu amandoua, cu astra h mai mult, iar astra e peste megane la orice capitol, stabilitate, aspect, interior, scaune etc! Sa nu mai zic megane-ul avea 50k km si ii scartaiau usile grav, si motorul se auzea ciudat, pe liber, trimitea niste vibratii aiurea, si masina era luata de noua si super intretinuta!

  7. Eu vorbesc din proprie experienta. Meganul l-am luat la 20k km din germania si am mers cu el 3 ani in care am ajuns la 170k km, nu scartaia nimic, nu batea nimic, motorul nu se auzea in interior (1.9 dci). La stabilitate te contrazic categoric, meganul break, sport wagon, se tinea excelent in orice curba, chiar si pe alunecos. Acum cu astra cred ca i-am gasit punctul slab, e tot din germania la 40k km, e echipata cu roti de 16″si 205, ceea pentru un motor de 1.3 e cam exagerat, mers pe drum alunecos, cred ca de aici i se trage instabilitatea, merge de parca as avea schiuri pe fata. Pe uscat are totusi tendinte sa ii fuga spatele. Motorul e cam zgomotos (probabil ca e mic) se aude peste 3000 rpm in masina binisor. La relanti afara la fel, troncane cam tare, dar asta e. cred ca adevarul e la mijoc, posibil tu sa fi mers cu o astra buna si un megane prost si eu invers. Eu ti-am spus doar experienta mea. Oricum, acum daca ma pui sa aleg intre cele 2 eu s lua meganul fara discutie. Fiecare cu parerea lui.

  8. Si eu sunt fost posesor deAstra H is actual posesor de Astra g, ambele hatchback cu. 5usi, si eu pot confirma treaba cu fuge spatele la Astr H chiar si pe uscat, daca nu are Esp. O alta treaba e ca poate sa fie doar impresie, dar este clara. Spor ladrumuri!

  9. @vali, dci megane, este mult mai silentios decat cdti opel, cel de la opel are un sunet cam de tractoras! Nici mie nu mi se pare 1,3 cdti un motor potrivit pentru astra, mai ales caravan, nu imi plac motoarele mici fortate, mai ales noua moda cu 1,2 si turbina!
    Am auzit si eu treaba asta cum ca ar fugi spatele, dar nu cred, sa fim seriosi, fuge spatele daca iei curba cu 180 sau cum? Nici la Dacia 1310, nu fuge spatele, nici la logan!

  10. Sa-ti explic cum se manifesta simptomele…. mergi frumos pe drum drept, ai impresia ca masina e cea mai stabila din lume, … 130km/h, dintr-odata o curba la dreapta, care cu alta masina de aceeasi marime/greutate o iei fara probleme cu 120km/h, sentimentul ca masina nu te asculta, franezi ptr siguranta, si esti la 100km/h… doar ptr ca masina( directia+ suspensia+ ce o mai fii) iti spune ca nu vrea sa ia curba cu viteza respectiva… ca poate ar lua curba… poate…. dar masina nu iti da siguranta respectiva. Aceeasi curba o iau cu putina atentie cu un e39 cu 150km/h…

  11. Da, sunt de acord cu @kafer, exact asta e sentimentul. In plus la opel imi da senzatia ca merg tare la 120 km/h, sau altfel explicat, la megane mergeam cu 150 – 160 km/h si aveam senzatia care o am la opel cu 120. Am descoperit intre timp si o mare parte din vina care imi face opelul f greu de controlat pe sosea alunecoasa, marimea cauciucurilor, am 205 pe 16″, ceea ce o face sa isi piarda aderenta mai usor decat ar trebui. Am venit azi pe Oituz cu o incarcatura suplimentara de 150 kg si am mers mult mai bine decat am mers vineri tot in aceleasi conditii. Alte diferete care intra in categoria „mofturi”, daca mergi pe drum in conditii de ploaie si e necesar sa completezi nivelul la spalatorul de parbriz vrei nu vrei te vei murdari pe maini (doar daca nu ai niste manusi) din cauza ca sistemul de deschidere al capotei nu e protejat de apa si cand bagi mana sa deblochezi capota o scoti plina de noroi. La megane te murdareai doar pe varfurile degetelor. In plus cam la fel patesti daca drumul are mult material antiderapant si la manerele usilor, pe interior se cam murdaresc, la megane nu. Usa hayon din spate la fel, si se inchide cam ciudat, cam zdrangane, da impresia de dezmembrare, nu de un corp solid cum ar trebui. Pozitia la volan e aiurea, sau cred ca a fost gandita pentru nemti, lungi de 2m, imi oboseste mana stanga ca nu am sprijin la ea, daca as tine-o pe usa ar fi tare incomod. In fine, nu vreau sa zic ca astra e o masina proasta, eu doar am facut cateva comparatii intre ce am avut si ce am. E drept ca si meganu avea lipsuri sau greseli de proiectare, ca de exemplu stalpii fata de langa parbriz nu sunt suficienti de inalti ca sa retina (devieze) apa de la ploaie sau de la stergatoare, asa ca f des se murdaresc geamurile laterale si chiar oglinzile laterale. O alta „boala” la megane sunt centurile de siguranta, se inmoaie destul de repede, nu se mai retrag inapoi decat ajutate. Sunt sigur ca fiecare marca are plusurile si minusurile ei, meganu si astra sint din aceeasi clasa. Ca si nota generala la megane i-as da un 9, iar la astra un 6.5 – 7.

  12. Cred ca senzatia asta la opel ai avut-o din pricina motorolui cdti, care este destul de zgomos fata de dci megane sau logan, am vazut ca avea si 1,3 cel de la opel! Eu am mers cu ambele ceva timp, si afirm categoric ca megane nu se compara la nimic cu opel, nici design, calitate materiale, feeling-ul in general! Daca ar fi ceva in plus, e motorul dci, mult mai silentios, si care se comporta ca un diesel normal, fata de motorul opel, ce are tendinte de benzinara. Alea cu lichidul de parbriz, ca e nu stiu cum, sunt simple mofturi! Kafer, tu ai gandirea romanului cu bmw, rupt de kilometrii, care ia curbe cu 200 la ora, chiar daca are 12 ani, si 1 milion de km! Studiind si piata germana sh, am observat, ca opeluri sunt si cu 700k km, dar megane la 200k km deja sunt bune de aruncat!

  13. @victor, senzatia care o am la opel nu are legatura cu motorul. Eu m-am referit strict la functionalitatea si performanta masinii, nu la performanta motorului (care tu nu ai incercat varianta 1.9 de 130 cp) si nici fiabilitatea masinii (in 3 ani dupa 170000 km sa schimbi doar o bucsa, pe drumurile din moldova spune ceva). La opel poti spune doar ca e o masina si atat, cred ca si intentia nemtilor a fost asta, masina de mers la servici, si eventual mici plimbari, fara pretentii. Eu imi doresc mai mult de la o masina, ma simt tanar si imi place sa conduc mai sportiv (nu inconstient). Cand am luat meganul la inceput nu am avut nici o impresie, dar mergand cu ea am fost placut impresionat de stabilitatea masinii, de dotari (mare parte f utile si gandite) de motor nu mai vorbesc. La opel si dotarile care le are mi se par prost gandite si unele inutile. Conceptul opel e acelasi cu cel de la dacia, iei o masina cheala si platesti pentru orice butonas in plus. Astra e o masina mai gea ca meganu, spatiu interior mai mic si mai prost compartimentat. Suspensie rigida si obositoare plus o instabilitate mai mare. Si meganu era rigid, dar era mai placut cand treceai peste denivelari, la opel simti cum sare totul in masina. In fine, mi-am spus observatiile, nu incerc sa comving pe nimeni, fiecare are parerile si gusturile lui, sincer nu imi plac francezii dar meganu spun ca e o masina reusita.

  14. Baieti ….am un opel h 1.7 2005 si sunt foarte multumit ..se comporta foarte bine in curbe asta depinde de sofer …este ceva normal ca nu poti compara opel cu audi ..eu lucrez la mercedes in austria facem piese 4+4…6+6..si multe piese de aici pleaca si la opel …caroseria de la opel h este facuta recent in aceiasi fabrica unde se face si pentru audi adica in austria linz .sunt masini excelente consum bun stabile asta depinde de soferie ….in fine multi se cred soferi si vor ca intr-o curba destul de brusca sa intre cu 150 cred ca sunt incostienti

  15. Buna. Am nevoie de un sfat si e important pentru mine sa aflu mai multe pareri. Intentionez sa imi cumpar un opel astra h break 1.9 disel si as vrea sa stiu cam ce consum are, cum se comporta…cateva detalii. Multumesc anticipat!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.