Q&A Cum aduc o maşină din Germania – 2

Hai să vorbim despre preţuri. Unul dintre cititori, care se recomandă Alex şi-a bătut capul şi a întocmit următorul tabel. Se deschide cu Excel. O să îl luăm ca punct de plecare şi să ne orientăm. Preţurile pe care le-a găsit Alex sunt cele normale, pentru maşinile respective. În general ce găseşti mai ieftin de atât, poate prezenta defecte ascunse sau pot fi ţepe, aşa cum sunt în general ofertele din prima pagină de rezultate pe mobile.de. Modelele alese de el sunt destul de OK, cu mici observaţii. Dacă eşti în căutarea unui chilipir te sfătuiesc să eviţi mărcile din grupul VAG – VW, Audi, Skoda, Seat. Au deja atât de mulţi fani pe la noi, încât şansele să găseşti ceva la un preţ decent sunt destul de scăzute.

Luaţi spre exemplu Golf 4. Era un model accesibil acum vreo 3-4 ani, însă românii au „curăţat” Germania de ele şi tot ce mai apare pe piaţă iese la preţuri mult peste cât face maşina. Neamţul de la care am cumpărat prima mea maşină în 2004 ştia placa. Eu i-am cerut un Golf iar el mi-a spus că nu are pe stoc şi tot ce îi venea, pleca cu un trailer direct în România la un român. Aşa că mi-am luat un Volvo V40. Cum am gândit? Sincer nu am gândit foarte mult. V40-ul îmi plăcea foarte mult şi m-am îndrăgostit de el de când am urcat la volan. La bani de Golf -7.000 euro – am luat o maşină de clasă superioară, mai bine dotată, mai puternică, mai frumoasă, mai bună. Stătea de vreo două săptămâni în garajul neamţului pentru că românii care cumpărau de la el nu se uită la „suedeze”. Am ţinut maşina un an, dar îi duc dorul şi acum. Motorul 1,9 diesel commonrail care avea 102 cai pe talon, scotea 106 pe stand la Autotest la un rulaj de 120.000 km. Maşina bate Golful la consum – făcea 5,5 la drum lung mers sportiv, silenţiozitatea motorului se apropia de motoarele pe benzină. Unde încerc să ajung? Pe piaţă se găsesc suficiente maşini de calitate, care din cauză că nu sunt favoritele obişnuite ale cumpărătorilor ajung să se vândă la preţuri foarte bune.

Uite câteva exemple din ce aş alege eu:

La clasa mică – toate sunt scumpe afară şi ţin la preţ, dar dacă tot e să aleg aş merge pe o Lancia Y sau un Peugeot 106 – 2.500-3.000 euro din 2002-2003

La compacte – Ford Focus este alegerea de buget. Cu motorul de 1.8 tdci de 100-116 CP obţii o maşină bună şi economică ce ţine cu casa – 5.000 din 2003-2004; opţiune bunicică Opel Astra, însă feriţi-vă de motorul 1.7DTI – e luat de la ISUZU şi are probleme de fiabilitate, alegeţi un 1,7CDTI, mai nou, mai puternic, economic şi fiabil sau ceva pe benzină

Clasa medie – ca şi la compacte recomand un break. O dată ce tratezi o maşină ca o unealtă şi nu o fiţă, trebuie să recunoşti că un break îţi oferă mult mai mult decât sedanul. Îţi vei da seama cel mai bine când nu îl ai. Aşa am gândit când am ales un BMW 320D Touring pe care l-am luat la 11.300 euro la vechimea de doi ani şi jumătate. Adică la 35% din valoarea de nou. Asta numesc eu o afacere bună. Un sedan este cu cel puţin o mie şi ceva mai scump. Opţiuni valabile: Volvo V40, Saab 9-3 (chiar şi sedanul e ieftin), Ford Mondeo – pleacă de la 7.000 la 4-5 ani vechime. Mondeo e chiar mai ieftin.

La clasa mare e numai o chestiune de gusturi şi nu mă pricep atât de bine.

Ideea e să alegi maşini din categoria second-best choice. Adică penultimul model la cel puţin un an de la lansarea celui mai nou ca să prinzi primul val de buyback-uri cu preţuri scăzute. La schimbarea modelului, preţurile de catalog al modelelor anterioare scade consistent la revânzare cu cel puţin 20-40%. Alege şi modele mai „exotice”, dar de calitate. Saab, Volvo, Honda, Toyota etc. Problema japonezelor este însă că ţin puternic la preţ. Deocamdată atât. Mai multe mâine.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

142 Comments

  1. Buna George. Am si eu o dilema si sper ca ma poti ajuta atat tu, cat si cititorii blogului tau. Uite cum sta treaba: vreau sa-mi cumpar o masina si dispun de vreo 6000-7000 de euro (maxim 7000). M-am documentat foarte mult si am ajuns sa am 3 optiuni (cred eu, cele mai bune) dar sunt indecis ce sa aleg.

    1. Masina noua (fie si Loganul ala amarat) care sa se incadreze pana in 7000 de euro (sunt, dar sunt f putine).

    AVANTAJE: e masina noua, garantie, casco

    DEZAVANTAJE: motor prea mic (in general 1.2, 1.4L) pentru greutatea masinii => un consum mare, putere mica! dar si putine dotari

    2. O buna cunstiinta de-a mea are de vanzare un VW Passat model 2001, 1.9 TDI 4×4, full opt (full electric, klimatronic, piele, magazie 6 CD, etc), vreo 165.000 Km reali. A fost adusa de el din Germania la vreo 90.000 km si a fost FOARTE BINE intretinuta. Nu a avut probleme majore cu ea. O vinde ieftin…6300 de euro (pt mine). Mentionez ca nu duce lipsa de bani. Recent a achizitionat o motocicleta touring BMW de vreo 18.000 de euro. Dar sa nu uitam ca afacerile sunt afaceri !

    AVANTAJE: il cunosc pe tip, si stiu ca a fost intretinuta bine, iar masina este excelenta !

    DEZAVANTAJE: Nu a avut probleme majore, ceea ce ma duce cu gandul ca s-ar putea sa apara prea devreme la mine si sa fiu nevoit sa bag multi bani in ea, desi se comporta foarte bine masina.

    3. Masina din Romania gata inmatriculata. Ma atrag destul de mult Fiat Stilo, Alfa 147, VW Golf (nu prea, dar e ok pana la urma). In cei 6000-7000 mi-as putea achizitiona asa ceva din Romania, si mi-ar mai ramane vreo 1000 de euro cu care sa-i fac eventuale reparatii necesare pt a o aduce in stare mai buna.

    AVANTAJE: Pot gasi o masina bunicica in banii astia, + ce as mai baga eu ar iesi ceva bun (Cred).

    DEZAVANTAJE: Romanul tot roman ramane si nu se gandeste decat cum sa-l fraiereasca pe ala de vrea sa-i cumpere masina! Deci poate sa-mi dea vreo coaja la 5000-6000 de euro si dupaia sa ma zgarii pe ochi. Unde mai pui ca sunt rulate pe „drumurile” noastre ?! Dar n-avem ce-i face…pana la urma tot pt. drumurile astea o iau si eu.

    Varianta cu adusul din Germania, mi-ar fi placut in conditiile in care dispuneam de o suma mai mare de bani. La 7000 de euro cheltuiesc vreo 2500 aiurea si nu-mi mai raman bani de masina.

    Voi ce ma sfatuiti !?

    PS: Va rog fara propuneri gen „daca mai pui 1000 de euro iei ceva bun” si chestii din astea. E un efort destul de mare pe care-l fac si la 7000 de euro. Multumesc !

  2. sal…intentionez sa cumpar un passat 1.8 20v din germania lam gasit pe mobile.de an de fab 1998 55.000 km mi se pare super ok ( sper sa fie reala treaba ) la pretul de 4200 dar pun pariu ca da ca ii dau jos 3700-3800 accepta. ce credeti ?
    merita oare ? starea masini din vreo 6 poze este excelenta atat exterior cat si interior numa bine

  3. AAA ince ceva pe cine intereseaza am de vanzare un ford focus 2 2005 inmatriculat 52000 km 1.6 101 cp stare f buna :)…numa maicamea se plimba cu ea pana la servici, in general intretinuta si cu service la zii , abs ebd radio cd( sunet excelent ) a/c , geamuri elec. consum urban vreo 7.8 extraurban 5.9/6.5 depinde de mers pret 8500 putin negociabil numa bine si drumuri bune

  4. sal..as avea si eu o mica intreabare!am gasit un rover 75 model 2000 si as vrea sa il cumpar sapt asta din germania.Ce credeti de masina asta?e ceva de capul ei?
    va multumesc.sa ne auzim cu bine.

  5. hmmm…sincer putin cam mult daca te gandesti ca cu tot cu adusul din germania taxe la vame plus inmatricularea….sare de 7500….motorul de cat ii? 1.4? 100cp?
    Modelul asta la avut un verisor de al meu micutza masina consumul cam mare…ma rog poate iti place…..sa ai bafta de p masina buna …apropo daca mai stii pe cineva care vrea un ford focus 2 dragutz inmatriculat cu putini km sa ma anunti sal

  6. Salut George,

    Am citit cu mult interes si mare atentie toate posturile tale de pana acuma legate de cumpararea masinilor second din Germania.

    Nu sunt deloc experimentat si vreau, daca poti, sa imi spui parerea ta despre ceea ce cred eu ca va fii viitoarea mea masina.

    Am de gand ca la mijlocul lui octombrie sa merg in Germania si sa achizitionez un Golf V. M-am uitat indelung pe mobile si autoscout dar nu am pus ochii pe ceva anume. M-am gandit sa incerc un 1.9 TDI (105CP) sau un 1.6 (benzina – 102CP).
    O sa merg insotit de cativa prieteni care au mai multa experienta (au cuparat deja o masina din Germania) si care au sugerat ca destinatie Stuttgart (aici cunosc pe cineva vorbitor de limba germana).

    Spune-mi te rog ce parere ai despre aceste 2 motorizari, eventual alte variante viabile, despre locatia mentionata sau orice alte lucruri pe care le-am omis sau care stii ca sunt importante si merita mentionate. Ca timp petrecut in Germania mi-am propus 2-3 zile si un buget de maxim 8500 – 8700 E (pret doar pt masina, neincluzand acte).

    Multumesc si astept cu nerabdare raspunsul tau.

    Cu respect,
    Paul

  7. salut!am si eu o intrebare,vreau sa-mi cumpar o masina din Germania si as vrea sa stiu cam cat m-ar ajunge actele si tot ce tine ca sa pot aduce masina in Romania?am auzit cum ca ar trebuii sa platesc niste taxe in Germania?va rog frumos daca se poate sa ma lamuriti si pe mine.Multumesc anticipat

  8. te rog daca m-ai putea sfatui in alegerea unui vw caravelle t4 de prin 94, 95, 96 chiar 98. ma intereseaza ce euro au motoarele de 2.4, si ce euro au cele de 2.5. multumesc

  9. Salut,

    De 4 luni ma gandesc la o masina inmatriculata. Pt asta trebuie sa fac imprumut in banca, asa ca fiecare banut conteaza pt mine. Pt o masina sh mai mult de 2000 euro nu vreau sa iau. Ar mai fi si varianta unui logan nou. Situatia cu ratele e cam asa:

    la 2000 euro, pe 7 ani platesc 270 roni, rata fixa
    pt un logan, pe 8 ani, 500 roni.

    Va rog mult sa ma ajutati pt ca solutii nu mai gasesc si nu vreau sa o iau razna :))

    Alin

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.