Q&A Cum aduc o maşină din Germania – 2

Hai să vorbim despre preţuri. Unul dintre cititori, care se recomandă Alex şi-a bătut capul şi a întocmit următorul tabel. Se deschide cu Excel. O să îl luăm ca punct de plecare şi să ne orientăm. Preţurile pe care le-a găsit Alex sunt cele normale, pentru maşinile respective. În general ce găseşti mai ieftin de atât, poate prezenta defecte ascunse sau pot fi ţepe, aşa cum sunt în general ofertele din prima pagină de rezultate pe mobile.de. Modelele alese de el sunt destul de OK, cu mici observaţii. Dacă eşti în căutarea unui chilipir te sfătuiesc să eviţi mărcile din grupul VAG – VW, Audi, Skoda, Seat. Au deja atât de mulţi fani pe la noi, încât şansele să găseşti ceva la un preţ decent sunt destul de scăzute.

Luaţi spre exemplu Golf 4. Era un model accesibil acum vreo 3-4 ani, însă românii au „curăţat” Germania de ele şi tot ce mai apare pe piaţă iese la preţuri mult peste cât face maşina. Neamţul de la care am cumpărat prima mea maşină în 2004 ştia placa. Eu i-am cerut un Golf iar el mi-a spus că nu are pe stoc şi tot ce îi venea, pleca cu un trailer direct în România la un român. Aşa că mi-am luat un Volvo V40. Cum am gândit? Sincer nu am gândit foarte mult. V40-ul îmi plăcea foarte mult şi m-am îndrăgostit de el de când am urcat la volan. La bani de Golf -7.000 euro – am luat o maşină de clasă superioară, mai bine dotată, mai puternică, mai frumoasă, mai bună. Stătea de vreo două săptămâni în garajul neamţului pentru că românii care cumpărau de la el nu se uită la „suedeze”. Am ţinut maşina un an, dar îi duc dorul şi acum. Motorul 1,9 diesel commonrail care avea 102 cai pe talon, scotea 106 pe stand la Autotest la un rulaj de 120.000 km. Maşina bate Golful la consum – făcea 5,5 la drum lung mers sportiv, silenţiozitatea motorului se apropia de motoarele pe benzină. Unde încerc să ajung? Pe piaţă se găsesc suficiente maşini de calitate, care din cauză că nu sunt favoritele obişnuite ale cumpărătorilor ajung să se vândă la preţuri foarte bune.

Uite câteva exemple din ce aş alege eu:

La clasa mică – toate sunt scumpe afară şi ţin la preţ, dar dacă tot e să aleg aş merge pe o Lancia Y sau un Peugeot 106 – 2.500-3.000 euro din 2002-2003

La compacte – Ford Focus este alegerea de buget. Cu motorul de 1.8 tdci de 100-116 CP obţii o maşină bună şi economică ce ţine cu casa – 5.000 din 2003-2004; opţiune bunicică Opel Astra, însă feriţi-vă de motorul 1.7DTI – e luat de la ISUZU şi are probleme de fiabilitate, alegeţi un 1,7CDTI, mai nou, mai puternic, economic şi fiabil sau ceva pe benzină

Clasa medie – ca şi la compacte recomand un break. O dată ce tratezi o maşină ca o unealtă şi nu o fiţă, trebuie să recunoşti că un break îţi oferă mult mai mult decât sedanul. Îţi vei da seama cel mai bine când nu îl ai. Aşa am gândit când am ales un BMW 320D Touring pe care l-am luat la 11.300 euro la vechimea de doi ani şi jumătate. Adică la 35% din valoarea de nou. Asta numesc eu o afacere bună. Un sedan este cu cel puţin o mie şi ceva mai scump. Opţiuni valabile: Volvo V40, Saab 9-3 (chiar şi sedanul e ieftin), Ford Mondeo – pleacă de la 7.000 la 4-5 ani vechime. Mondeo e chiar mai ieftin.

La clasa mare e numai o chestiune de gusturi şi nu mă pricep atât de bine.

Ideea e să alegi maşini din categoria second-best choice. Adică penultimul model la cel puţin un an de la lansarea celui mai nou ca să prinzi primul val de buyback-uri cu preţuri scăzute. La schimbarea modelului, preţurile de catalog al modelelor anterioare scade consistent la revânzare cu cel puţin 20-40%. Alege şi modele mai „exotice”, dar de calitate. Saab, Volvo, Honda, Toyota etc. Problema japonezelor este însă că ţin puternic la preţ. Deocamdată atât. Mai multe mâine.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

142 Comments

  1. Salut!

    Vreau si eu sa ma duc sa imi aduc o masina din Germania luna viitoare si prin totala coincidenta, am ales sa ma duc in Dormtund (ca pana acolo e ieftin avionul si este direct din Cluj).

    Deci chiar tin pumnii sa termini postul cu Autohaus-urile alea pana pe la sfarsitul lunii. Asa mi-ar folosi.

    Masina ar trebui la parintii mei pt drumuri mai lungi si cu multe bagaje (deci ceva diesel, combi), pana in maxim 6.000 de euro (cu inmatriculat in Romania cu tot).

    In tara vedeam Golfuri deci ma gandeam ca am gasi si acolo. Imi mai place si Ford Focusul combi in schimb. Deci ce ai sugera la acest pret si pt aceste cerinte.

    Mersi mult de posturi! Cred ca esti singura persoana din Romania care ofera ceva util, gratis! E chiar de apreciat!

  2. Minunat articol in legatura cu cumpararea unei masini din germania.Acum ca l-am citit sunt si mai determinat sa imi aduc o masina din germania, ceea ce ma intereseaza este un VW touran, sunt fabricatie 2003 si sunt cam reluctant daca voi putea gasi o masina buna.

  3. sa nu rizi dar am copiat tot ce ai scris ,am luat leptopul cu mine si mia iesit mai bine decit ma asteptam inclusiv cumparaturile sa iti dea d-zeu sanatate
    ceau–multumesc––-costica –cluj

  4. Buna ziua,
    Caut si eu sa achizitionez prima mea masina si navigand pe net am gasit acest blog. Foarte interesant si mai ca ma bate gandul d-le Buhnici sa va angajez pentru a-mi aduce o masina din Germania.Nu stiu daca veti accepta, dar e o idee interesanta.Apropo de masina , eu am o familie de 4 persoane, cand plecam in concediu se aduna cam multe bagaje, asa ca ma gandesc ca ar fi mai potrivita o masina cu portbagaj incapator, poate chiar un break, insa as vrea sa-mi spuneti si dvs parerea: ce marca sa aleg ?Pretul undeva la 6-7000 euro.M-ar intresa o masina care sa nu aiba costuri de intretinere exagerate.Multumesc.Pe cand o actualizare a articolelor? Suntem totusi in 2010 si banuiesc ca mai sunt noutati pe care nu le stim

  5. asi dori sa aflu mai multe despre opel omega 2.2 dti,daca este o masina buna reusita ,imi place foarte mult estetic si mi se par destul de ieftine.
    te-am salutat sper sa imi raspunzi

  6. Nu stiu daca mai citeste cineva acest comentariu dar sunt TOTAL impotriva la afirmatia ca „1,7 dti e mai prost ca 1,7 cdti” deoarece:
    motorul de ISUZU e mai bun ca cel de opel , este un motor cu traditie, fiabil caruia i s-au tot adaugat cai de la Kadet 1984-1994 cu 42kw pana la astrag dti 55kw si ajungand la astra h si j cu 92 kw.
    Insa motorul cel mai fiabil este cel dti de 55kw
    Avantajele celui de 55kw sunt:
    1.injectoare mecanice – nu se defecteza …ever
    2. egr – alt design – nu se infunda prea usor
    dezavantaje
    1.- o lipsa de putere clara la treapta a 2-a la turatii pana in 1800
    2.- probleme de design la senzorul RPM – se defecteaza intre 100.000 si 150.000km
    3. – probleme scurgeri motorina pe la o supapa de la pompa de injectie ceea ce duce la infiltratii de motorina in calculatorul pompei de injectie
    4. – probleme lipituri reci in calculatorul pompei de injectie

    Motor cdti – 59kw
    avantaje
    1. putere mai mare, se simte o „oaresce” acceleratie la a doua sub 1800 de ture
    2. pompa de „inalte” mai fiabila
    dezavantaje
    1. injectoare electronice, cu o rata de defectiuni considerabila, sunt japoneze si nu prea se repara – si sunt si destul de scumpe
    2. motor facut de opel
    3. majoritatea opelurilor cu Motor cdti sunt fabricate special pt Est si au multe materiale mai slabe, cum ar fi – caroserie negalvanizata, (astra G a fost primul model de serie cu caroserie complet galvanizata) lipsa scut motor, lipsa antifonare capota si intre motor si habitaclu, etc

    Eu am un opel luat in 2005 cu 120.000km si in 7 ani am facut 100.000km, fix. In acest interval singura piesa neconsumabila care am schimbat-o a fost senzorul RPM.
    De asemenea am vazut un opel dti cu motor Isuzu cu chiulasa data jos si 147.000km la bord care avea „camasile” pistoanelor (de fapt blocul motor, ca nu ies camasile separat) absolut intacte, fara nici o urma de uzura.

    Astra G-ul ideeal ar fi unul din putinele fabricate dupa 2004 – primele luni pana a aparut astra h, care odata cu aparitia acestuia nu cred ca a mai durat o luna si au scos din productia fabricilor vestice astra g-ul .

  7. sal.as vrea sa cumpar un passat cc din germania si pe net sunt mai scumpe ca alea aduse in romania…dispun de 14000 e pt masina.as vrea un 2009 euro 5.imi ajung bani?in ce zona trebuie sa merg?multumesc…

  8. Motorul diesel de 1.7 este cel mai fiabil de pe opel şi unul dintre cele mai fiabile din industria auto (concept Isuzu). Cele de 1,9 , 1,3 şi mai noi 2.0 sunt proiectate de Fiat (vezi JTD.urile) şi nu excelează la capitolul anduranţă…

    Conduc un Astra H din 2005, motor 1.7 cdti de 59kw. Maşina a fost cumpărată acum 5 ani (SH), timp în care am parcurs împreună 110.000 km, fără probleme deosebite. Singura cheltuială majoră a fost schimbarea senzorului de presiune din rampa comună (600lei) acum 5 luni. Reviziile le-am făcut la 20.000 de km şi m-au costat în medie 380-400 lei (Castrol full sintetic 5w-40, filtre mann, etc). Binenţeles că nu la reprezentanţă!!!!

  9. Buna,
    As avea si eu o intrebare…
    Mi`am gasit o masina in Germania si as dori maine sa merg sa o vad insa pentru numere daca vreau sa le fac la ei pe o luna imi cer 300euro,e ok acest pret sau e prea mare?unde se mai pot face aceste nr ?
    Va multumesc si astept raspunsuri

  10. Buna ziua, respectele mele domnule Buhnici ! Sunt un pensionar de aproape 60 de ani, am avut pana acum 3 masini, toate SH. Urmeaza sa vand un ap., mostenire, si mi-am zis ca e timpul sa cumpar o masina noua dar, citind cu multa atentie toate sfaturile, comentariile si raspunsurile dv., m-am hotarat sa cumpar tot un SH, dar ceva intre 20.000 si 30.000 euro. Am gasit un site, mercedes-benz.de, unde un autohus (cred), pe numele lui Jurge Stern, cu adresa Daimler AG Niederlassung Munchen, ofera spre vanzare o gama larga de auto Mercedes, la preturi care mie mi se par suspicios de mici. Ex. : C200 CDI T – Modell, prima inmatriculare 04/2010, primul proprietar, 84.000 km., autom., 100 kw, 2.149 ccm, 2 ani garantie, 20.980 euro. Si inca 35 masini tot cam asa. Aveti amabilitatea sa-mi dati o sugestie ? Va multumesc anticipat.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.