Categorie: General

Primul BMW X6 din România

Poate unii dintre voi au observat pe străzile “satului cu miniştri” – cum îi spune tata Bucureştiului – un agregat mai puţin întâlnit deocamdată pe la noi. Eu l-am observat joia trecută şi mi-am spus că trebuie să vedem care e treaba cu el. Am aflat că este pentru teste în premieră la ProMotor – revista şi emisiunea. Până să apuc să adâncesc investigaţia, mi-a citit gândurile amicul meu de la BMW România care mi-a pus întrebarea din categoria “Vrei, calule, ovăz?”. Aşa că am luat cheile de la şaua monstrului şi l-am scos acolo unde soarta îl va duce în 99% din timpul vieţii lui după lansare (statistic vorbind, doar 1% din SUV-urile vândute în România sunt utilizate offroad), în traficul bucureştean. De data asta e mai uşor de înţeles. BMW X6 este o struţo-cămilă. Un SUV coupe sau, mai exact un Sports Activity Coupe. Adică o combinaţie între succesul de stradă al BMW X5 – SUV de şosea pur-sânge – şi BMW seria 6 – un coupe care aduce bine de tot a supercar.

Acum să nu mă înţelegeţi greşit. Eu sunt anti-SUV. Nu le suport. Sunt fel de utilaje anti-oraş şi anti-viaţă. Costă, consumă, ocupă spaţiu prea mult. Cât despre siguranţă, de mult nu mai putem vorbi de diferenţe între SUV şi turisme.

M-a zgândărit însă noutatea şi promisiunea că voi fi uimit de noutăţile scoase de inginerii bavarezi. Plus că mă mănâncă în… talpă de fiecare dată când vine vorba de cai putere.

Modelul oferit la test este un BMW X6 35 d cuplat la o cutie de viteze automată în şase care zburdă fără să simţi când schimbă. Unii vor sări să zică, aha un motor diesel de 3,5 L. BMW nu face aşa ceva. Este un motor de 3 L cu două turbine care dezvoltă 286 CP. Impresionant. Face consumuri de 8-9% în regim normal dar sare spre 11-13 dacă te dai la el. Şi cum să nu te dai? Maşina cere pedală din toate încheieturile. Doar pentru asta a fost gândită.

Pleacă de pe loc de parcă lansată din catapultă graţie sistemului Xdrive inteligent într-o versiune absolut nouă. În bordul BMW a apărut de acum un rând nou de beculeţe care descriu maşina cu cele patru roţi şi un fel de turometru pentru fiecare dintre roţi care îţi arată în timp real cuplu distribuit independent. Uau! BMW face aşadar un salt tehnologic impresionant pentru producţia de serie cu o transmisie care este în stare să împartă puterea în funcţie de necesităţi nu doar între punţile faţă şi spate, ci în mod diferit între roţile de pe aceeaşi punte. La ce e bună chestia asta? Păi atunci când accelerezi într-o curbă aflată în pantă spre exemplu Xdrive-ul aruncă putere mai multă pe spate, în special pe roata de pe exterior şi pe faţă pentru a menţine aderenţa. Mai mult, Xdrive funcţionează acum şi ca un sistem complementar ESP-ului. ESP frânează roata în derapaj, în timp ce Xdrive este în stare să pună putere pe cea care aduce maşina pe traiectorie. Foarte, foarte tare.

Aşadar manevrabilitate excepţională şi senzaţie de coupe într-un tanc. Simţi puţin cum întârzie scurt plecarea de pe loc după care pleacă semi-violent datorită turbinelor.

Trebuie să bifez acum şi cea mai tare inovaţie din ultima vreme pe are am găsit-o la bord. Un locşor de lângă schimbător special pentru telefon une îl poţi avea la îndemână, la vedere şi fără să cadă când frânezi sau o calci. Nu râdeţi că mie mi se pare foarte util.

La design nu îmi dau cu părerea. O variaţie pe o temă dată cu succes sigur.

Ce mai e interesant – spaţiu interior. Mai rar un coupe cu patru uşi şi patru locuri foarte confortabile plus un portbagaj mare.

Important de ţinut minte. Maşina tinde să te păcălească că este mai mică decât în realitate. Stâlpii sunt puţin retraşi şi aşa apare senzaţia asta. Nici sistemul de asistenţă la parcare nu te poate ajuta prea tare până te obişnuieşti. Textul care apare în bord pentru camera spate este edificator.

Una peste alta, sunt impresionat de ce poate ieşi din două tone de fier şi plastic însă… nu mi-aș lua în veci. Îi las pe cei care vor să impresioneze până la rupere coarda sensibilă.

Să nu uit, costă de la 60.000 de euro în sus. O versiune bine echipată sare pe la 80.000. Scump, așa că este un succes sigur.

Informație de ultimă oră, în exclusivitate – lista de așteptare la X6 este de 1 (unu) an în România.

Aşa că aveţi timp să vă vindeţi casele ori terenurile si să vă luaţi unul. Sau… nu!