Europa este o piață importantă pentru industria auto, cu o populație de peste 450 de milioane de oameni. În 2022, vânzările de mașini din Europa au fost de aproximativ 15 milioane de unități. Se estimează că această cifră va crește la 17 milioane de unități până în 2025.
Companiile auto chineze au un avantaj competitiv în Europa, datorită costurilor de producție mai mici. În plus, companiile chineze au investit în tehnologii de ultimă generație, cum ar fi mașinile electrice și autonome.
În mod evident, progresul industriei auto chineze în Europa este o provocare pentru companiile auto europene. Companiile europene trebuie să se adapteze la noua concurență din partea companiilor chineze, dacă vor să rămână competitive pe piața europeană. Despre asta am vorbit mai în detaliu în cel mai nou clip de pe YouTube:
Industria auto chineză continuă să înregistreze progrese în Europa, cu o serie de investiții și de deschideri de reprezentanțe de vânzare și fabrici în ultimele luni.
Una dintre cele mai importante investiții este cea a companiei Geely, care a anunțat în luna octombrie că va construi o nouă fabrică de mașini electrice în Ungaria. Fabrica va avea o capacitate de producție de 150.000 de vehicule pe an și va fi construită în colaborare cu compania maghiară de stat MVM.
O altă investiție importantă este cea a companiei BYD, care a anunțat în luna septembrie că va deschide un nou centru de cercetare și dezvoltare în Germania. Centrul se va concentra pe dezvoltarea de tehnologii pentru mașini electrice și autonome.
În plus, o serie de companii auto chineze au deschis noi reprezentanțe de vânzare în Europa în ultimele luni. Printre acestea se numără BYD, Geely, SAIC și Changan.
Poți aprofunda subiectul în interviul meu cu legenda auto Sandy Munro.