Categorii: Auto, Ponturi

Ia-ţi banii înapoi! – Te învăţ cum!

Mai întâi, despre metoda detaliată de chemare în judecată a statului şi recuperarea taxei, în două reportaje de la Ştirile ProTV. Iată argumentele legale. “Taxa auto trebuie restituita petentilor – aceasta este solutia legala care trebuie data de judecatori Cazul aradeanului care a castigat la Judecatoria Arad procesul cu DGFP Arad si a obtinut returnarea taxei de inmatriculare 2000 de euro , este doar un semn al normalitatii care ar fi trebuit sa existe in Romania.Romania, in calitate de membra a Uniunii Europene, este obligata sa respecte prevederile europene [ care se aplica cu prioritate fata de legislatia interna].In plus, desi conform Codului de Procedura Civila din Romania, precedentul judiciar nu constituie izvor de drept pentru judecatorii romani, totusi, ca efect al aderarii Romaniei la UE, sentintele pronuntate in tarile UE conform normelor europene, sunt obligatorii de respectat ca jurisprudenta si izvor de drept de catre judecatorii romani.Practic, judecatorul de la Judecatoria Arad, nu a facut decat sa constate faptul ca, statul roman incalca cu intentie normele europene care il obliga sa anuleze taxa de prima inmatriculare si a dat castig de cauza petentului.IN recurs, daca Tribunalul Arad va respecta legea , va trebui in mod automat sa respinga recursul Finantelor si sa constate ca hotararea obtinuta de aradean in prima instanta este irevocabila si executorie.Daca pe teritoriul Romaniei se vor pronunta pe aceasta tema hotarari contradictorii, adica daca unele instante vor admite actiunile petentilor iar altele le vor respinge, atunci Laura Codruta Kovesi, in calitate de Procuror General al Romaniei va fi obligata sa promoveze un recurs in interesul legii. Acesta se va supune atentiei Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care va trebui sa emita o decizie de indrumare, prin care in spete de acest gen, judecatorii din Romania sa dea hotarari doar intr-un singur sens; sens, ca nu poate fi decat admiterea actiunilor celor care dau in judecata statul pentru restituirea taxei auto, intrucat nici un judecator de la ICCJ nu isi va permite sa dea o hotarare impotriva normelor europene! Oricum este de asteptat un val de cateva mii de procese deschise de romani impotriva Finantelor, mai ales ca, aceste actiuni sunt scutite de taxa de timbru, fiind vorba de actiuni in contencios administrativ . Fiind o procedura contencioasa, actul de impunere impreuna cu dovada platii taxei, se ataca la instanta de contencios administrativ in termen de 30 de zile; nefiind un proces care sa necesite administrarea unor expertize, ci probatoriul consta doar in prezentarea actelor doveditoare ale cumpararii si inmatricularii masinii + normele europene in domeniu + jurisprundenta Curtii Europene de Justitie, procesul se deruleaza relativ repede, adica in maxim 3 – 4 termene de judecata; in total maxim 4 luni de zile la instanta de fond; hotararea data de instanta de fond, este atacabila doar cu recurs , astfel incat in maxim 8 luni de zile am avea o hotarare irevocabila. Avem de a face cu o procedura conctencioasa; adica, in termen de 30 de zile de la plata taxei si primirea chitantei doveditoare de la Fisc, petentul se poate adresa instantei de contencios administrativ solicitand restituirea banilor ; fiind o procedura contencioasa promovata in baza normelor din Codul de Procedura Fiscala, ea este scutita de taxa judiciara de timbru;Din punct de vedere al avocatului si statelor Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, se incheie un contract de asistenta juridica in baza caruia se negociaza cu titlu de comision un procent din valoarea sumei restituite cuprins intre 10 si 20 % din suma recuperata; banii se platesc la momentul obtinerii restituirii sumelor de bani de la Ministerul Finantelor Publice In Romania, o hotarare precum cea data la Judecatoria Arad, nu este opozabila altor instante de judecata intrucat in sistemul procesual civil din Romania, jurisprundenta nu este considerata izvor de drept.Totusi, ca efect al aderarii Romaniei la UE, normele europene se aplica cu prioritate in dreptul nostru intern; pe cale de consecinta si hotararile judecatoresti pronuntate de instante ale Uniunii Europene, sunt obligatorii de urmat de catre judecatorii romani; ca atare, in conditiile existentei unei condamnari a Romaniei la Curtea Europeana de Justitie, ne-am afla in situatia in care, hotararea ar fi aplicabila in Romania si ar insemna sistarea incasarii pe viitor a taxei auto.Pentru taxele platite deja, daca nu se pronunta Curtea Europeana de Justitie in sensul obligarii statului roman la restituirea acesteia [ cum s-a intamplat in Ungaria ] , atunci fiecare cetatean care a achitat taxa, va trebui sa actioneze in justitie si sa ceara restituirea acesteia , obtinand hotarari judecatoresti impotriva Ministerului Finantelor Publice. Situatia este delicata si are mai mult valente politice. In conditiile in care in Europa exista precedent asupra acestei taxe auto in sensul declararii ei drept ilegala la nivelul statelor care au incasat-o de la cetatenii lor, nu inteleg aceasta decizie politica a Ministerului Finantelor Publice de a nu decide macar acum sistarea incasarii ei.Semnalul a fost dat deja de instantele de judecata de la nivelul Uniunii Europene, dar si din Romania, in sensul sanctionarii acestui comportament al statului roman, si cred ca pericolul ca toate aceste sume uriase de bani incasate sa fie restituie, este real. Sub valul proceselor care se vor pierde in Romania, Guvernul va trebui sa intervina si sa decida pentru ca, vor urma actiunile de executare silita iar deconturile se vor face asupra bugetului de stat.Mai departe, va fi decizia Guvernului sa ceara sanctionarea celor care acum ar putea sa schimbe o lege stramba si aflata in neconcordanta cu normele si directivele europene, insa pe considerente politice, ma tem ca acest lucru nu il vom vedea prea curand.Interesant este faptul ca, nota de plata finala va plana asupra urmatorului Guvern, pentru ca din 2008 vor incepe executarile silite ; ori urmatorul Guvern va trebui sa raspunda pentru greselile actualului Guvern, motiv pentru care ma astept ca acest scandal sa genereze in 2008 si anii urmatori, lungi drumuri la DNA pentru fosti ministri si secretari de stat, iar unii dintre acestia vor fi atrasi in aceste anchete penale, desi in acest moment nu de ei depinde direct decizia de stopare a incasarii taxei autor Urban Iulian Când veţi merge în instanţă să vă cereţi înapoi de la stat banii pe care i-aţi dat pe taxa de prima înmatriculare luaţi cu voi şi o copie după scrisoarea pe care v-o ofer azi. E un răspuns oficial dat de Ministerul Economiei şi Finanţelor unui prieten care a întrebat care e rostul impunerii. După cum veţi vedea, încalcă numeroase reglementări europene. Şi cum legislaţia europeană primează în faţă celei naţionale, avocatul tău nu va avea probleme în a convinge judecătorii. Pagina 1. scrisoare-taxa_1.JPG Pagina 2. scrisoare-taxa_2.JPG Baftă şi să îmi povestiţi cum aţi făcut voi!