VIDEO FORD Mustang 2015 – drivetest cu un dinozaur

Ford Mustang - George Buhnici

Sunt puține mașini la fel de iconice ca un Ford Mustang. Modelul de epocă a apărut în ultima jumătate de an în sute de filme de la James Bond și până la Beverly Hills 90210. Nu o să mă apuc să fac istoria modelului pentru că nu e nevoie. Vă încurajez să citiți despre Iosif Oros ca să aflați că modelul are în spate o moștenire românească. Da, creatorul mașinii a fost român. În plus, nu trebuie decât să vă arăt mașina pentru că o singură privire e suficientă ca să recunoști că sub fiecare trăsătură a caroseriei se ascunde o legenda, un muscle-car autentic.

Mustang

Poate ultimul muscle-car american autentic care va veni vreodată în Europa. Asta pentru că nu mai știu altă mașină cu motor V8 aspirat pe piață, cu atât mai puțin unul de 5000 cmc de la o marcă ce produce și vinde în serie mare.

1964-mustang-rc
„1964-mustang-rc” by DougW at English Wikipedia – Transferred from en.wikipedia to Commons.. Licensed under Public Domain via Wikimedia Commons – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1964-mustang-rc.jpg#/media/File:1964-mustang-rc.jpg

De aceea cred eu că noul Mustang 5.0 este un dinozaur. Inginerii de la Ford au combinat genele vechii mașini și tehnologia nouă și le-a ieșit un T-Rex parcă scos din Jurassic Park. Din fericire, îmblânzit. Te urci la volan și știi că de fapt ai ajuns înainte să pleci de pe loc. Pentru că drumul în această mașină e destinația vieții unui pasionat de mașinile sport americane.

Nu obișnuiesc să călătoresc în străinătate pentru teste auto. Am făcut-o însă pentru a conduce un Ford Mustang 5.0 Fastback. O zi intensă la volan și pe scaunul din dreapta dinozaurului pe care l-am alergat pe autostrăzile și drumurile de țară din Bavaria.  M-au ajutat să decodez mașina doi piloți experimentați. Așa că le mulțumesc lui Alexandru Filip și lui Bogdan Marișca pentru colaborarea la acest test special. Trei clipuri video cu noul Ford Mustang mai jos.

Pentru că am înregistrat marfă multă, testul e împărțit în trei clipuri. Primul clip este testul complet, condensat în puțin peste 20 de minute.

În al doilea clip, alături de Alex Filip alergăm mașina ca să vedem unde îi sunt limitele.

În al treilea clip, alături de Bogdan Marișca vom afla cum arată șoferul potrivit pentru o astfel de mașină sau cum să o duci la limită fără să o atingi pe a ta.

Ultimele articole

Articole recomandate

93 Comments

  1. La franarea de urgenta nu mai apuci sa te gandesti la pedala de ambreiaj, apesi doar cea de frana si aia e, motorul va muri cand te opresti de tot. La FordDSFL chiar Marisca era la proba de franare de urgenta si a zis sa izbim piciorul in frana si asa ramanem pana oprim de tot, nu a zis sa avem grija de ambreiaj, ca nu ai timp sa te gandesti la toate, fiecare milisecunda conteaza.

  2. George foarte frumos review-ul dar ne dorim foarte mult sa vedem si un subaru la tine pe blog!!! pe cand un test cu noul mazda 2 ?? numai bine !

    • Nu depinde doar de dorința mea. Mulți importatori nu știu cu ce mă ocup aici. Se pare că 1,5 milioane de utilizatori lunar nu sunt suficient de covingători. Testul cu Mazda 2 e filmat și urmează la publicare.

  3. Scriu aici cateva randuri despre mustang in general. La prima vedere zici ca e cine stie ce de capul ei, dar nu ii chiar asa.

    M am impiedicat de un mustang din 2013 motorul 3.7 V6. Cand zici mustang zici multa tabla , motor mare si calitate de kkt.
    Adica masina : -e lunga, chiar prea lunga
    -e destul de grea;
    -plasticul la interios este la nivelul Loganului;
    -desi are tractiune spate, nu are suspensie independenta;
    -puntea spate este solida (gen dacia papuc);
    -cand incepi sa accelerezi si sa franezi mai insistent, franele se incalzesc si apar sunete ca atunci cand franeaza trenu in gara;
    se aud troncaneli si bocaneli de la puntea spate cand treci peste denivelari;
    – cutia de viteza este pusa si pe camioneta F-150 (6r80) (inteligenti americanii)
    -cutia schimba ffff greu, la masina asta la cat de proasta e cutia recomand doar cutia manuala;

    Dar are si parti bune ; -directia este decenta (electrica)
    -motorul v6 -300 cai este bun, trage liniar;
    -consumul este bun, merge in a 6 la 1000rpmla 120km;
    -arata bine, are personalitate;

    Deci mai mult este pt privit masina, in rest este aproape ca o masina de familie mai puternica.

  4. O franarea de la 60km/h dureaza cam 3 secunde. Recomandarea mea este sa se calce ambrieajul in acelasi timp cu pedala de frana. E mai usor asa decat sa inveti si sa te obisnuiesti ca trebuie sa le calci separat.

    Plus ca, daca esti in treapta a 4-a de viteza, la 2000 de ture, motorul va muri destul de repede si risti sa ramai fara alte mecanisme importante.

  5. Salut. Misto masina :)

    Cel mai mult mi-a placut argumentul PRO cutie automata secventiala. Am auzit prea multe critici la adresa cutiilor automate si postulari de genul „doar femeile conduc automata”. Cand un pilot de curse iti spune ca o cutie automata schimba mai repede decat poti tu cu piciorul, atunci ar trebui sa intelegi.

  6. Foarte frumoasele testele tale George felicitari pentru munca depusa.O adevarata masina din toate punctele de vedere,o adevarata furie acest Mustang.Am ramas impresionat de masina dar vreau sa imi spui si mie ce melodie este cea de la 0:15 te rog frumos

  7. Salut George! Imi poti spune te rog cum se numeste melodia de la inceput? Am incercat si cu shazam dar nu o gaseste. Multumesc si sper sa imi raspunzi!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.