VIDEO FORD Mustang 2015 – drivetest cu un dinozaur

Ford Mustang - George Buhnici

Sunt puține mașini la fel de iconice ca un Ford Mustang. Modelul de epocă a apărut în ultima jumătate de an în sute de filme de la James Bond și până la Beverly Hills 90210. Nu o să mă apuc să fac istoria modelului pentru că nu e nevoie. Vă încurajez să citiți despre Iosif Oros ca să aflați că modelul are în spate o moștenire românească. Da, creatorul mașinii a fost român. În plus, nu trebuie decât să vă arăt mașina pentru că o singură privire e suficientă ca să recunoști că sub fiecare trăsătură a caroseriei se ascunde o legenda, un muscle-car autentic.

Mustang

Poate ultimul muscle-car american autentic care va veni vreodată în Europa. Asta pentru că nu mai știu altă mașină cu motor V8 aspirat pe piață, cu atât mai puțin unul de 5000 cmc de la o marcă ce produce și vinde în serie mare.

1964-mustang-rc
„1964-mustang-rc” by DougW at English Wikipedia – Transferred from en.wikipedia to Commons.. Licensed under Public Domain via Wikimedia Commons – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1964-mustang-rc.jpg#/media/File:1964-mustang-rc.jpg

De aceea cred eu că noul Mustang 5.0 este un dinozaur. Inginerii de la Ford au combinat genele vechii mașini și tehnologia nouă și le-a ieșit un T-Rex parcă scos din Jurassic Park. Din fericire, îmblânzit. Te urci la volan și știi că de fapt ai ajuns înainte să pleci de pe loc. Pentru că drumul în această mașină e destinația vieții unui pasionat de mașinile sport americane.

Nu obișnuiesc să călătoresc în străinătate pentru teste auto. Am făcut-o însă pentru a conduce un Ford Mustang 5.0 Fastback. O zi intensă la volan și pe scaunul din dreapta dinozaurului pe care l-am alergat pe autostrăzile și drumurile de țară din Bavaria.  M-au ajutat să decodez mașina doi piloți experimentați. Așa că le mulțumesc lui Alexandru Filip și lui Bogdan Marișca pentru colaborarea la acest test special. Trei clipuri video cu noul Ford Mustang mai jos.

Pentru că am înregistrat marfă multă, testul e împărțit în trei clipuri. Primul clip este testul complet, condensat în puțin peste 20 de minute.

În al doilea clip, alături de Alex Filip alergăm mașina ca să vedem unde îi sunt limitele.

În al treilea clip, alături de Bogdan Marișca vom afla cum arată șoferul potrivit pentru o astfel de mașină sau cum să o duci la limită fără să o atingi pe a ta.

Ultimele articole

Articole recomandate

93 Comments

  1. Ai o problema cu comentariile de pe site. Nu pot sa navighez printre ele, apas pe pagina 2 sau 3 si de fapt nu mai apare nimic.

    Daca apas pe ultima pagina de comentarii imi apare ca mai sunt 41 in loc de 51 cate apar ca sunt initial. Daca apas pe pagina 3 zice ca sunt 38.

  2. Salut George , te rog frumos imi poti spune cum se numeste melodia de la inceputul review-ului cu Mustang , in cazul in care este un mix realizat la montaj , te-as ruga ,daca se poate, sa imi dai si mie.
    Iti multumesc anticipat.

  3. Am condus Ford Mustang cu motor de 2.3 l in variantele decapotabila si ne-decapotabila. Mi s-a parut ca se comporta mai bine cea decapotabila.
    Din video-ul postat nu pot sa zic ca as prefere versiunea de 5.0l, nici pentru sunet, nici pentru consum :) Nu stiu senzatia care ti-o da si de cate ori ai ocazia sa o simti.
    ESP-ul nu se dezactiveaza in Sport+, ci in modul Track. Sau poate asa e in varianta americana.

  4. Salut, George

    Mi-a placut drivetest-ul cu Bogdan Marisca dar vreau sa te rog sa-mi spui cum se numeste autorul muzicii de la inceputul si finalul clipului.
    Multumesc.

  5. Sunt foarte curios cum se simte V8-ul de pe noul Mustang.
    Am condus Jaguar XF cu motor de 5l aspirat, un Lexus IS-F din 2007, tot cu motor de v8 de 5 litri, aspirat si un 458 cu motor de V8 de 4.5, aspirat.

    XF-ul avea cu vreo 40 de cai mai putin pe o masina cu vreo 100 de kilograme in plus, insa dinamica lui m-a impresionat foarte tare.
    IS-F-ul este de specificatii comparabile si cu acesta as compara Mustangul actual. Momentan asteptam..

    V8-ul de la Ferrari e in alta liga. are cu 150 de cai in plus dintr-o cilindree putin mai mica, pe o masina mai usoara cu 200 de kilograme, motiv pt care nu o sa continuu comparatia.

    Consider insa ca motorul celor de la ford este cu o generatie tehnologica in urma, inlocuitorul lui IS-F de exemplu, RCF-ul, fiind mult mai performant PE HARTIE.

    P.S. : Masini cu care poti sa depasesti in a 3-a limita legala de pe autostrada sunt multe (al meu e90 325i face cam 160Km/h in a 3-a).

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.