De ce sunt supărat pe Uber și Taxify

Motive cred că ai și tu destule. Nimic nu este atât de frumos precum pare în poze și în sutele sau miile de calificative de cinci stele ale șoferilor. Motivele mele sunt destul de simple, și s-a plâns și Lorena despre ei acum câteva zile pe facebook. Am făcut-o și eu.

Da, îmi aduc aminte că acum câtțiva ani, pe la începuturile Cavaleria când s-a lansat Uber la noi nu mai puteam de nerăbdare să îl încerc și eu. L-am trimis pe Radu atunci să facă un articol despre el. Nu a ieșit mare lucru că și el și șoferul aveau prea multe emoții.

În ultima vreme lucrurile s-au schimbat, mult, și spre rău. Și este vina tuturor. Atât a lui Uber că permite astfel de lucruri cât și a șoferilor că fac astfel de lucruri și poate și puțin a noastră, a utilizatorilor.

Pe scurt, ce mă deranjează cel mai mult, pe lângă atitudinea și lipsa de respect a unor șoferi este faptul că aceștia refuză cursele. În grup, în același timp. Și astfel cresc tariful pe acea zonă. Sau pur și simplu observă că destinația nu este la 50 de kilometri și zic pas. Sau pur și simplu nu merg în aceeași direcție și când ajung peste drum de tine și le faci semn să întoarcă că nu mergi în Otopeni ci în oraș pur și simplu anulează și pleacă. După ce a ajuns în fața ta.

Sau pentru că te roagă mai puțin frumos să cobori din mașină când le atragi atenția că nu știu să citească un GPS. Nu i-a pus nimeni să învețe mai multe limbi și străzile pe de rost cum se face la Londra. Da, acolo îți ia vreo doi ani doar ca să ajungi să conduci un taxi.

Și mai sunt multe situații neplăcute pe care cred că le-ați experimentat și voi. Haideți să vorbim despre asta, să ne punem doleanțele pe hârtia electronică, aici în comentarii sau pe YouTube și poate cineva de la Uber și de la Taxify le vor și citi. Și poate vor face și ceva în privința asta. Poate. Eu sper.

Eu vă povestesc în clipul de mai jos experiența mea, și cum am ajuns să fiu mai plăcut impresionat de un șofer de taxi decât de Uber sau Taxify. Și da, am mers cu ele chiar ieri.

Ultimele articole

Articole recomandate

84 Comments

  1. Ai dreptate George Noaptea seara între 10 și 4 , 5 dimineata este o problema cu taxify si uber mai degrabă Taxi speed , apolodor , nu am avut probleme cu ei

  2. 18 februarie anul acesta am primit cadou de la iubita mea bilete la steaua Dinamo arena națională. Se termina meciul metroul nu lan mai prins uberu ne dădea preț de 30 de lei pe km clever taxi nu ne confirma niciun taxi singurul noroc a fost ca a oprit un șofer lângă noi și a refuzat un drum pana la chiajna. Suntem în continuare în urma la toate capitolele numai pentru a profita :). PS dacă nu aprobi comentariu mas bucura sa îl citești

  3. Ai dreptate George in ceea ce priveste Uber (nu comentez Taxify ca nu am folosit niciodata) dar am patit si eu sa mi se anuleze vreo 4 curse, e destul de frustrant… Parerea mea este ca de cand Uber a luat amploare in tara si au inceput sa aiba tot mai multi clienti au devenit mai nepasatori cu clientii. Problema este ca nimeni nu ii trage la raspundere pe soferii Uber pentru ca oricum isi urmaresc doar profitul fiind doar un job de multe ori in plus fata de ceea ce fac deobicei si da … este mai scump decat la taxi cu toate ca la inceput spuneau ca sunt mai ieftini si la o calitate mai buna.

  4. Servus George !

    Imi pare rau ce ai „reusit” sa traiesti, impreuna cu Lorena si fetita voastra, dar din pacate mai traim si altii asemenea situati. Nu vreau sa cred ca o aplicatie sau un serviciu care in alte tari funcioneaza „de zbirniiee” este de vina, ci mai degraba oamenii care zic (si nu fac) ceea ce spun / nu demonstreaza prin fapte. eu nu ma ‘culc” pe expresia, asta-i Romania, ca . . . ma cam doare sufletul. La noi si in servicii de genul asta exista un soi de „mafie” tacita asupra curselor de transport si se face cu concursul acelora care ar trebui (!!!) sa combata asemenea practici si stiluri. Din pacate !

    Eu iti spun altceva si mai grav: am incercat sa folosesc propria masina (un Audi Q7) pentru a face servicii de transport la aeroport si nu numai. M-am lovit de atita indolenta, nepasare si poate chiar persoane binevoitoare, incit acum am pus-o de vinzare, ca sa-mi iau alta mai noua (acelasi model). Poate ma razgindesc si mai incerc o data. Poate ?!

    Seara faina,
    Cosmin

  5. Trist,dar adevărat și tot noi,oameni care merităm respectul cuvenit, ne tratează cu dispreț și aroganță. Dl.George pe vremuri cei care lucrau la instituțiile deservirea populației aveau deciza: „Clientul nostru, stăpânul nostru”, iar acum ne tratează cu dispreț.. am avut de foarte multe ori aceeași experiență neplăcută,dar la mine în Câmpina Prahova am nimerit taximetriști care sigur au bun simț și sunt amabili.

  6. Salut. Sun sofer la Uber in Londra de aprox. 2 ani. Aici eu ca sofer nu am posibilitatea sa vad destinatia clientului decât in momentul când pornesc cursa, si de aceea in România soferii refuza curse si aleg doar ce le convine. Totusi ma surprinde sa aud ca nu este aceeasi regula peste tot. Ar trebui sa va adresati cât mai mulți catre Uber Romania sa remedieze aceasta problema alta explicatie nu vad. Mersi. Spor in toate, te urmaresc si te apreciez. Respect!!!

  7. Eu am patit ieri aceasi chestie, si mi-am instalat clever, sa gasesc un taxi si am gasit in 10 secunde. Eu am patit sa astept la uber si 20 de minute, in aplicatie scria ca ajunge in 3 minute. A ajuns intr-un final si mi-a explicat soferul ca el era in casa si pana sa imbracat si a coborat din bloc a durat. Precizez ca stau in Cluj, deci nu e mare diferenta, Cluj-Bucuresti pe partea de Uber.

  8. Salut! Esti subiectiv si abordat un subiect de care se pare din minunatul tau comentariu ca esti total depasit. Te-ai intrebat vreo secunda de ce se intampla asta? Sunt convins ca nu…

  9. Iti las acest comentariu in calitate de fost angajat in birourile Uber,iar in prezent sofer Uber part-time si student in an terminal. George,UBER nu aplica tarif dinamic din aeroport.Asta este politica lor si doar o data s-a aplicat , dupa weekendul de 1 mai in anul 2016.TAXIFY in schimb aplica tarif dinamic la aeroport,iar in acel moment era tariful dinamic de 2.5x deoarece toti care erau refuzati pe Uber , incercau si Taxify. Intr-adevar ESTE O MARE PROBLEMA cu aceste curse anulate,iar situatia de la aeroport este una grava.Sunt multe curse pana in 35 lei care sunt refuzate de soferi.UBER a inceput de 2 saptamani sa dezactiveze conturi pentru cei care au o rata de anulare mare,insa aceste dezactivari se fac preferential,pe perioade scurte etc.NU AU LUAT NICIO MASURA MAI DRASTICA SI DIN ACEST MOTIV VA CONTINUA ACEST FENOMEN.Iti recomand ca pe viitor cand esti la aeroport sa pui o destinatie mai indepartata,soferul Uber va ajunge si mai repede de 3 minute pentru ca sunt foarte multe masini la aeroport,dar cand vei urca in masina sa schimbi destinatia si sa o pui pe cea corecta.Acesta este un mic „secret” :)) .. Te rog frumos sa nu aprobi postarea acestui comentariu!!!! Ca fost angajat Uber,prefer sa nu creez discutii.Iti multumesc!

  10. Salut George. De indata ce am vazut experienta de care ai avut parte nu am putut sa ma abtin sa nu scriu acest comentariu. Sa stii ca nici in partea vestica a Europei lucrurile cu Uber nu sunt tocmai roz. In data de 17.05.2018 la ora 21:15 am aterizat pe aeroport in Marea Britanie,Birmingham. Am zis sa fac comanda la Uber dupa ce voi ridica bagajul de cala. Am avut parte de cea mai neplacuta surpriza. 4 persoane incercam sa ne alegem cu un Uber sa ajungem acasa. Dupa nu stiu cate curse anulate si dupa ce am pierdut 45 de minute cu speranta ca cineva va ajunge totusi la noi am decis sa luam un taxiu pentru a ajunge acasa. Am crezut ca nu e adevarat, ca e un vis urat. Dar a fost realitate,din pacate. Numai bine!

  11. Poate stiti,poate nu dar in Romania orice transport de persoane contra cost trebuie sa posede autorizatie sau licenta conform Legii 24/2015.Aplicatiile sunt dezvoltatori de soft si prestatori de servicii online conform codului CAEN si al autorizatiei lor de functionare.Dar problema intervine la.”partenerii” lor.Adica la soferii care le folosesc softul.Sa le luam pe rand si dau trei exemple la fiecare.App gen Speed Taxi/Criss Taxi/ PelicanulTaxi folosesc PARTENERI doar taximetristii aflati la DISPECERATUL cu acelasi nume si sunt bineinteles AUTORIZATI.App gen GTI TAXI/STAR TAXI/CLEVER TAXI folosesc PARTENERI doar taximetristi autorizati dar de la toate DISPECERATELE din Capitala (dispecerizarea fiind obligatorie prin Legea 38/2003).App UBER/TAXIFY/BLA BLA CAR folosesc parteneri orice sofer amator fara nici un fel de autorizatie.Totodata CEJ a stabilit ca UBER foloseste practicile companiilor de TAXI deoarece nu face doar o ontermediere ci stabileste chiar si pretul dupa bunul plac fata de celelalte app din primele doua pachete enumerate mai sus.Asa ca daca folositi in continuare app gen UBER.cu transportatori ilegali nu cred ca aveti dreptul sa fiti suparat.Ce dorim in tara asta? Legalitate sau haos si concurenta neloiala?

  12. Hmm…. Sunt de acord cu dumneavoastra in proportie de 80%.
    Au venit foarte multi fosti taximetristi la uber. Din pacate si-au adus si magariile cu ei.
    Acum, restul de 20% cu care nu sunt de acord:
    Nu poti sa faci o cursa de aeroport pe 15-20lei.
    Aeroportul nostru nu genereaza suficiente curse ca sa poti spune ca te duci cu client la OTP, astepti 20min si te intorci in oras cu alt client.
    Nu. Nu e asa. Acest lucru se intampla destul de rar, nu ai unde sa parchezi, stai peste o ora ca sa prinzi o comanda de acolo. Daca nu vrei sa stai, o iei inapoi pe DN, 13km pana in oras, la pasaj Baneasa. De acolo mai mergi 2 – 3 km stanga dreapta ca sa prinzi ceva.
    Astea sunt chestii interne de care clientul nu e responsabil.
    In alta ordine de idei, trebuie tarif fix pentru aeroport.
    Intrebare: in ce tara vizitata de dumneavoastra ati mai platit de la aeroport pana in centru 35lei/ aproximativ 8 euro?
    2 exemple: Atena – centru = 30euro; Roma – centru = 37 / 40euro.
    In rest , va doresc sa taxati la * (stelute) orice sofer / masina care nu se inadreaza in peisaj. Uberul lasa clientii sa trieze soferii.

  13. Eu nu cred ca e vina Uber. E vina noastra fiindca aceeasi taximetristi sau reprofilat pe uber si noi fiindca nu dam cu adevarat rating. Ce ar putea sa faca uber un sistem in care notele pentru curse mai lungi in orase aglomerate sa conteze mai putin overall. Insa ca programator iti zic ca e o munca de sisif sa faci un algoritm care sa multumeasca, eventual machine learning. Dar ce te faci cu investitia asta cand sunt piete de pe care esti fortat sa plec ?

  14. Nu mai bine luai un taxi LEGAL si autorizat de pe estacada sau la comanda???
    Asa se intampla cand folosesti servicii ilegale, neautorizate nu are cine să îi controleze.

  15. Din contra, experienta mea cu Uber, e pozitiva.
    Din cand in cand, rar, mai intalnesc pe Uber un sofer care nu pare sa cunoasca Bucurestiul foarte bine si se bazeaza pe ceva harta online (Google sau Waze), dar si atunci e ok.

    Uber chiar a fost de multe ori unica solutie sa ajung acasa din anumite zone in care taximetria refuza.

    Daca nu ti-a placut o cursa, ai mecanismul normal de vot din aplicatia; dupa fiecare cursa eu votez si dau cate puncte consider….

    Ca si tine, am mai incercat si eu ma deplasez cu un taxi, si, din pacate, am regretat idea.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.