Cum stabilesc norma de poluare a maşinii

Sunt trei metode simple ca să stabilesti norma de poluare a masinii.

1. Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul nostru EURO 4.

Când nu vedeţi un E şi o cifră vă uitaţi pe tabelul acesta:

Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Aceasta înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE. Pentru că pe noi ne interesează mai mult Germania, iată unde trebuie să ne uităm.

În primele două poze vedeţi o rubrică cu o înscriere „SCHADSTOFFARM EURO2” sau „SCHADSTOFFARM EURO3”. Adică tipul de catalizator de tip EURO. În a treia poză apare „SCHADSTOFFARM D3”. Aici apare bătaia de cap. D2, D3 sau D4 sunt normele germane echivalente pentru norma EURO şi au fost folosite până prin 2004 însă nu se suprapun întodeauna. Adică acest D3 are şanse mari să nu fie un EURO3.

2. În acest caz dăm fuga la pagina de internet a Registrului Auto Român care ne oferă un tabel complet pe mărci şi modele cu seriile de şasiu ale modelelor EURO3. Luaţi de citiţi de aici.

Lista autoturismelor care corespund normelor de poluare EURO 3

Dacă nici metoda asta nu a dat roade aveţi o altă soluţie. O cerere către Registrul Auto Român care vă va oferi un răspuns oficial, utilizabil inclusiv la calculul taxei de prima înmatriculare. Ideea este că ei pot cere de la producător documentele de omologare şi pot stabili clasa de poluare chiar şi dacă nu este înscrisă în documentele cu care a venit autovehiculul.

Modelul cererii de consultanta

3. Dacă toate acestea nu au reuşit mai există o ultimă soluţie. Însă ustură. Se numeşte „testul dinamic” şi presupune testarea maşinii timp de câteva ore de către inginerii RAR care vor stabilii cu echipamente speciale emisiile autovehiculului. Ustură pentru că testul este complex şi costisitor – costă cel puţin 2.200 RON. Din informaţiile mele, verificarea este atât de scrupuloasă încât şansele ca maşina să îţi iasă în clasa de poluare visată sunt extrem de mici, mai ales în cazul maşinilor cu rulaj mare al căror catalizator „a cam trecut prin viaţă”. Mai mult, RAR nu poate efectua mai mult de 6 astfel de testări pe zi. Dacă asta a rămas totuşi ultima soluţie adresaţi-vă cu încredere Registrului Auto Român la:

Telefon informaţii: 021/318.17.30
Fax: 021/318.17.54
Adresă: Calea Grivitei, nr. 391A, sector 1, Bucuresti, cod 010719

Ultimele articole

Articole recomandate

469 Comments

  1. salut. vreau sa aduc o masina din cypru in romania….asi dori sa stiu ce euro este? vw bora 2000 /05 motor AKL ma poate lamuri cineva? mentionez ca in actu masini nu este mentionata norma (cum e la masinile din germania E2,E3 E4….) SAU D4, D3 ….VA MULTUMESC

  2. Salutare George Buhnici ! Revin cu 2 intrebari care banuiesc ca va fi de folos si altora !
    1. Cam cat costa placile de export Olandeze si pe cat timp se da !
    2. Pot cumpara masina din Olanda dupa care sa scot numere rosii „export” din Germania ?
    3. Daca cumpar o masina din Germania pot scoate numere de export ,care sa fie valabile 10 ,30 zile mai tarziu ? Sa le fac astazi si sa fie valabile incepand cu luna viitoare ! Este posibili asa ceva ?
    Termin munca pe 24 dec si pe 25 vreau sa plec spre Romania ….dar pe 25 nu cred ca va fi deschis pe undeva sa potface eu numerele de export ,din acest motiv vreau sa le fac in noiembrie dar sa fie valabile incepand cu 24 decembrie !
    Multumesc !

  3. salut george am si eu o problema mare am o masina din cipru pe numele meu am aduso personal talon tot ce inseamna acte din cipru sunt pe numele meu am fost la rar si mi-a trecuto e3 deci am un renault megane 2004 an 1390 motor 16 valve benzina dar in talonu de cipru nu e scris ce euro e pentru ca la ei inca nu e cu euro sau noxe si vreau sa stiu daca chiar aceasta masine se incadreaza la e3 si daca nu ce pot sa fac sa modific aceasta carte cu e3. pentru ca timbru la e3 ma costa o mie si ceva de euro .multumesc

  4. Salut.Am cumparat recent un vw t4 cu motor de 2.4 din 1990si inmatriculat in 1993 si e trecut 91/441/EWG ANH. I 8.1 i-mispune si mie cineva ce euro este? Multumesc anticipat.

  5. salut, am o masina mazda din 4,11,2005 adusa din Japonia cum imi poate da rar-ul ce norma euro atata timp cat masina nu este din uniunea europeana??

  6. Salutare,

    In priul rand felicitari pentru acest site si la mai multe realizari.

    In al doilea rand vreau si eu sa stiu ce norma E este masina pe care abia ce am achizitionat-o? Este vorba de un Seat Cordoba Vario 1.4i 1999, pe brief scrie ca este SCHADSTOFFARM D3, data primei inmatriculari fiind 31.08.1999, capacitatea motorului este de 1390 cm3, 1.4i benzina. Si daca se mai poate sa imi spuneti si cat este taxa de inmatriculare, deoarece am intrat pe net, dar am gasit pentru acelasi model mai multe variante.

    Multumesc anticipat pentru raspuns!

    Cu stima!

  7. Sunt pe cale sa achizitionez un opel vectra din 2000 luna a 9-a. Vanzatorul imi spune ca poate fi trecuta la euro 4, ca are seria de motor z16xz. Daca va fi incadrata la euro 3 platesc 2.400 lei, iar la euro 4 850 lei. Cum pot sambata sa verific pe loc ce norme de poluare are masina? Pe cine pot suna sa aflu pe loc norma euro?
    Multumesc anticipat…..

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.