Cum stabilesc norma de poluare a maşinii

Sunt trei metode simple ca să stabilesti norma de poluare a masinii.

1. Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul nostru EURO 4.

Când nu vedeţi un E şi o cifră vă uitaţi pe tabelul acesta:

Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Aceasta înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE. Pentru că pe noi ne interesează mai mult Germania, iată unde trebuie să ne uităm.

În primele două poze vedeţi o rubrică cu o înscriere „SCHADSTOFFARM EURO2” sau „SCHADSTOFFARM EURO3”. Adică tipul de catalizator de tip EURO. În a treia poză apare „SCHADSTOFFARM D3”. Aici apare bătaia de cap. D2, D3 sau D4 sunt normele germane echivalente pentru norma EURO şi au fost folosite până prin 2004 însă nu se suprapun întodeauna. Adică acest D3 are şanse mari să nu fie un EURO3.

2. În acest caz dăm fuga la pagina de internet a Registrului Auto Român care ne oferă un tabel complet pe mărci şi modele cu seriile de şasiu ale modelelor EURO3. Luaţi de citiţi de aici.

Lista autoturismelor care corespund normelor de poluare EURO 3

Dacă nici metoda asta nu a dat roade aveţi o altă soluţie. O cerere către Registrul Auto Român care vă va oferi un răspuns oficial, utilizabil inclusiv la calculul taxei de prima înmatriculare. Ideea este că ei pot cere de la producător documentele de omologare şi pot stabili clasa de poluare chiar şi dacă nu este înscrisă în documentele cu care a venit autovehiculul.

Modelul cererii de consultanta

3. Dacă toate acestea nu au reuşit mai există o ultimă soluţie. Însă ustură. Se numeşte „testul dinamic” şi presupune testarea maşinii timp de câteva ore de către inginerii RAR care vor stabilii cu echipamente speciale emisiile autovehiculului. Ustură pentru că testul este complex şi costisitor – costă cel puţin 2.200 RON. Din informaţiile mele, verificarea este atât de scrupuloasă încât şansele ca maşina să îţi iasă în clasa de poluare visată sunt extrem de mici, mai ales în cazul maşinilor cu rulaj mare al căror catalizator „a cam trecut prin viaţă”. Mai mult, RAR nu poate efectua mai mult de 6 astfel de testări pe zi. Dacă asta a rămas totuşi ultima soluţie adresaţi-vă cu încredere Registrului Auto Român la:

Telefon informaţii: 021/318.17.30
Fax: 021/318.17.54
Adresă: Calea Grivitei, nr. 391A, sector 1, Bucuresti, cod 010719

Ultimele articole

Articole recomandate

469 Comments

  1. Salut domnul George.va urmaresc reviurile pe care le postati si as avea si eu o intrebare ,de fapt as vrea sa-mi dati un sfat in domeniul auto.as vrea sa-mi achizitionez o masina modesta pentru serviciu ,calatorie prin tara la pescuit etc .suma la care as putae sa apelez ar fi in jur de vreo 5000 euro +-500 euro.bineinteles ca masina o voi lua la mana adoua din germania si as vrea sa-mi spuneti ce model de ce capacitate ce serie sau ce este mai bun dizel sau benzina cu mai multe valve cu mai putine ,cai putere mai multi mai putini si an uitat sa precizez sa fie ceava de familie pentru 4 persoane cu mine cu tot ,ceva va wv ford ,opel hiundai pejo etc .am venit modest si nu as vrea nici motorizari mari .abia astept sa-mi spuneti opinia dumneavoastra ,pentru ca in fuctie de aceasta voi opta pentru o anuma masina .cu stima si respect viorel.sanatate

  2. Buna ziua vreau sa achizitionez un peugeot 407 motor 1997 din anul 2005 hdi si nu sint cinvins ce norme de poluare o sa imi iasa pentru ca inunele site-uri imi specifica ca ar fii euro 3 iar in altele euro 4 masina este cu acte spaniole si nu specifica nici unde in acte norma de poluare . Ma puteti ajuta cu aceasta problema?

  3. daca am cumparat o masina inmatriculata in nov.2006 in Romania si acum o vand trebuie platit timbru de mediu?mentionez ca sunt al doilea propietar pe carte.

  4. va salut.am un berlingo diesel din *99 inmatriculat in bulgaria ,am fost la cei doi dealeri de citroen din bucuresti si au dat acelasi verdict =euro 3.ma duc la r.a.r. ptr. omologare si surpriza ,autoturismul e euro 2 .pentru bataia asta de joc o sa las citroenul inscris tot in bulgaria.

  5. Am cumparat un ford focus din 2001,si in briful mic scrie ca este euro4,seria de la sasiu la sfarsit se termina cu 62,as vrea sa stiu si eu daca la rar va iesi tot euro 4 cum este in brif .motorul este de 1796,benzina,85kw.Va multumesc

  6. as vrea sa stiu si eu cum pot afla ce euro am la un opel astra fabricat in 1997 dar inmatriculat in 16.06.1998. ma puteti ajuta? va rog!

  7. am o intrebare , cum se trece in talon norma de poluare , de exemplu la un golf 5 , din 2008 , 1,9 4motion, 77kw (105 CP) , baiatu de la care vreau sa cumpar masina zice ca ii euro 5 , dar eu nu am gasit pana acum un golf 5 euro 5 , multumesc de ajutor !

  8. deci am un renault megane scenic 2007 din 24.07.2007 capacitate 1461 105cp diesel si as dori sa stiu ce norma de poluare are va multumesc

  9. salut. am o mare rugaminte.as vrea sa ii dau vechea mea masina (yaris) tatalui meu. eu stau in italia el in romania.datorita seviciului nu pot merge acolo sa fac actele.m-am gandit sa o trimit cu o platforma. ma gandeam sa o radiez aici(in italia) si el sa o inmatriculeze acolo. daca ma poti ajuta cu pasii ce trebuie sa-i fac si cel mai important, ce acte trebuiesc. mii de multumiri si sper sa primesc un raspuns.

  10. a adus cineva din germania un vw golf din germania nu stiu ce cod are motorul dar stiu ca e din 3/2000 si este 1.9 tdi ,are 116 cp este pompe diuse in brif scrie euro 3 imi puteti spune daca iese euro 3 la rar ca as vrea sa il cumpar ….multumesc

  11. Buna ziua stimate domn Buhnici. Am o mica istorioara si o intrebare in final.
    A achizitionat un ford focus (data fab. este 01.12.1990, data inm. 20.07.2000) din Germania. Am fost la RAR sa fac ITP-ul si sa o inmatriculez iar cei de acolo mi-au zis ca este euro 2, le-am aratat tabelul de pe site-ul oficial RAR in care apare codul motorului FYDC 74kw cutie automata si zice ca este euro 3 insa ei sustin ca este doar o lista informativa si nu una dupa care sa ne luam cu ochii inchisi. Am efectuat verificari si intradevar compania FORD sa aliniat euro 3 la jumatatea anului 2000 insa pe aceasta masina a fost schimbat motorul in anul 2003, acest lucru apare si pe carte si pe talon insa ei se iau numai dupa seria sasiului care are data fab in 1999, nu ar trebui sa se ia dupa noxe si seria motorului pentru clasificarea euro?
    In final as vrea sa relatez faptul ca diferenta intre cele doua norme euro pentru mine este de cel putin 300 euro. Exista vreo metoda prin care sa combat ceea ce ei sustin? Chiar asa, ei fac legea? Nu mi se pare corect sa-mi bage mana in buzunar ca sa le aduc eu bani la buget. Sunt de acord ca poluatorul sa plateasca dar nici sa-si bata joc de noi.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.