Categorie: Auto

CÂT ȘI CUM CONSUMĂ TESLA MODEL 3

În prima lună de condus Tesla Model 3 aveam ”Range Anxiety”, adică mi-a fost frică că rămân fără curent înainte să ajung la o priză. Acesta este și motivul pentru care am ales varianta cu baterie mai mare. Mi-am dat seama însă că nu aveam neapărată nevoie de ea, și putem economisi semnificativ la prețul final al mașinii. Avem suficiente prize în toată țara, și numărul lor este în creștere.

Acum, cât consumă un Model 3 pe drumurile din România? Destul e puțin dacă iei în calcul și frânda regenerativă. Practic eu folosesc în ultima vreme o singură pedală la condus, cea de accelerație, iar mașina frânează singură din motoare pentru a recupera o parte din energia pierdută la accelerare. Apropo, așa nu voi schimba plăcuțele de frândă decât după vreo 100.000 de kilometri, cât recomandă de altfel producătorul.

Desigur, nu poți câștiga mai mult curent decât ai consumat, este imposibil. Poate doar dacă mergi la vale tot drumul, dar asta înseamnă că ai casa în vârful dealului și vei consuma energie multă atunci când te întorci acasă. Cert este că pe un drum destul de complex cum sunt cele care înconjoară Brașovul și mă aduc acasă la București, reușesc să obțin valori destul de bune dacă merg corect și economic. Lucru perfect valabil și pentru o mașină pe benzină. Mergi cu viteza legală și vei face o economie semnificativă la carburant. Și la plăcuțele de frână.

Îți explic mai jos exact care este consumul lui Tesla Model 3, cum consumă și cum regenerează curentul.