CÂT POLUEAZĂ MAȘINILE ELECTRICE – #IGDLCC E032 #PODCAST – TUDOR ROȘCA

Dacă mă urmărești de ceva vreme, știi deja că am dezvoltat un interes pentru resurse regenerabile de energie. Panourile solare pe care le-am instalat pe casă, mașina, sau mașinile electrice pe care le-am luat în ultima vreme, atestă dorința mea de a impulsiona și pe alții să se gândească la planeta pe care o lasă copiilor și nepoților.

Cineva spunea recent că dacă nu facem ceva pentru această planetă, copii noștri se vor lupta între ei pentru supraviețuire când vor ajunge la maturitate. Pare din ce în ce mai realist acest scenariu apocaliptic așadar voi insista și mai mult pe această temă. Te rog să urmărești articolele mele, dar mai ales podcastul de astăzi și abia apoi să tragi concluziile. Sau mai bine amâni comentariile după ce te documentezi și din alte surse.

Astăzi se află alături de mine Tudor Roșca, antreprenor în zona de mobilitate, adică un om care a citit mai mult decât ți-ai putea imagina despre mașinile electrice, despre cât consumă o mașină electrică, ce amprentă de carbon are asupra mediului, cât costă și cât poluează producerea unei mașini electrice și a bateriilor cu care este echipată. El este cel împreună cu care vă putem răspunde întrebărilor celor mai populare de pe site și de pe YouTube și de asemenea acelei acuzații cum că o mașină electrică este mai poluantă decât o mașină cu motor diesel sau benzină. Complet greșit, îți vom demonstra și de ce în podcast-ul de mai jos.

Industria petrolului este subvenționată anual cu 600 de miliarde de dolari. Este o sumă colosală pentru care nu poți găsi explicații. Cheltuieli directe, indirecte, nu ai cum să le urmărești pe toate nici dacă ai avea tot timpul din lume. Găsești aici o mică introducere: Subvenții Industria Petrolului.

Ah, vrei să vezi care este impactul mașinilor diesel, ale celor cu benzină și ponderea lor în circulație? Ai un infografic mai jos.

Unul dintre cele mai poluante mijloace de transport sunt vasele de transport și cele de croazieră. Mai degrabă cele de transport, cele care ne aduc în butoaie imense benzina și motorina pe care noi o ”păpăm pe pâine” în fiecare zi în traficul din oraș. Mai mult acolo că la drum lung știm că orice mașină consumă cel mai puțin. Un exemplu în contradictoriu este Ellen, cel mai mare feribot 100% electric pentru care doar certificarea bateriei a costat 500.000 de euro. Doar pentru a stabili că bateria este ok de către nemții de la TUV. Mai multe imagini și un video cu Ellen, aici. Da, Danemarca este responsabilă pentru această bijuterie a tehnologiei.

Și ca Danemarca sunt multe alte țări care conștientizează acest pericol și iau măsuri în acest sens. Marea Britanie de exemplu a decis că nu vor exista nici un fel de taxe pentru mașinile unor companii dacă acestea sunt electrice pentru 2020 și 2021. Pentru o companie este un lucru mare, mai ales într-o țară ale cărei orașe sunt sufocate de supercar-uri cu motoare de 5-6 litri. Dacă îți faci o flotă de mașini electrice ecnonomisești o grămadă de bani.

Acum, pro-energie regenrabilă, uite un studiu care îți spune cât de benefică este politica energiei regenerabile mai ales pentru sănătatea locuitorilor marilor orașe, pentru că acolo este poluarea cea mai mare. Cele 40-60 de minute pe care le faci până la serviciu în mașină, contribuie enorm de mult la poluarea aerului orașului în care locuiești și lucrezi.

Statele care investesc în energie regenerabilă vor genera miliarde de dolari în următorul deceniu în loc să cheltuiască miliarde de dolari ca să îi vindece pe cei afectați de… poluare. Direct sau indirect, linia se trage la capitolul sănătate. Preferi să te doceumentezi despre energia regenrabilă acum și să investești timp în acest subiect, sau să cheltui bani, pentru că nu se poate numi o investiție factura medicală după un tratament pentru orice fel de boală. Scrie aici, negru pe alb, pentru că suntem pe internet.

Ultimele articole

Articole recomandate

5 Comments

  1. Lucrez la o companie romaneasca, în Galați, unde am construit și întreținem zilnic 10 locomotive full electric. Compania a construit însă și o locomotivă hibrid.

  2. Foarte bun interviul, dar mi-ar fi placut sa aud vorbindu-se despre ce se intampla cu bateriile vechi. Ma gandesc ca acea baterie de acumulatori are un numar finit de cicluri incarcare-descarcare si la un moment dat va trebui inlocuita.
    Cate materiale din baterie sunt reciclate si cate sunt nereciclabile si inevitabil trebuie sa le aruncam la gunoi. Momentan masina electrica este un fel de „fita”, sper sa nu te superi, dar daca se va merge in directia asta ne vom confrunta cu foarte multe „gunoaie” periculoase pentru mediu, rezultate din aceste baterii vechi.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.