Categorie: Auto

BMW 320xd Touring – almost perfect

Cum arată maşina perfectă pentru mine? Să fie puternică, fără să consume mult, să arate ca o sportivă, dar să îmi ofere spaţiu la interior, să aibă o valoare bună de revânzare şi costuri mici de întreţinere.

Greu de găsit aşa ceva, însă BMW 320xd Touring se apropie de ideal.

Să încep cu motorul. BMW 320d accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde, datorită puterii de 130 kW. Motorul atinge cuplul maxim de 350 Nm la 1.750 rpm. Modelul BMW 318d ajunge la 100 km/h în 9,6 secunde, cu o putere de 105 kW. Echipate cu tehnologia Common Rail, aceste motoare sunt cele mai puternice din clasa lor. Toate motoarele diesel BMW sunt echipate standard cu filtru de particule şi sunt în concordanţă cu standardele de emisii EU5.
Consumul mixt de combustibil anunţat de producător pentru acest motor este de la 4,8 la 4,9 l/100 km, însă în condiţii reale de drum de munte aproape îngheţat, cu aerul condiţionat pornit şi echipat cu transmisia integrală Xdrive, adică supusă la un efort consistent, maşina consumă în jur de 6 l/100 km.

La exterior, seria 3 Touring cu acest facelift arată excelent, chiar mai bine după părerea mea decât sedanul. Liniile tari şi clare, farurile şi stopurile înnoite, portbagajul, toate bine desenate, dau o alură sportivă şi elegantă maşinii.

Interiorul arată bine, în ciuda plasticului omniprezent, calitatea finisajelor este una excelentă, însă mare atenţie la schimbătorul de viteze, care se zgârie prea repede.

Scaunele şi poziţia joasă, ergonomică la volan te fac să te simţi aproape un pilot. Cutia de viteze manuală în şase trepte face o treabă excelentă, deşi motorul trebuie urcat binişor în turaţie dacă vrei ca maşina să fie sprintenă. Pentru o călătorie confortabilă, schimbarea în trepte poate fi însă o joacă, motorul elastic iartă şi acoperă chiar şi greşelile unui începător.

Spaţiu suficient în spate şi în portbagaj de asemenea cu multe dotări de bun simţ de acum. Două prize suplimentare de 12V pentru pasagerii din spate şi una pentru portbagaj, guri de ventilaţie şi o tapiţerie de bună calitate.

Am deţinut un BMW 320d din 2004 şi pot spune prin comparaţie că modelul nou este o maşină la fel de bună, cu mici îmbunătăţiri. Motorul mai puternic şi transmisia integrală instalate pentru prima dată pe un 320d sunt o combinaţie de mult aşteptată care concurează şi bate de la distanţă Passat 2.0 TDI 4 Motion, A4 2.0 TDI quattro şi alţii. Din păcate plusul de control adus de transmisia integrală ar trebui să rămână o opţiune de analizat cu atenţie. Propulsia spate este mult mai sportivă în absenţa Xdrive, maşina se mişcă mai repede şi consumă cel puţin un litru mai puţin /100 km. Xdrive aduce însă o senzaţie specială pe zăpadă, asfalt alunecos şi pe serpentine unde simţi că eşti pe şine. Sistemul controlează impecabil derapajele şi pare pregătit chiar şi de puţin off-road – nota bene, BMW 320xd este prima maşină din această clasă la care am întâlnit “down hill control”, adică asistenţa la coborârea în pantă. Acelaşi sistem echipează şi SUV-urile X3, X5 şi X6 şi, o dată activat preia controlul frânei pentru a coborî maşina cu 5 km/oră în pantă.

Una peste alta, BMW 320xd Touring este din puntul meu de vedere prima opţiune pentru o familie cu doar o maşină şi va oferi satisfacţii atât tatălui pasionat de motoare şi condus, mamei care caută confort şi siguranţă cât şi copiilor cu dotările pentru locurile din spate şi spaţiul pentru toate bagajele în portbagaj.