Categorie: Auto

Am condus Honda Accord Tourer

Poate cea mai bună maşină de familie pe care am condus-o până acum. Fostul Accord părea şi era mai sportiv, însă noul Tourer este combinaţia perfectă între o maşină pentru şofer şi una prietenoasă cu restul familiei. Deja, în buna tradiţie a mărcii cele trei niveluri de echipare vin pline de majoritatea butoanelor şi utilităţilor de care poţi avea nevoie.

O să le menţionez pe cele mai interesante. Spre exemplu cel de la portbagaj pentru deschiderea şi închiderea automate. Comenzile vocale şi butoanele enorm de multe pe volan care le oferă şoferilor câte ceva nou de descoperit după “luna de miere” când încep să se plictisească după ce vor fi învăţat aproape totul despre această Honda.

Aspectul sportiv, cu muşchi este completat de o ţinută excelentă la drum. De aceea nu mi-aş lua SUV înalt dar greoi pentru familie. Maşina condusă de mine, un 2.2 diesel cu o cutie manuală în 6 trepte are suspensii care deşi oferă confortul pe care îl aştepţi la drum lung, menţin maşina pe traiectorie în virajele luate mai sportiv. Motorul are un cuplu excelent şi, completat de reprizele scurte ale cutiei care schimbă rapid şi precis, mişcă maşina exact aşa cum trebuie. Per ansamblu ai impresia că te afli de fapt într-o maşină mai mare decât clasa în care a fost pusă. Este confortabilă şi spaţioasă cu un portbagaj absolut încăpător. Scaunele par veritabile fotolii şi, deşi nu îmi place cele cu piele, la Honda pielea perforată respiră bine şi nu am transpirat.

Unde mai pui că face consumuri mai mult decât decente la drum lung dar şi în oraş. Mie mi-a luat 6l/100km fără să merg prea economic.

Ca să mai şi cârcotesc puţin, motorul mi se pare o idee prea zgomotos şi transmite vibraţii în habitaclu. Nu ca un TDI, însă mă aştept la ceva mai mult rafinament de la Honda deşi face motoare diesel common-rail de relativ puţin timp. Maşina dezavantajează la achiziţie dacă alegi un euro4 şi motorizarea de 2.200 cmc din cauza taxei care depăşeşte 1.500 de euro chiar şi cu filtru de particule. Aşadar, mai bine un euro5.

Preţurile nu sunt dintre cele mai mici, însă Hondele compensează pe toată durata de viaţă prin fiabilitate. Vă îndemn să faceţi acelaşi test la orice marcă. Mergeţi în service-ul reprezentanţei şi vedeţi câte maşini se află în atelier pentru intervenţii mecanice. La Honda mecanicii trăiesc de pe urma reviziilor regulate şi a tinichigeriei. Nu o dată am văzut la reparat mărci diferite la ei pentru că altfel ar fi stat de pomană. Ăsta numesc eu respect pentru banii clientului.

Poze, detalii tehnice şi preţuri aici.