Un alt unghi de vedere

De la un cititor…

Salut domnule Buhnici, de ceva vreme am aflat si eu de site-ul/blog-ul dvs. si mi se pare foarte interesant [aici urmează nişte periuţe pe care le-am scurtat]…

V-as propune sa scrieti un articol despre mentalitatea romaneasca in principal, despre cum romanii isi cumpara din Germania un golf 4 de la un neamt care si-a cumparat sandero sau logan nou (ce ironie), despre cum romanii stiu doar decat de passat si golf, pentru ei neexistand masini frantuzesti, italiene sau japoneze pentru ca ori „e” proaste ori „e” greu de intretinut….despre cum unii sufera cu un golf 3 (de pana in 1500 de euro)…si tot asa…ati inteles unde bat si la ce ma refer, eu m-am saturat de tara asta plina de inculti care isi cumpara passat si golf si asculta manele la maxim, apoi te privesc de sus cu toate ca nu au cu ce…nu va spun ca am luat logan-ul unui prieten intr-o zi si daca nu am fost privit de sus de toti incultii, si toti manelistii cu golf si passat….explicati-le dvs. care e realitate, ca un golf nu este peste un 307 sau focus, ca hdi este tdi avand common-rail si filtru de particule din 2000…deschideti-le mintea cumva….sunt sigur ca puteti si aveti resusrsele necesare…

Va multumesc, si multa stima.

Aşa este… cu câteva mici obiecţiuni. Prostia nu este o chestiune de opţiune. Aşa te naşti… Pentru ceilalţi există cu siguranţă o plajă mare de posibilităţi de studiat, luat în calcul, utilizat. E adevărat că maşinile europene seamănă extrem de mult. Şi oricum doar marca mai este „germană” sau „franceză”. Mai mult de jumătate dintre piesele de Audi, VW, Renault sau Mercedes se produc în alte ţări decât cea de baştină. E o chestiune de opţiune în final pe ce tip de marcă mergi. Una generalistă sau premium. În rest standardele de confort şi calitate sunt deja bine nivelate. Cu toate acestea există unele diferenţe între maşinile franţuzeşti – a se citi aici inclusiv ruda mai săracă românească – şi cele germane. Nu o spun eu, ci un un amic, proprietar de service care asta face toată ziua, repară maşini. El spune că s-a chinuit jumătate de zi şi a desfăcut tot bordul şi un sfert din motorul unui Clio ca să schimbe aeroterma. Mie mi-a îngheţat lichidul de parbriz la o altă franţuzească pentru că furtunul trecea prin partea inferioară a barei şi evident a îngheţat – deşi folosisem lichid de spălat parbrizul de iarnă. Chestiuni de bun simţ tehnic să le spunem. Cu toate acestea Renault este lider de siguranţă. Koleos – despre care voi scrie cât de curând – este un crossover foarte reuşit cu mult, foarte mult peste Tiguan sau Q5. Peugeot loveşte de multe ori cu modele excepţional de frumos desenate, iar motoarele HDI, DCI sau TDCI sunt întradevăr peste TDI. În fine…

Totul este o chestiune de a alege maşina cea mai reuşită şi mai potrivită pentru tine dintr-o mare de oferte foarte bune. Să fim sinceri. Nu prea mai rămân în pană mecanică pe marginea drumului aşa multe în zilele noastre. Aşadar nu trebuie să te uiţi la posibilele defecte de fabricaţie ci la ce excelează maşina respectivă. Din perspectiva asta vei descoperi că maşinile nu mai sunt germane sau franceze ci foarte bune sau excepţionale.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

57 Comments

  1. Perfect de acord cu propietarul de service si in acelasi timp cu George. Globalizarea componentelor auto este prezenta mai mult decat niciodata pe masinile noastre, insa de a aici si pana la a asocia Golf si Passat cu manele….and etc…este o afirmatie gratuit tendentioasa. Eu sunt posesor de Skoda Octavia II cu vechiul dar robustul motor TDI 1.9 (am optat pentru maturitate si fiabiliatate vs noutati in domeniu)…adica gama VAG si nu mi-am luat HDi deoarece am un exemplu nu tocmai palcut cu un 307 SW HDi…care numai prin service a stat (este al sefului meu). E drept..e vina francezului ca nu le face asa bine, insa este un caz singular, nu generalizez. Japoneze mi-as lua, insa e scumpe si ca sa le repari…mai bine..#@%^%#. Este o chestiune de gust ce masina alegem…adica o alegem pe aia care ne place in mod special, insa asta nu inseamna ca este proasta ca nu ne-am luat o marca anume…
    @cititor: Nu toti care au golf si passat asculta manele(ca sa te convingi intra pe un forum din romania dedicat marcii VAG si ai sa vezi campanii antimanele si cum subcultura este blamata…), ci si cei care au BMW, Mertane mai nou Honda – astia e jmecheri care s-au saturat de jmecherii cu masini germane.
    Este drept, sunt fanul masinilor germane, cu toate defectele pe care le au, insa nu am vreun ascendent moral asupra niciunui participant al traficului…fie el si cu Logan.
    AAA..si nu ascult manele..ci Radio Deea

  2. Deci am impresia ca anonimul/inteligentul de mai sus a uitat ca un neamtz are salar de cateva mi de euro(2-3 mii). El ishi cumpara loganul cu (din cate am auzit) un pretz mai bun ca la noi in tzara. In plus de asta, el are in buzunar de dat inca vreo 2000 pt aer, servo, culoare, 1.6 16V, etc. Apoi el nu are de gand sa o tzina cat un roman mashina, adica o viatza prietene!!! Shi daca ai ajuns sa compari un logan cu un golf, ca sa nu mai vb de passat eshti un loser. Eu am 8000 de euro tu la fel. Tu itzi iei un logan, eu un passat. Care ii mai cashtigat? Noi nu vb de cine conduce mashina omule, ca asha cum shi passat-ul are muzica, daca mai dai cateva sute de euro itzi pune shi dacia un casetofon si 2 boxe. Deci nu pot sa cred ce-a putut posta George…….

  3. Se schimbă gusturile românilor în materie de maşini. Pe măsură ce piaţa auto evoluează, dispar unele mituri şi apar altele. Contează mai puţin ţara de origine a mărcii. Siguranţa, fiabilitatea, designul, raportul calitate/dotări/preţ, consumul de carburant sau costurile de întreţinere sunt mult mai importante.

  4. De cateva luni de cand sunt si eu cititor zilnic,sau aproape zilnic al blogului tau,am tot citit parerile celorlalti,unele pertinente,altele nu,asa ca m-am hotarat sa-mi exprim si eu parerea ca posesor de permis de conducere de 15 ani si conducator auto de 14,timp in care am efectuat mai multe sute de mii de kilometrii si conducand foarte multe marci de masini,iar la unele am fost si propietar,pe celelalte prin natura serviciului sau bunavointa unor prieteni le-am condus si cred ca pot sa imi dau cu parerea despre ele.
    Sa incep cu inceputul si anume nu sunt in totalitate de acord cu acel cititor care ti-a trimis parerea lui in ceea ce priveste anumite marci germane,mai ales ca am fost posesor chiar de Golf,nu trebuie sa bage in aceeasi oala pe toti posesorii de Passat sau Golf sau Mercedes sau Bmw si exemplele ar putea continua.Din experienta mea,sunt masini foarte bune,extrem de fiabile si cu costuri de intretinere rezonabile,atat timp cat stii sa te porti cu masina.Orice masina are o durata medie de viata,daca o folosesti asa cum trebuie,sunt foarte multi care isi cumpara un Golf sau un Passat si apoi cred ca si-au luat o masina sport,ei avand una cu un motor de 1.9 tdi sau 1.6 benzina sau daca si-au cumparat aceasta masina,zicand ca este germana,atunci trebuie sa fie rezistenta,insa uita calitatea drumurilor din romania.Printre altele si eu aduc masini din Germania,dar o fac numai la comanda si numai pentru prieteni cu costurile pe fata,adica imi ofer cunostintele in acest domeniu,alegem masina impreuna,dupa care ma duc sa o aduc,ori cu propietarul,ori singur,iar el stie de la inceput cum este masina,cati km are,optiuni si daca corespunde tehnic,iar in cazurile in care masinia nu corespunde descrierii din anunt la fata locului ma reorientez sau mai stau o zi,doua si caut altceva de comun acord cu propietarul.Facand asta de cativa ani,am adus destule masini,diverse marci si pot spune,sau ma repet,ca masina o ai,asa cum ai grija de ea,sunt persoane carora le-am adus masini si le au si acum,altii,le-au vandut si m-au rugat sa le aduc altceva.Ca sa va dau un mic exemplu,mai ales in cazul de fata,un Golf,un model din 2001,masina a costat in Germania,4500 de euro,model pe benzina de 1.4.Masina avea TUV,itp la noi pentru cine nu stie,arata si mergea la proba impecabil.Pe autostrazile din Germania am condus cu 190 de km/h iar apoi in Austria si Ungaria,am mai redus sa zicem pana la 140-150.Masina s-a comportat excelent pana am ajuns in Romania,primul semn,dupa ce am pus benzina din tara,dupa cativa km,s-a aprins martorul luminos de la sonda lambda,stiam ca asa se va intampla,apoi dupa alti km,cand soseaua deja nu mai era la calitatea celor de afara,am inceput sa simt anumite zgomote la directie,stiam ca si asta se va intampla,probabil un capat de bara,o bucsa ceva,ajuns in Bucuresti.Si nu v-am spus cel mai important aspect,masina avea 191.000 de km in momentul care am luat-o,iar propietarul o are si acum si merge bine mersi cu ea.Cu masinile franceze,alta poveste,am un prieten care are un Peugeot 207,cumparat de nou chiar de la reprezentanta unde si lucreaza.La cateva luni,prietenul meu,mi-as spus ca au sosit din Franta,mai multe modele Peugeot,second hand,destinate comercializarii.Toate aceste modele aveau kilometri intre 15 si 40.000,stiti ce a constatat prietenul meu?Ca acele masini,sunt facute si motoarele le merg mult mai bine decat la a lui care e noua!Si asta nu e tot,si colegii lui si-au cumparat,avand conditii mai bune,discounturi de angajat,tot la fel,masini marca Peugeot,si ce credeti,dupa 1 an,au inceput sa isi cumpere alte marci,cum ar fii Dacia,Honda,Bmw…concluziile le puteti trage si singuri.
    In incheiere,as dori sa prezint un alt caz,o marca celebra,cu traditie si fabricata intr-o tara care singura e mai puternica decat mai multe tari europene la un loc.Este vorba de Land Rover si mai exact modelul Range Rover Sport,fabricat exclusiv in Anglia,aici ma refer si la piese si nu numai la asamblare.Masina este a sefului meu,care a luat-o acum 2 ani,dupa ce a asteptat sa ii ajunga 8 luni.Acum vine partea urata,daca pot spune asa,mai ales dupa ce astepti 8 luni,o masina care costa 80.000 de euro,la aproape o luna,timp in care s-au efectuat 2000 de km,de la roata din spate stanga,in mers,a inceput sa scoata fum!De frica seful meu,a oprit imediat pe dreapta si s-a pregatit cu extinctorul pentru ceea ce putea fii mai rau,intre timp sunandu-ma sa vin la masina.Am preluat masina si pentru ca eram foarte aproape de service-ul de reprezenta,am ajuns in 5 minute.La service,am expus problema celor de acolo,nu s-ai mirat sau altceva,au mai avut astfel de probleme si ca se rezolva in cateva ore.Am cerut explicatii si mi s-a spus ca fiecare roata in parte,are un modul electronic de frana care controleaza franarea pe fiecare roata pe care il vor inlocui.Ok,am zis bine ca n-a fost altceva.Iau masina,ies cu ea pe poarta si plec spre oras,service-ul fiind in apropiere de Otopeni,dar nu ajung prea departe pentru ca masina pur si simplu a inceput sa se zguduie.Am oprit imediat ca sa ma uit daca am ceva la roti,pentru ca nu era normal.Cum m-am dat jos din masina,m-a lovit imediat un miros specific de incins si de placute de frana,de unde credeti?tot de la roata cu problema remediata in urma cu 10 minute in service.Povestea continua tot la service,cu acel modul care nu-l mai aveau in stoc,l-au comandat printr-o firma de curierat in Anglia,urmand sa ajunga in 24 de ore.Am zis ok,astept sa ma sune cand masina este gata,ceea ce s-a si intamplat dupa 3 zile,cand ma astepta chiar seful de service ca sa merg cu el cu masina,adica sa imi arate ca au rezolvat problema.Am plecat spre aeroportul Otopeni,in drive test,acolo am facut schimb si am trecut eu la volan,dupa maxim 500 de metrii,deja am inceput sa simt iar acele vibratii in masina,i-am spus directorului de service de langa mine,iar el mi-a raspuns ca e drumul prost,insa in volan nu simteam nimic,asa ca am hotarat sa opresc.Surpriza!Acelasi miros,tot de la aceeasi roata!Dupa aproape o saptamana in care masina a stat in service,timp in care absolut tot ansamblul spate in ceea ce priveste sistem franare,tambur,butuc,amortizor,bucsi,deci tot,a fost schimbat,ma suna sa ma duc sa iau masina.Aici e aici!Cand ajung,vine iar directorul de service sa imi spuna ca nu poate sa imi dea masina,ca in timp ce erau in curtea service-ului si faceau probe,discurile de frana au crapat!daca va vine sa credeti asa ceva!dupa ce am facut un scandal monstru acolo in care i-am amenintat in toate felurile,acel director a fost concediat,managerul firmei,promitandu-mi ca masina va fii reparata si ca in acest timp voi primi o masina pe care sa o folosesc cat masina mea sta in service.Dupa alte doua saptamani,masina a fost gata,de data asta bine.Dar totusi…este vorba de un Range Rover,fabricat de Land Rover,o marca englezeasca de traditie care avea 2000 de km si a costat 80000 de euro!!atunci la ce sa ma astept de la orice alta marca?
    Si nu asta a fost singura problema,cu timpul au aparut si altele,unele chiar banale si care nu le-am intalnit la nici o alta marca.
    Le multumesc celor care au avut rabdarea ca citeasca tot.

  5. am avut un 307 si singura problema cu masina a fost ca se ardeau farurile cam des. acum am un a3 si merge impecabil. nu sunt fan diesel pentru ca in situatia mea nu are vreo utilitate. ambele masini au fost exceptionale si nu au avut probleme mecanice serioase. singura diferenta a fost ca la peugeot service-ul de 30000 a costat 1100 lei in timp ce la audi a costat 450. si eu am ramas surprins ca la o marca premium e mai ieftina intretinerea decat la una generalista. tot la fel sunt de parere ca nu se mai fabrica masini proaste (cu exceptia celor chinezesti) si va recomand sa o alegeti pe cea care va place cel mai mult cum arata. cat despre fiabilitatea masinilor germane, ultimul studiu JD Power a aratat ca au existat mai multi clienti nesatisfacuti de brandurile germane decat in anii anteriori.
    pana la urma, cea mai buna masina e cea pe care ti-o permiti asa ca nimeni nu poate fi acuzat ca si-a cumparat logan in loc de passat si invers.

  6. Ma aflam cu serviciul in Germania si l-am intrbat pe cel care era delegat sa ne insoteasca(un neamt) ce marca de masini prefera nemtii sa isi cumpere ?Rapunsul: Ce marca isi permite fiecare.
    Asa ca si la noi ne cumparam ce putem. Povestea cu marcile germane a apus de mult. Dupa parerea mea vin tare repede din urma la fiabilitate japonezii,care sa nu dam cu piatra, dar si la capitolul design au luat un avint demn de speriat pentru ceilalti competitori.
    Sa nu uit sa mentionez,,, ati auzit de tara numita Suedia ? Parca fac si ei ceva masini.

  7. Diferenţa se vede pe autostradă. În Portugalia şi Spania, unde e plin de Citroen, Renault şi Peugeot din 50 în 50 de km vezi maşini în pană pe autostradă. În Austria şi Germania, unde predomină maşinile germane, mult mai rar.

  8. de acord cu Ingineru.Cat despre logan il sfatuiesc pe cel care a scris mesajul sa intre pe forumul dacia si sa analizeze sutele daca nu miile de plangeri referitoare la logan . Sa vada sute de logan-uri ruginite dupa 1 an sau 2 , nu mai vorbim de tot ceea ce inseamna calitate , nu ai o amarata de mocheta in portbagaj , nu nimic . Sa nu mai vorbim ca acum mai incearca sa ne si prosteasca (ca de fapta asta suntem,prostii lor) … Logan are promotie si iti ofera ABS cadou care de fapt a devenit obligatoriu . Asta e Logan-ul . La 10.000 sunt zeci de masini de 100 de ori mai bune . Si cei care se uita de sus asa sunt crescuti si in mediul ala au trait . E chestie de caracter , nu de masina

  9. @sammy, care zice: Eu am 8000 de euro tu la fel. Tu itzi iei un logan, eu un passat. Care ii mai cashtigat?

    Sunt oameni ca mine, care au ales Loganul – masina noua, 3 ani garantie si sunt oameni ca tine, care aleg Passatul – masina cu zeci de mii de kilometri la bord si nicio alta garantie, in afara de mitul fiabilitatii masinilor germane.

    Sunt oameni care pun accentul pe dotarile masinii, iar altii vor in primul rand ca masina pe care si-o cumpara sa fie noua (stii senzatia?).

    Asa ca raspunsul la intrebarea „Cine e mai castigat?” va fi intotdeauna subiectiv, indiferent de cine raspunde. Deci, in opinia mea, tu esti loserul.

    Gore, sutele/miile de plangeri referitoare la Loganuri sunt despre cat % din numarul total de masini produse de Dacia?

  10. Cristi ca primesti garantie si pentru masinile second hand din Germania . Nu zice nimeni ca un procent mare nu sunt cazane , dar cine isi doreste o masina buna o sa gaseasca . George Buhnici de ce si-a luat BMW second din Germania ? Ca il duce capul d’aia . BMW-ul lui Buhnici ingroapa 100 de logan-uti si nu scrie mare pe el ca are ABS . Pune BMW-ul lui Buhnici sau un passat 2002-2003 langa un logan si arata-mi 1 capitol la care e mai bun logan-ul . Orice surub , orice

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.