Boicotăm prostia de Black Friday 2014?

Până și fiica mea de doi anișori știe că Moș Craciun vine o singură dată pe an și îl așteaptă cu emoție. Credeți că noi, cei mai mari nu funcționăm la fel?

Black Friday 2014 (www.buhnici.ro)

Acest editorial este adresat acelor comercianți care nu respectă regula jocului. Am mai explicat deja de ce Black Friday trebuie să se întâmple simultan, într-o singură zi pe toate magazinele online. Asistăm și în 2014 la ieșiri stupide în decor ale unor comercianți, care efectiv habar nu au ce tâmpenie fac. Fiecare start furat, fiecare gogonată de marketing sunt căciuli pe care doar cei slabi și le fură. Între timp ne pierd respectul iar pe termen mediu și lung vor pierde bani.

Chemați-vă oamenii de la marketing și întrebați-i de ce este o prostie să declanșezi câte un ”Black Friday” în fiecare ”Thursday”, de Paște, vara sau când îți vine pe scăfârlie.

Black Friday nu este un brand construit de un singur magazin ci de o piață care se sincronizează, tocmai de aceea are forța de a crea o revoluție. Și nu vorbesc despre o revoluție a profitului într-o singură zi așa cum speră unii, ci o revoluție a comerțului online ca industrie. Este dovedit că în vinerea de Black Friday vin pe internet mai mulți clienți ca niciodată. Foarte mulți experimentează asta pentru prima dată. E momentul perfect când să îi convingi că au ales bine să își schimbe obiceiul de consum. Ar fi ideal să îi păstrezi de clienți și pentru următoarele 364 de zile. Cei care sunt deja obișnuiți să își cumpere un telefon mobil, o tabletă sau un laptop nu mai trebuie convinși, am putea crede. Dimpotrivă. Și ei vor descoperi anul acesta că tot de pe net pot cumpăra mâncare, scutece sau accesorii de grădină.

Dar pentru că vorba bună nu prea ține la noi, vă propun să boicotăm orice magazin online care declanșează campania de reduceri înainte de 21 noiembrie 2014. Ce ziceți? Aștept părerile voastre mai jos. Pun pariu că vor fi citite cu atenție de șefii tuturor magazinelor online de la noi. Poate îi oprim pe cei care încă nu au gafat.

Ultimele articole

Articole recomandate

113 Comments

  1. Salut George,

    Iti dau dreptate in ceea ce spui, dar de cate ori de Black Friday sute sau mii de romani nu au apucat sa achizitioneze produsele dorite deoarece dispareau in primele secunde, sau mai rau, pica site-ul si dupa cateva ore bune de survolat (noaptea) cand revenea site-ul vedeai mesajul „stoc epuizat”. Faptul ca astazi un mare retailer a pornit campania de Black Friday pe mine m-a incantat. Am reusit sa iau router-ul wireless pe care il vanam de ceva vreme cu 50% reducere, iar un coleg de servici si-a luat o masina de spalat cu 30% reducere. Pot sa spun ca sunt multumit de faptul ca am reusit sa le luam de acum pentru a nu mai pierde timpul in frenezia perioadei… sa stau o saptamana pana imi vine produsul si cine mai stie ce alte probleme aparute.
    Daca mai reusesc la Black Friday-ul celorlati retaileri sa achizitionez si modelul de TV pe care il vanez, o sa fiu cel mai fericit.

    In concluzie: Da, au gresit ca folosesc termenul de Black Friday intr-o zi de joi la mijlocul lui Noiembrie, dar nici nu consider ca au furat startul in conditiile in care toti ceilalti au avut la randul lor saptamani intregi cu reduceri mari – doar ca au fost denumite altfel.
    Sa nu uitam ca pcg are Black Friday de la sfarsitul lui Octombrie….

    O seara placuta si multumesc pe aceasta cale pentru faptul ca faci o emisiune foarte buna !

  2. O completare mica: Nu sunt de acord cu faptul ca doresti sa boicotam toti retailerii care pornesc campania BF inainte de 21 Noiembrie.
    BF din cate stiu eu, pica pe 28 Noiembrie, asa ca de ce sa nu boicotam pe toti care nu respecta aceasta data ?

  3. Ar fi bine sa putem realiza un boicot dar unitatea la romani a disparut demult. In goana dupa vanzari calcam in picioare orice,, traditie” sa-i spun asa . Sincer eu nu cred ca se va schimba ceva anul asta , toti vor fura startul, parerea mea.

  4. salut

    dreptate mare, dar ce sa faci traim in Romania si asta cam spune totul. plus ca si anul acesta aceeasi vrajeala cu scumpiri inanite si ieftiniri fantoma de asa zisul blackfriday inainte de real-ul blackfriday

  5. PCGarage. „Cumpara acum la pret de Black Friday”. De fapt cumperi la pret intreg si diferenta intre cat e acum produsul si cat va fi de Black Friday iti va fi returnata sub forma de VOUCHER care evident il poti folosi tot la ei. Cat de „pe fata” poti fi? Nu stiu daca asta se califica la ce ai zis tu George, dar sunt de acord intru totul cu tine si adaug la ce ai zis tu ca personal sunt satul pana peste cap de promotii false (cresc pretul cu doua trei luni inainte) si de reduceri de calibrul celor din SUA doar la produse pe care altfel nu le comanda nimeni sau la nimicuri de gen huse pentru tablete de 6″ sau baterii de 9V. Haideti sa fim seriosi baieti ca toti suntem loviti de criza, avem tva-ul cat e, mai renuntati si voi macar o zi din an sa fiti calici si bagati un Black Friday adevarat. Eu cred ca o sa aveti surprize la cate veti vinde. Si poate o sa imi iau si eu cate ceva poate chiar si daca nu am neaparata nevoie.. Fac cadou.

  6. Black friday e stricat de anul trecut când eMAG s-a hotărât să-l facă cu o săptămână mai devreme și toate magazinele au fost ‘obligate’ sa facă și ele mai devreme cu toate ca poate nu erau pregătire. Acum, mai nou, se folosește în orice moment ‘preț de Black friday’. Lumea nu o sa boicoteze un magazin ca ai tu o denumire anume a unei campanii, crezi ca dacă un client găsești un super preț pentru produsul dorit n-o să-l cumpere doar din principiu? Nici tu nu o sa faci asta.
    Eu zic sa ne bucuram ca magazinele încearcă sa bage în orice moment promoții și sa avem preturi mici tot timpul
    Oricum Black friday de România nu a fost de la început asa cum e cel din SUA

  7. In loc sa investești in servere pentru a face fata numărului mare de clienti interesați, furi startul si mărești prețurile. Asa scapi de site picat cand e cel mai mare interes comercial pentru tine. Nu a fost niciodată Black Friday adevărat insa acum e marketing foarte prost aplicat si susțin boicotul dar si votul de duminica.

  8. Ti-as fi inteles demersul daca acesta ar fi pornit de anul trecut sau de acum doi ani.
    Ma surprinde sa vad ca nu a protestat nimeni cand eMAG a STABILIT un Black Friday propriu, cu o saptamana inaintea tuturor. Asa s-a intamplat si in 2013 se repeta istoria si in 2014. Pentru ca, nu-i asa, este eMAG si poate.

    Am pus o intrebare decenta pe Twitter zilele trecute: cand este de fapt BF in Romania? Stie cineva? Nu! Pentru ca fiecare face ce vrea in comertul on-line.

    Chiar crezi ca demersul asta va avea succes? Intr-o Romanie obsedata de achizitii ieftine.
    Romanul e obisnuit sa cumpere orice daca e ieftin, chiar daca nu are ce sa faca cu acel produs. Deci e inutil sa credem ca se va abtine cineva sa mai cumpere doar ca sa dea o lectie magazinului.

    In al doilea rand, mediul on-line este viciat de inregimentarea in profitshare a oricarui blogaras, site etc. Cum sa nu mai faca lumea comisioane tot in ideea de a sanctiona vanzatorul? Ar sanctiona cineva vanzarile de la eMAG pentru ca au loc cu o saptamana inainte de data standard? Nici vorba…

    Ti-am dat doar doua exemple simple pentru care o regula nu va fi posibila la noi cu nici o ocazie, nu numai de BF. Si cu atat mai putin in on-line.
    Bafta!

  9. Black Friday, Pink Friday, Black Week si Black Month iar daca as mai scormoni prin sertarasele memoriei s-ar putea sa mai gasesc cateva astfel de denumiri folosite de comercianti. Intr-adevar, o disipare a energiei pe care acest eveniment ar putea-o transfera cumparatorilor intr-un festival al shopping-ului. Dar, asa e in Romania, capra si varza sunt intotdeauna in gradini separate.

  10. Pai de ce sa boicotam? De ce sa fiu suparat pe un magazin care imi ofera respectivele reduceri mai repede. Poate in vinerea respectiva nu am timp sa fac cumparaturile online, poate merg la un concert, poate site-urile magazinelor sunt overloaded cu prea multi clienti.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.