Cum aduc o maşină din Germania – Partea2

autohaus.jpgA venit timpul să continuăm succesul părţii întâi din serialul „Cum aduc o maşină din Germania” cu partea a doua din care vom afla ce autoturisme merită să alegem din oferta constantă de peste 1.000.000 auto second hand aflate în ofertă prin autohaus-urile din Germania.

Unii vor zice, de ce autohaus? Poate vreau să iau de la un particular. E şi asta o variantă, însă eu nu o încurajez pe scară largă, deoarece este greu să găseşti un particular care îşi vinde personal maşina. Majoritatea aleg să le vândă prin autohaus. Particularii mai au două probleme. De obicei cer mai mult decât preţul pieţei şi nu stăpânesc foarte bine mecanismul birocratic de transfer al proprietăţii maşinii. Adică mersul hârtiilor. Sfatul meu este că dacă găsiţi totuşi un chilipir la un particular să puneţi rapid mâna pe el, că actele se rezolvă, chiar dacă ceva mai lent decât printr-un autohaus. Însă despre actele necesare într-un episod viitor.

Bun. Acum să vorbim despre alegerea maşinii unei maşini la mâna a doua care să ne ofere cel mai bun raport calitate/preţ. Spuneam în partea întâi că trebuie să ştii exact ce bani ai la dispoziţie ca să afli ce îţi permiţi. Azi îţi spun că trebuie să mai ştii exact ce vrei de la maşina pe care o cumperi. Să o luăm cu exemple. La 4-5.000 de euro poţi găsi un VW Polo de 3-4 ani dar şi un Opel Astra G Kombi sau un Ford Focus Turnier la aceeaşi vechime. Pentru o maşină de oraş cel mai bun e primul. Pentru o familie, o persoană activă sau dacă ai constant nevoie să cari ceva – să zicem că te-ai apucat de construit o casă – soluţiile mai bune sunt a doua şi a treia pentru că sunt break-uri. Te încurajez să cumperi un break pentru că sunt cele mai multe disponibile în Germania şi asta nu pentru că sunt nemţii nebuni. Spaţiul suplimentar este mană cerească atunci când ai de cărat un frigider, o mobilă, bagaje multe în concediu sau 20 de blocuri de BCA., iar la multe modele arată chiar bine portbagajul. Unde mai pui că se şi doarme bine în doi când rabatezi scaunele din spate. Vorbesc din experienţă. Aşa că renunţă la fiţa care spune că formatul sedan/berlină/limuzină arată mai bine. E păguboasă şi prea puţin adevărată.

Motorizarea pe care ar trebui să o alegi când cumperi la mâna a doua este motorina. Însă şi asta depinde de câţiva factori. 95% din maşinile second pe motorină care se revând în Germania au peste 120.000 km. Multe sar de 200.000 km. Nemţii cumpără un diesel numai dacă au de gând să conducă cel puţin 30.000 km pe an timp de 3-4 ani, pentru că altfel nu devin rentabile, iar nemţii sunt obsedaţi de rentabilitate. Unii fac naveta zilnic peste 200 km şi aşa se adună chiar şi 50-60.000 km/an. Pe autobahn e treabă de o oră şi jumătate pe zi. Nu înseamnă neapărat că maşinile sunt gata de casat după 4 ani. Motoarele moderne pe motorină sunt proiectate să funcţioneze fără intervenţii majore peste 350.000 km. Unele ajung la 500.000, am găsit oferte şi cu 1.000.000 km la bord. Cel mai bun raport preţ maşină second/kilometraj îl obţii la peste 100.000 km aşa că orientează-te acolo. Nu te lăsa amăgit de ofertele din târg de sub 100.000 km la bord. 99% sunt false. Te voi învăţa cum să le depistezi într-un alt episod.

La preţuri mai bune decât pentru maşinile pe motorină sunt cele pe benzină. Nemţii cumpără în general benzinare pentru drumuri scurte şi mai rar ies cu ele la drum lung. Rulajul obişnuit este pentru ele 15-20.000 km pe an. De cele mai multe sunt modele din clasa mică şi compactă – Opel Corsa, Astra, VW Polo sau Golf, Ford Fiesta sau Focus. Au aparţinut fie unei femei, unui tânăr fie unui bătrân şi sunt bine întreţinute în general. Problema lor este că valoarea de revânzare, când te vei fi săturat de maşină, va fi mică, deoarece mitul motorinei a prins şi la noi bine de tot.

Dotările pe care ţi le recomand: aer condiţionat obligatoriu, dar nu climatizare automată – climatronic (o dată defectat e scump de reparat), tapiţerie textilă (pielea este ca o pedeapsă rece iarna şi fierbinte vara), cutie automată dacă vei merge mai mult în oraş şi manuală în rest. Ţine în vedere faptul că transmisia automată consumă un litru sau doi în plus faţă de cea manuală.

Cele mai bune opţiuni la 3-4 ani vechime în funcţie de banii din buzunar ar fi în ordine astea.

4.000-5.000 EURO – Opel Corsa, Astra, Ford Focus, VW Polo, Golf4, Renault Clio, Peugeot 206

5.000-6.00o EURO – aceleaşi maşini ceva mai noi, într-o stare mai bună şi mai bine dotate, Renault Laguna, Peugeot406

6.000-7.000 EURO – Ford Mondeo, VW Passat

7.000-8.000 EURO – Volvo S40 sau V40, VW Golf, Passat mai noi

8.000-9.000 EURO – variante din cele de mai sus la 2-3 ani cu dotpri bune şi bine întreţinute.

9.000-10.000 EURO – BMW seria3, Audi A4, Mercedes clasa C

de la 10.000 EURO în sus, cele mai bune de mai sus în stare excepţională.

În episodul următor plecăm în Germania să ne cumpăr maşina. Vă spun cum călătorim la dus şi întors, ce zonă din Germania alegem pentru preţurile cele mai bune, cum verificăm maşina, cum comunicăm şi negociem cu neamţul, ce acte facem şi unde, ce tip de autohaus-uri periculoase evităm.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

100 Comments

  1. Salut ! Spuneti`mi si mie va rog daca gasesc in Germania un Ford Mondeo la un 5500 E. Precizez ca sa fie Diesel,an 2001,berlina sau hatchback. Astept raspunsul tau.Multumesc !

  2. ai incercat sa inchiriezi tu cva dupa net…… mah ..cred ca ai jucat niste azi noapte si ai visat dar in fine george mai raspunde si tu la oamenii astea mai lasa stirile o zi buna tuturor

  3. vreau sa plec in germania sa-mi iau o masina (cologne/koln). nu am cu ce sa plec decat cu avionul. insa nu stiu daca am sa gasesc acolo sigur un rent a car. stii cumva o companie unde as putea face o rezervare din tara ?

  4. Salut George,
    tin si eu sa te felicit pentru articolul extraordinar.
    As vrea sa te intreb in legatura cu achizitionarea unei masini:
    BMW 320i din 2003
    – cam cati Km la bord (mediu) ar putea avea o astfel de masina
    – cam ce..pret
    – poate stii, daca are turbina sau alte..”componente” care te-ar putea lasa cand ti-e lumea mai draga si care sa coste mult

    Referitor la pret, as avea disponibili 12.000 euro – numai pentru masina (neincluzand drumul si alte cheltuieli)
    As aprecia daca ai avea timp de un raspuns

    Cu stima,
    Adi-Brasov

  5. @Adi
    Un BMW 320i, adică pe benzină, din 2003 ar putea avea în mod normal peste 100.000 km la bord până înspre 250.000 – caz mai probabil pentru cele pe motorină.

    Bugetul este unul care îţi va permite să cumperi una cu dotări excelente. Poate o cutie automată, scaune încălzite, xenon, pachet M.

    Motoarele pe benzină nu au turbină. Peste 170.000 km pot apărea probleme la ambreiaj, volantă etc – cheltuieli de vreo 1.000 euro. Obligatoriu o schimbare de kit distribuţie. Mare atenţie la provenienţă şi verifică kilometrajul după metoda din postarea https://buhnici.ro/2008/08/10/kilometraje-date-inapoi/

  6. @bogdan Pe aeroportul Koln/Bonn operează toate companiile mari de gen. Hertz, Sixt, Europcar, National etc. Îţi recomand Europcar pentru preţuri bune şi flexibilitate. Păastrează în vedere faptul că absolut toţi vor cere plata cu cardul pe care trebuie să ai dublul sumei de închiriat, cel puţin 480 de euro. Fă rezervarea din ţară, pe site sau la un agent Europcar – există unul şi în aeroportul Otopeni – pentru că acolo e aglomerat dimineaţa şi de multe ori li se termină maşinile pe rezervări, aşadar cei picaţi pe nepusă-masă rămân de multe ori cu buza umflată.

  7. As vrea sa aduc un Golf 4 din Germania, pe motorina, caroserie variant. Dispun de 7000 E. As prefera sa fie cam din 2003 – 2004. Pot sa gasesc ceva bun? Am posibilitatea sa o verific acolo cam cat consuma in oras? (eu sper sa consume max 7 l/100 km).
    In asteptarea unui raspuns, va multumesc.

  8. Hai sa facem ceva sa-l oprim pe acest nebun de Tăriceanu cu taxa lui.Nu vedeti ca deputatii n-au avut timp sa discute priectul de lege pt.anularea taxei.Din 9 sept.2008 proiectul de lege adoptat de Senat zace la Cameră, dar domnii deputaţi s-au ocupat de campania electorala.Sa-si asigure locuri in viitorul Parlament.Iar acum nebunul de Tăriceanu simte ca-i fuge terenul de sub picioare si vrea sa mareasca taxa pt.masinile aduse de afara.Nu-i mai merge afacerea in profit cu Citroen.

  9. am vazut masini de gen chrysler neon,stratus, sau rover la preturi f bune,intrebarea este dak se merita sa cumperi o asa masina,dak se gasesc piese la noi,etc.
    multumesc

  10. Salut George!
    As dori sa achizitionez un Golf IV din Germania la un pret intre 6000 si 8000 euro. Intrebarea este: in pretu asta as putea spera la un Golf V???

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.