Aceasta este partea a doua care continuă editorialul : Câţi cartofi îmi daţi de zece lei?
Trebuie neapărat să îmi placă. Este prima regula şi cea mai importantă pe care o aplic atunci când îmi aleg maşina. Ce urmează apoi devine un război între dorinţă şi putinţă în care arbitrează necesităţile reale.
Şi da, trebuie neapărat să fie frumoasă ca să te reprezinte. E o decizie subiectivă, pentru că suntem cu toţii diferiţi, ca să parafrazez o reclamă la mobilă. E şi normal, pentru că nici sub comunism nu suportam toţi să avem Dacia 1310TX.
Tata, spre exemplu a dat prin 1987 economiile familiei pe un Volkswagen 1600 roşu, care făcea pană cel puţin o dată la fiecare drum către mare sau la ţară. Avea 22 de ani la achiziţie dar arăta superb.
Însă a fost şi el nevoit să renunţe la frumoasa catastrofă mecanică şi să cumpere ce era şi util şi disponibil. Adică şi-a luat şi el Dacii pentru următorii 30 de ani.
Nu spun să ne luăm toţi Sandero de 50 de cai putere, cum spunea unul dintre cititori, deşi sunt decizia economică cea mai rentabilă. În nici un caz, însă, cea mai scumpă maşină pe care o poţi achita cu un credit baban. De fapt, nu trebuie să pleci deloc de la bani. Deşi pare ilogic. Nu propovăduiesc credinţa în maşina unică, ci în maşina care ţi se potriveşte. Indiferent de marcă.
Mai întâi trebuie să ştii exact ce vei face cu automobilul proprietate personală.
Să o luăm cu liniuţă: mai mult pe ProMotor.ro
si daca nu vreau o masina in 2 usi micuta?…daca vreau una mare, un pic mai puternica, care sta bine in curbe si ma simt confortabil si in siguranta in ea? ar trebui sa zici ca topicul tau e doar pt cei care vor o masina practica si nu prea le pasa ce masina e si daca e cu adevarat performanta, ci doar vor sa-si faca treaba cu ea. cine e pasionat de masini, va alege intotdeauna ce-i place, logica construita de tine mai sus fiind lasata deoparte (exemplul perfect esti chiar tu, care aveai la un moment dat honda civic type r, o super masina dar care incalca majoritatea principiilor enuntate de tine)
@calin – Aşa este, ai dreptate! Tocmai de aceea am scris la începutul editorialului că trebuie să îţi placă. Nu am spus că trebuie să fie diesel sau benzină, puternică sau submotorizată. Ideea este că dacă vrei să alegi cu capul, eu îţi ofer un etalon, un punct de plecare.