Sfaturi de cumpărare – citadină ieftină

Salut George!
Urmaresc de ceva timp blogul tau si observ ca majoritatea analizelor tale vizeaza masini din clasa medie/mare. Am 20 de ani si sunt proaspat posesor al permisului de conducere act. B. Doresc sa imi achizitionez o masina sh, in principu clasa mica, care sa faca fata cu brio si unor drumuri ocazionale mai lungi cu 4-5 persoane si cateva bagaje( fara pretentii de confort la asemenea cerinte). O voi folosi preponderent in oras insa. Bugetul este unul limitat, cel mult 5000 euro.Prefer diesel datorita consumului scazut. Parerile sunt foarte impartite pe forumuri, de accea am apelat si la parerea ta. Momentan, preferintele mele ar fi urmatoarele:
-Ford Fiesta , modelul fabricat intre 2005-2008, 1.4 TDCI, 68 Cp, observ ca as putea gasi la 50-70 mii km( am inteles ca este recomandata o masina cu cel mult 50.000 km in aceasta clasa)
-Renault Clio 3, 1.5 DCi, (masina cu aspect mai modern, mai sigura, mai noua; in privinta marcii am auzit cateva pareri negative); observ de asemenea o variate ampla a preturilor pt acest model: 5000-7000 euro, pt acelasi nr de km ca si in cazul Fordului
-alte variante le luat in calcul au fost vechiul model de Fabia, Opel Corsa C ( inteleg ca e recunoscut pt fiabilitate motorul 1.3 diesel, insa pt inatlimea mea de 1.90 e posibil sa fie cam inghesuita), Renault Megane bicorp (dar la acest pret gasesc modele cu multi km, variante de dinaintea faceliftului, despre care am inteles ca pun ceva probleme de fiabilitate)
-Mi-a mai atras atentia si fiat Grande Punto 1.3 diesel, insa si aici fiabilitatea ridica ceva semne de intrebare.
Mi-ar fi de mare ajutor inca o opinie, asupra oricarui model care indeplineste criteriul pretului, nu neaparat modelele mentionare de mine. Ce ma intereseaza in mod special este fiabilitatea, intretinerea, consumul sispatiul interior (sa fie decent).
Multumesc!

Răspuns:

Fiesta – modelul din perioada respectivă este decent spre spartan, însă insonorizarea este mult sub aşteptări. Am condus şi varianta pe benzină care este ceva mai sprintenă şi mai silenţioasă. Portbagajul este cam mic.

Clio – Peste Fiesta, dar motorul de 1.5 are probleme de turbină sau injecţie peste 120.000 km.  Mai confortabilă însă şi parcă mai bun comportamentul dinamic.  La siguranţă, cea mai bună opţiune din listă.

Fabia – Un Polo ieftin în esenţă, poate cea mai bună opţiune. Aş merge pe benzină.

Corsa – modelul actual urmează să fie schimbat. Automat, toate maşinile second hand din acest model se vor ieftini cu 20-30% în câteva luni.

Grande Punto – foarte manevrabil datorită servodirecţiei gândite special pentru oraş. Sprinten şi destul de confortabil pe distanţe scurte şi medii. Din nou, nu motorină.

Concluzii: pe oricare o alegi vei da cel puţin 5.000 de euro până la înmatriculare. Să aibă rulajul sub 100.000km şi cel mult trei ani de la prima înmatriculare. Cere să o duci la verificare cu computerul, suspensii şi motor înainte de achiziţie.  Cea mai bună valoare de revânzare dintre toate o vor avea după încă doi, trei ani Corsa şi Fabia.

În locul tău, m-aş uita cu puţină atenţie şi la un Sandero nou. Este 6400 de euro cu trei tichete rabla dar ai o maşină mai spaţioasă decât cele de mai sus şi, cel mai important, nouă, cu garanţie.

Ultimele articole

Articole recomandate

59 Comments

  1. Vw Polo 2005-2006 5000E maxim,alegerea cea mai buna.
    Fiar Grande Punto 2006-2007-2008 pana in 5000E am vazut si benzina si diesel,as alege Grande Punto pentru cum arata si la interior si la exterior si Polo pentru fiabilitate.

  2. Nu stiam ca motoarele de renault 1,5 dci automat dupa 120k km au probleme cu turbina si injectoarele. Eu am 220k km si n-am probleme de nici unele, afara de ulei, filtre, motorina, n-am schimbat nimic. O am de la 170k km. Am vazut tot ce s-a facut la ea pana acum citind cu ajutorul unui prieten toate intrarile service in softul Renault Franta si n-a a avut probleme. Mai am destui prieteni cu 1,5 dci care n-au avut probleme cu ele. Deci (George) generalizarea e pacatoasa in sensul acesta. Si fratele meu are Mondeo de 115 CP si a schimbat la ea injectoare turbina si multe altele. Si mai are si un Caddy luat de nou la care l-a fel a schimbat destule.

  3. As putea sugera ca si masina de oras Fiat Albea 2006+, benzina 1.4, foarte spatioasa si destul de fiabila. Eu in 4 ani si 80.000 km n-am avut nici o problema cu ea.

  4. 5000 euro nu sunt nici multi banuti, dar nici putini. Eu as merge pe doua optiuni, in loc sa ma incurc cu jumatati de masura:

    1. Mai plusezi pana la 9000 euro, si cumperi un Volkswagen Polo, model nou dar putin folosit, cu motor 1.2 TDI. O poti folosi pentru multi ani si bate un hibrid. Mai economic de atat nu gasesti.

    2.Alte optiuni ar fi Volkswagen Golf 4 (1.9SDI) sau Golf 5 (2.0SDI). Ai masina serioasa de clasa compacta, brand bun, si consum redus de motorina. Smecheria este ca, desi aceste masini au rulaj mare, ele sunt de fapt dieseluri fara turbina. Nu au moarte. Sunt garantate 500 000km minim motoarele. In afara de un injector ocazional sau de pompa de motorina, altceva nu prea are ce sa pice. Sunt motoare simple, puturoase rau dar papa putina motorina. Nu ai turbina, nu ai intercooler, nu ai MAF, etc. Sunt ultimele motoare diesel simple si durabile. Asa ceva nu vei mai vedea niciodata.

    PS: Nu te complica cu Dacii. Eu am patit-o si stiu ce spun. O dacie este o afacere buna, daca o cumperi in varianta cheala si mai ai si 3 tichete remat. Dar daca vrei sa ai si tu ca omul niste chestii obligatorii care sa-ti faca viata mai simpla (directie asistata, geamuri electrice, aer conditionat), trebuie sa mai plusezi 1500 euro, si ajungi la 8000 euro cu totul. Un drac din ala mare. La 8000 euro iei masina buna sa stea matoiul in coada. Investeste in masini si femei serioase :P

  5. Ciupalaci is aia cu masini sh cu „ţ” km in bord care pun de 20 lei motorina la pompa. Prefer o Dacie noua, spatioasa si in garantie decat un sh de 200 k in care trebuie sa bag destui bani in ea.

  6. @George Buhnici – cam ai dreptate. scuze!

    @pentru cel care vrea citadina – revin cu doua comentarii:

    1.Cu un diesel s-ar putea sa-ti furi caciula singur. Nu se mai fabrica dieseluri simple si fiabile ca in trecut. De exemplu, tu iti vei lua un diesel micut si-l vei pastra 5 ani. Daca iti vor pica doua injectoare, turbina, intercooler sau pompa de injectie – ai cam pus-o de 3000 euro. Ce ai economisit vei da pe alte piese si nu vad care mai e avantajul. Pe de alta parte s-ar putea sa ai bafta si sa te tina toate acestea. Fii barbat si asuma-ti riscul, dar ia in calcul absolut toate posibilitatile. Fa un calcul cati km faci anual in oras si in afara orasului, cati litri vei consuma, care sunt costurile de intretinere, ce piese ai de inlocuit la asemenea rulaj, etc. Apoi vei sti daca iti trebuie benzinar sau diesel.

    2.Motoarele 1.2TDI sau 1.6TDI de la Volkswagen Polo/Golf sunt dementiale. Mai bun decat atat nu mai gasesti momentan.

  7. Ai spus ca ai 1.90 si ocazional ai dori sa faci drumuri lungi, 4 – 5 persoane + bagaje. Eu am o Ibiza 1.4TDI 69CP din 2006(deci, din aceasi clasa), iar eu am 1.80, vreau sa-ti spun ca este imposbil sa pleci la munte sau la mare cu masina asta, in spatele meu incape maxim o persoana de 1.60, de portbagaj nici nu mai vorbesc. Asa ca sfatul meu este sa te gandesti foarte bine la toate aspectele. Numai bine!

  8. Am un prieten care-si vinde masina. Anuntul suna asa: „vand ford fiesta din 2007, 35500 km, benzina, 75CP, 5000 Euro”.
    Daca autorul mesajului este interesat, sa scrie aici.

  9. Eu am o Fiesta 1.4 TDCi pentru oras si un Focus 2.0 TDCi pentru exterior.

    Fiesta am cumparat-o personal din Germania in 2009 (masina produsa in 2007) la 60 000 km iar acum am 135 000 km.

    In afara de schimburi nu am intervenit la motor, am schimbat saptamina trecuta distributia si atit.

    Consum in oras 5.7 % in 75 000 km

  10. George cu Fiesta fac 35 000 km pe an si se merita crede-ma, si eu sint surprins de fiabilitatea ei pina acum, probabil ca fiind Made in Germany conteaza fata de cele vindute la noi ce sint produse in Valencia Spania.

    Eu sint obisnuit cu motoarele pe motorina si daca pornesc si radioul este ca si cum as fi benzinar.

    Iarna culmea ca se incalzeste in 2-5 minute spre deosebire de Focus 2.0 TDCi la care folosesc la greu incalzirea in scaune si AC pe caldura pina se incalzeste motorul.

    Apropo de iarna sper ca in 2 ani sa dau Focusul si sa cumpar noul un Modeo break din 2010 cu incalzire auxiliara programabila pentru ca nu sint diferente mari de pret.

  11. pot sa zic ca ultima masina pe cara am avut-o a fost sh… s-a descurcat bine, un ford mondeo din 2003, diesel motor de 2.0… 150 K, in ultima perioada incepuse sa mai pice una alta… asa ca am decis sa achizitionez o alta masina decat sa bag banii in ea pentru ca piesele nu sunt asa ieftine si oricum s-a descurcat bine in astea 2 ani in care am avut-o.

    Mi s-a pus mie pata sa imi cumpar o masina noua ( parerile sunt pro si contra), dar merg pe principiul ca daca e noua o sa ma tina cativa ani de zile fara probleme plus ca am si garantia care imi ofera in comfort sportit, m-am orientat catre un astra, am vazut ca sunt din ce in ce mai prezente la noi pe piata aceste modele si ma gandesc ca e adevarata zicala ca pentru drumurile noastre sunt bune. Nu o sa o cumpar cu banii in mana ca e greu in ziua de azi, o sa apelez la leasing unde am fost sa vorbesc la un dealer aici in capitala oferta mi s-a parut interesanta

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.