Așa nu se vând telefoane

Astăzi îi facem reclamă negativă unui tip care se ocupă cu vânzarea de telefoane mobile prin internet. În mod obișnuit, așa îmi cumpăr telefoanele și în anii de când le tot schimb am întâlnit tot soiul de personaje forumuri precum forum.computergames.ro sau forum.softpedia.ro, însă toți aveau ceva în comun. Vroiau să își vândă marfa. Tipul despre care vorbim aici are un site și un id de yahoo messenger prin care se oferă să comunice cu posibilii clienți. Nu mă interesează faptul că nu oferă factură sau acte de proveniență, ci faptul că jignește gratuit un posibil client, adică pe mine. Sufăr de mine, așa cum spune el, atunci când eu sunt clientul care plătește. Sunt eu nebun.

George Buhnici (04.09.2008 22:14:52): un pret te rog pentru un 6500 classic si slide
mircea555tlc (04.09.2008 22:15:07): www.mirceagsm.com
George Buhnici (04.09.2008 22:15:53): nu prea iti face placere sa oferi relatii
mircea555tlc (04.09.2008 22:16:45): pa tocmai
mircea555tlc (04.09.2008 22:16:47): ba
mircea555tlc (04.09.2008 22:16:53): ti-am dat un site
George Buhnici (04.09.2008 22:17:01): eu ti-am cerut un pret
mircea555tlc (04.09.2008 22:17:06): trebuie doar sa dai click
mircea555tlc (04.09.2008 22:17:10): e simplu
George Buhnici (04.09.2008 22:17:11): m-ai mai pasat o data
George Buhnici (04.09.2008 22:17:17): revin la tine pentru preturi
George Buhnici (04.09.2008 22:17:24): insa ma pierzi incet dar sigur
mircea555tlc (04.09.2008 22:17:29): sincer
mircea555tlc (04.09.2008 22:17:33): o sa plang
George Buhnici (04.09.2008 22:17:36): iar eu nu sunt un kinder care pescuieste
George Buhnici (04.09.2008 22:17:46): iti spun prieteneste
George Buhnici (04.09.2008 22:17:49): e pacat
George Buhnici (04.09.2008 22:18:50): daca faci asta ca un business, trebuie sa inveti o chestie
George Buhnici (04.09.2008 22:18:56): regula 20-80
George Buhnici (04.09.2008 22:19:27): 20% dintre clienti iti aduc 80% din venituri
George Buhnici (04.09.2008 22:19:39): adica un client vechi e mai bun decat 4 noi
mircea555tlc (04.09.2008 22:19:45): inseamna ca esti un om matur cu o gandire puerila
mircea555tlc (04.09.2008 22:20:01): daca iti este lene sa intri pe site nu e treaba mea
George Buhnici (04.09.2008 22:20:06): eu sunt un client
mircea555tlc (04.09.2008 22:20:08): uite ca sa nu mai revi
George Buhnici (04.09.2008 22:20:10): tu un vanzator
George Buhnici (04.09.2008 22:20:15): tu nu stii sa iti vinzi marfa
mircea555tlc (04.09.2008 22:20:18): o sa-ti dau ignore
George Buhnici (04.09.2008 22:20:32): iar eu am sa scriu despre tine pe blogul meu
George Buhnici (04.09.2008 22:20:36): asta da feedback
mircea555tlc (04.09.2008 22:20:47): pai sa scri ca tare mult suferi de tine
mircea555tlc (04.09.2008 22:21:08): ca mai nou va-ti facut toti blog-uri
mircea555tlc (04.09.2008 22:21:17): ca nu va mai asculta nici un prieten
George Buhnici (04.09.2008 22:21:20): ma intreb daca tu chiar iti doresti sa vinzi telefoane la cat de agresiv esti
mircea555tlc (04.09.2008 22:21:26): intra agarici din astia pe net
mircea555tlc (04.09.2008 22:21:32): sa citeasca ce ai facut tu
mircea555tlc (04.09.2008 22:21:39): pe bune esti jalnic
mircea555tlc (04.09.2008 22:22:08): ai suferit mult in copilarie
George Buhnici (04.09.2008 22:22:44): sincer, tie iti pasa ca nu mi-ai vandut un telefon in seara asta?
mircea555tlc (04.09.2008 22:22:55): ba da
mircea555tlc (04.09.2008 22:23:04): o sa plang
mircea555tlc (04.09.2008 22:23:09): hai ca am treaba
George Buhnici (04.09.2008 22:23:17): si ce ai vrea sa stie despre tine cititorii mei?
George Buhnici (04.09.2008 22:23:27): pentru cei care gandesc ca mine?
mircea555tlc (04.09.2008 22:23:40): tu sincer esti un penibil
mircea555tlc (04.09.2008 22:23:46): si un mare frustrat
George Buhnici (04.09.2008 22:23:52): incearca o injuratura consistenta
mircea555tlc (04.09.2008 22:23:53): suferi tare mult de tine
mircea555tlc (04.09.2008 22:24:19): esti prea prost ca sa te injur
mircea555tlc (04.09.2008 22:24:28): de fapt esti un om bolnav
George Buhnici (04.09.2008 22:24:34): iar pentru cititorii mei?
mircea555tlc (04.09.2008 22:24:47): si m-ar bate dumnezeu sa ma cert cu tine
mircea555tlc (04.09.2008 22:24:55): hai
mircea555tlc (04.09.2008 22:25:17): ca vad ca esti atat de fascinat de troleibuz
mircea555tlc (04.09.2008 22:25:43): la revedere
George Buhnici (04.09.2008 22:25:50): sper sa iti placa interviul cu tine care va fi postat pe www.buhnici.ro
George Buhnici (04.09.2008 22:25:53): adio si ignore

Ultimele articole

Articole recomandate

85 Comments

  1. In plus, tipul ma mai flituise o data cand l-am rugat sa ma consilieze intre nokia e71 si e90. M-a intrebat pe care il vreau si mi-l vinde pe ala. L-am rugat din nou sa ma ajute sa ma decid pentru ca ma grabeam. M-a trimis sa dau cautari pe google. Nu ma astept sa mi se stea la dispozitie, insa cred ca e normal ca un vanzator de ceva sa isi stie marfa si sa fie disponibil pentru consilierea unui client. Asa se face o vanzare completa. Dezamagit de individ am apelat la altcineva care mi-a adus un nokia e90 in 30 de minute. Tot pe forumul computergames.ro l-am gasit. Asadar de dragul banilor mei de salariat la tv, apelez si eu la solutiile ieftine si bune.

  2. Variantele pe care le-ai spus nu sunt valabile…

    In orice caz, tu ai incredere mai mult in tine sau intr-un vanzator?

    Nu ti se pare o solutie mai buna sa cauti review-uri pe net ca sa vezi daca un telefon merita cumparat sau nu?

  3. George..te rog mult de tot..o lista cu autohaus-urile kre nu sunt conduse de turci si romani..practic Dorim o lista q autohaus 100%nemtesc…si spune si mjie unde sa gasesc bilet de avion q 50 euro :)) k nu ma descurc..te rog mult de tot..astept raspuns urgent

  4. Citez din Bogdan : ” In caz ca n-a intrat pana acum intr-o reprezentanta auto de exemplu, nici macar acolo unde se vand masini de zeci de mii de euro nu sta nici un papagal sa repete pentru fiecare pretul masinilor, pentru asta exista cataloagele tiparite din showroom-uri. ”
    Raspund pentru Bogdan : Asta se intampla pentru ca cetatenii nu au avut posibilitatea sa aleaga datorita multiplelor taxe (acize , taxa de prima inmatriculare , taxa de poluare , etc .) , si datorita faptului ca in Romania cresterea economica a inceput din anul 2000 si rata inflatiei este exprimata cu o singura cifra incepand cu anul anul 2007.
    De abia in anul 2000 , economia a înregistrat o crestere de 1,6%, fata de anul 1999 , si doar in ultimii cinci ani creditarea catre sectorul neguvernamental s-a dezvoltat , permitand o crestere continua a vanzarilor auto bazata pe credit .
    Incepand cu acest an incepe sa apara concurenta datorata atat incetinirii cresterii econimice , cat si echilibrarii cererii cu oferta .
    Asta inseamna ca de acum incolo fiecare client conteaza !
    Nu poti sa trimiti pe un site un client care vrea sa cumpere !
    Atitudinea asta de ” Du-te dracu de client ca acum sunt ocupat si n-am timp de tine ! ” arata foarte clar ca acel vanzator ori e prost ori e un tepar !

  5. Interesante cifrele tale, cu toate acestea reprezentantele de la noi din tara o duc foarte bine desi PR-ul lor este la pamamtn si respectul fata de clienti este 0.

    Nu poti obtine o programare la BMW pentru vopsirea unui reper mai devreme de 2 luni iar profiturile obtinute din vanzarea de masini sunt record pentru Europa de Est.

    Cu toate acestea, nu aici este problema.
    Mai important ar fi ca serviciile prestate si preturile sa fie competitive si corecte.

    Eu i-am aratat ca la case mai mari se intampla lucruri mai grave, faptul ca a fost trimis sa se uite pe oferta de pe site nu mi se pare o chestie exagerata.

  6. Pot sa confirm ca individul respectiv este intr-adevar foarte, dar foarte prost crescut. Am avut neplacerea sa interactionez o data cu el acum aprox. 2 ani pentru un telefon. Bineinteles ca nu am cumparat de la el vazand cat de retardat poate fi un „om de afaceri”. Exista multi altii care vand si care stiu sa se si poarte civilizat cu un posibil client.

  7. Reprezentantele astea nu o sa o mai duca bine pentru multa vreme datorita inraspririi conditiilor de creditare si disparitiei taxei de prima inmatriculare !
    Pe viitor odata cu disparitia taxei de poluare o sa creasca respectul pentru client pe masura scaderii acestora !

  8. Oricat de sever alegi sa ma disciplinezi pentru „tupeul” si „aroganta” de care dau dovada atunci cand decid sa imi cheltui banii munciti pentru a achizitiona produsele vandute de cineva cu adaosuri corespunzatoare, Bogdan, trebuie sa admiti un lucru simplu.

    Asa nu se vinde. Punct.

    In afara Romaniei nu am fost trimis NICIODATA la raft, revista, pagina de internet etc. de catre un vanzator. Indiferent ca a fost vorba de paine, masini, jucarii sau haine.

    O vanzatoare de super-market din Grecia spre exemplu si-a parasit postul si m-a condus la raionul de fructe de unde vroiam un anumit sortiment si cand am ajuns acolo mi-a zambit si mi-a urat o zi buna.

    In Germania am petrecut zile cautand o masina si nici un neamt nu s-a aratat deranjat cand am iesit de la el fara sa cumpar, chiar si dupa discutii de cateva minute.

    Tot in Germania, vanzatoarea de la alimentara a pornit dupa mine cu restul. Ii lasasem 10 centi. Cand i-am spus ca sunt pentru ea, mi-a multumit sincer de 3 ori.

    In Franta, vanzatoarea de la benzinarie mi-a permis sa imi pun telefonul la incarcat in priza din biroul ei timp de 20 de minute, mi-a dat si un pahar cu apa si sfaturi de calatorie. Nu am alimentat, nu ma cunostea. Chiar daca mai aveam carburant 3/4 in rezervor, am alimentat totusi.

    In Italia sau Grecia, la magazinele de ochelari de soare am probat alaturi de vanzatoare cate 10 perechi timp de vreun sfert de ora, pana m-am decis. Mi-au oferit apoi chiar si un discount consistent cand am luat doua perechi plus accesorii gratuite.

    Sa continui…?? Sper ca ai inteles ce spun eu aici. Toti oamenii acestia chiar vind, nu se posteaza ca ursii la rastoaca si asteapta pastravii sa le sara in gura. Cand vinzi ceva, tu esti cel care asteapta fixat un client care a facut mai multe eforturi pentru a incheia tranzactia cu tine. In primul rand a mers la serviciu si a produs banii. Apoi a acceptat faptul ca are o nevoie – are nevoie de masina, ochelari de soare, telefon etc. Apoi a studiat posibilitatile de achizitie/de satisfacere a nevoii (uneori nevoile sunt generate de moda si nu sunt o urgenta). Te-a ales pe tine pentru satisfacerea nevoii sale si a venit sa trateze o tranzactie. Tu nu mai trebuie decat sa ii facilitezi satisfacerea acelei nevoi (din nou, de cele mai multe ori ne-vitala, ne-urgenta adica de moda) si sa faci profit din asta. Dintre voi doi, tu castigi imediat prin adaosul pe care il pui produsului pe care il vinzi. Cata vreme clientul tau este multumit, el va reveni cu siguranta. 80% dintre clienti asa fac. Si atunci, tu vei face profit din nou. Tot ce trebuie sa faci este sa ii faciilitezi si sa ii intretii de fiecare data satisfactia pe care o resimte atunci cand scoate banii lui munciti din buzunar si ti-i da tie pe produse de foarte multe ori supra-evaluate si supra-utile ca majoritatea celor pe care le cumparam zilnic.

    Ca sa ti-o dau pe romaneste… Atat timp cat sunt pregatit sa dau chiar si 440 de euro pe un telefon (adica mai mult de cat salariul mediu pe economie) iar tu obtii din chestia asta un profit care poate depasi 80 de euro, este natural sa te straduiesti sa imi iei banii. Eu am fost la sapa, la filmare, la furat si mi-am spetit spatele, m-am stresat, mi-am riscat libertate, iar tu nu faci decat sa ma astepti in spatele tejghelei. Cata vreme nici nu iti pretind factura si chitanta iar mirceagsm nu ofera asa ceva si nici garantie in banii de pe site ci pentru o taxa suplimentara, mi se pare normal sa ma tratezi cu o minima consideratie si solicitudine. Asa se intampla intr-o tara normala, intr-un comert civilizat. Pun pariu ca asa facea oricum la inceput, inainte sa faca profiturile suficiente care ii permit acum sa se dispenseze cu usurinta de un nou client, doar pentru ca isi permite luxul sa isi selecteze clientela in functie de atitudine. Este o masura de mare curaj si personalitate puternica sa alegi sa faci afaceri asa, daca privim lucrurile dintr-o perspectiva romantica. Dintr-un punct de vedere capitalist, banii nu au miros, culoare, personalitate, asa ca tu esti prostul care pierde cand flituiesti un posibil client.

  9. @George
    Irosesti prea multe cuvinte (approx. 722, in ultimul comentariu) :).
    N-o sa inteleaga niciodata.
    A si lipsit de la ora de romana.
    Astia sunt cei din spatele magazinelor online. Cei care niciodata n-ar fi avut cum sa apara cu astfel de produse , in astfel de conditii, intr-un magazin real.
    Ce e tragic, este ca oamenii nu stiu ca in spatele unui html/php stralucitor se ascunde unul care-ti scuipa seminte in cap.
    Asta-i riscul.
    Dar sa nu uite oamenii, ca pe astfel de siteuri , trebuie citite conditiile, termenii, etc. Ceea ce pe acel site nu exista.
    Deci , parerea mea, te stresezi prea tare.
    Eu nu m-as fi rugat atat de mult de un astfel de ignorant.
    Exista multe alte magazine . Serioase. Si nu cauta preturi d’astea bomba. Ele sunt in 99% din cazuri, rodul fake-urilor , furaciunilor, stricaciunilor.
    Si-asa, si-n cazul magazinelor care respecta legea , exista lacune privind returnarea produselor, service-ul lor, etc, etc.
    Si cu ei te lupti 100 de ani pentru un nimic, d’apai cu un ambulant!
    Deci lasa-l sa-si vanda el marfa doritorilor de chilipiruri si orienteaza-te catre ceva serios.
    Esti baiat destept, ce naiba!

  10. il stiu e un taran de pe comp..games…forum, are si acolo anunturi , am luat un telefon de la el pentru un amic vorbeste in sila, in nesimtire ,scarba, mi-e scarba de el. telefonul a 2-a zi avea probleme la sunet si cik era nou, l-am sunat si n-a mai raspuns 1 sapt. Cocalar pur

  11. @George: In mod incredibil mi-am procurat peste 10 telefoane de la diversi vanzatori de pe net si niciodata nu mi-am luat teapa.

    @Probabil ca este mai bine atunci cand dai cu 30-40% in plus pe un telefon si beneficiezi de garantie dupa lungi rugaminti insa esti pus sa platesti cine stie ce taxa de manopera sau esti luat la vrajeli de genu’: „Garantia nu acopera problema aparuta”.

  12. Draga domnule George, intamplator am ajuns pe site-ul dvs sau blog cum ii spune acum si am citit acest „articol”.Am si eu de spus cateva lucruri , bineinteles daca imi este permis :
    1. Inteleg ca omu are un site, care din cate stiu eu costa sa il intretii. Cred ca are scopul de a informa potentiali clientzi despre produsele care le vine.(Daca nu are toate specificatziile la produse atunci e un marketing deosebit de prost )Deci rezulta ca pe site sunt informatzii si nu la tel sau pe mess.( un site ca e-mag ce ar face daca totzi clientzii ar intreba „cat e pretul?” sau chestii care sunt specificate pe site ????? )
    2.Nu e grija noastra daca acest domn sau pusti ce este el nu vrea sa isi atraga clientzii ( preturile , serviciile oferite, ambailitatea etc. sunt lucrurile care creeaza concurenta.concureanta care este un avantaj al cumparatorului..deci…si al nostru)Deci daca nu stie sa isi atraga clienztii preaba lui.
    3. Poate ca el traieste bine si ii pasa prea putin de un client in plus sau in minus.
    4.Poate era suparat sau indispus si nu avea chef de vorba .
    5. Nu inteleg din ce cauza insistatzi atat pe facura si garantie atata timp cat factura oricum nu o pastreaza nici o pers. fizica si garantia este ceva simbolic in romania.
    Concluzia?
    Sa nu ne dam noi cu parerea despre cum se vand telefoane calculatoatre sau orice altceva pentru ca noi le cumparam.Sa fim fericitzi ca exista concurenta si ca avem de unde alege. Nu ne obliga nimeni sa cumparam de unde nu vrem sau ceva de genul asta.
    Mai am un singur lucru de adaugat de fapt un „raspuns” pentru utilizatorul Sly.
    Dragul meu…nu tot ce zboara se mananca. Nu baga in oala celor care ti-au murdarit parul cu seminte totzi „comerciantii electronici”.In spate a 90% din site-uri se afla simpli DISTRIBUITORI care muncesc si ei ca si noi , care iau si ei un produs cu un pret….pun un adaos…si il vand…Ceea ce tu trebuie sa mai sti este ca nu e nici o diferenta intre magazine, supermarketuri si magazine on-line. Totzi distribuie ( ma refer aici la brandu-ri precum Nokia, Sony,Kenwood etc nu la produse gen Aro cere sunt produse de Metro) dar la preturi diferite.
    Cat depre garantzie …aceeasi discutie….Sa nu crezi ca daca cumperi un produs din Cora ei „tin” garantia acelui produs, ba mai mult daca ai arunca macar o simpla privire pe un certificat de garantie al unui produs, gen cele mentionate mai sus, ai observa ca acolo sunt trecute datele importatorului( de cele mai multe ori unic in tari sau regiuni).Importator care impune de multe ori si preturi si multe alte conditii.
    Deci chiar imi pare rau daca ai coji de seminte in cap dar trebuie sa sti ca nu totzi sunt precum cei intalnitzi de tine.Cred ca ar trebui sa te pui in tema innainte sa jignesti nistea oameni, care si ei ca si noi repet, MUNCESC!
    Si daca nu cunosti magazine on-line serioase itzi pot da cateva sugestii gen e-mag, booster, pc-garage etc
    Sper ca ce am avut de spus nu este considerata o jignire sau reclama este doar ceea ce cred, stiu si am incercat.
    Toate bune.

  13. „Draga Marius” mi-am spus parerea despre felul in care fiecare comerciant alege sa isi trateze clientzii si am incercat sa ii explic unuia dintre vizitatorii acestui blog cum merge comertul electronic in Romania. Tu probabil crezi ca nu am scris nimic dar eu cred ca am facut lumina in intunericu care era in capul plin de coji de seminte al unora dintre noi(nr. cei care vizitam acest blog).
    Stima……

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.