ZeroBounce – Arta de a trimite informații pe mail

Trăim în era Social Media. Totul se întâmplă pe internet iar ce se întâmplă în afara lui tot aici se discută. Dacă vrei să faci un anunț ai la dispoziție o mulțime de platforme, unii spun că ar fi ”gratuite”, pe care să te desfășori. Să o luăm matematic, pentru că nu e nici un fel de artă aici.

Ai o pagină cu 5000 de like-uri. Ai muncit să ajungi la această cifră, ți-ai invitat prietenii, ai dat mesaje, și ai postat numai lucruri interesante despre tine și despre activitatea ta. Pentru Facebook nu e nici o diferență dacă ai un service auto sau un blog.

Bun, postezi ceva și observi că mesajul tău e văzut de doar 40 de oameni… Sub 1% din numărul de like-uri de pe pagina ta. Ciudat, nu? Mai ales că cei 5000 de fani s-au abonat la pagină tocmai ca să primească mai des informații de la tine. Nimic nu este gratuit, acesta este adevărul.

Ca să afișezi ceva pe Facebook, chiar și celor strict interesați de subiect, e ca și cum ai merge în curte la o universitate de profil, unde toți sunt interesați de respectivul subiect, și ai sta cu o pancartă în mână timp de 10 minute. Care sunt șansele ca toți studenții să vadă mesajul tău? Foarte puține, poate sunt la ore sau au liber în acel moment. Ar trebui să plătești pe cineva să stea cu acea pancartă timp de câteva săptămâni, zece ore pe zi ca să ai șansă să îl vadă mai multă lume. Așa e pe Facebook.

Cea mai bună modalitate de a trimite o informare este e-mail-ul. De aceea multe site-uri îți cer adresa de e-mail, ca să te țină aproape de conținutul lor. Dacă ești interesat de ce fac ei, le lași adresa de mail și citești ce ți se trimite atunci când ai timp. Logic, nu? Este la fel de simplu ca a da like paginii, singura diferență este că vei primi informațiile pentru care te-ai abonat, urmănd să le citești când ai timp.

Acum, dacă ești un creator de conținut, ai un blog, un site, o firmă de orice fel care dorește să comunice cu cei interesați de conținutul sau de serviciile / produsele lor, citește informațiile de mai jos. Te vor ajuta să nu ajungi pe lista neagră de mesaje SPAM și să te asiguri că informațiile trimise de tine ajung la cine trebuie.

Atunci când trimiți 10 mailuri e simplu. Le scrii pe fiecare în parte pentru că așa e frumos, și le trimiți. Când ai sute sau mii de mesaje de trimis trebuie să apelezi la servicii specializate ce fac acest lucru. Dacă pui toate adresele, chiar și ascunse una de cealaltă, în câmpul de BCC al unui mail, riști ca site-ul tău să ajungă pe lista neagră și să nu mai poți trimite mesaje nimănui. Cel puțin pentru o vreme. Aici intervine ZeroBounce.

Ce este ZeroBounce?

Un serviciu de curățat și updatat bazele de date cu adrese de e-mail la care vrei să trimiți informații sau newslettere. În termeni tehnici acest serviciu se numește Email Validation. Chiar dacă ai obținut benevol acele adrese de mail, de la oameni interesați de activitatea ta, tot ai nevoie de o unealtă ca să vezi la câți oameni ajung mesajele tale, câți le citesc și câți le marchează ca spam pentru că poate nu își mai aduc aminte că s-au abonat la tine. Mai există și o categorie specială de utilizatori care se abonează doar ca să îți poată raporta mesajele ca spam. ZeroBounce are o listă în continuă creștere cu acești utilizatori, așa că te va feri și de aceste răutăți.

Adresele de mail sunt mai volatile decât un profil pe Facebook. Unii renunță la ele și își fac altele, ori pur și simplu nu le mai accesează după o vreme sau pur și simplu își crează adrese de mail temporare tocmai pentru abonări de genul. Adresa de mail apare ca validă, însă doar pentru o scurtă perioadă. Următorul newsletter nu va ajunge la destinație. Serviciul verifică și aceste tipuri de adrese de mail și le scoate din baza de date pentru ca mailul tău să nu fie considerat Spam.

ZeroBounce poate de asemenea identifica vârsta adresei de mail, locația de unde a fost creată și chiar și numele proprietarului adresei pentru a stabili dacă mesajul tău ajunge la o persoană fizică sau la un robot. La prima vedere poate părea inutil, oricum să trimiți un mail e gratuit. În teorie. În practică, dacă mesajele tale sunt trimise că tre adrese create de roboți, lucru foarte posibil, comunicarea ta este ineficientă. Iar dacă folosești de asemenea un serviciu plătit pentru trimiterea de mailuri, cu siguranță plătești pentru un anumit număr de mesaje trimise. Astfel, economisești din costuri.

Cine poate folosi ZeroBounce?

Oricine. De la un blog cu câteva mii de cititori pe lună până la companii mari, cu baze de date de milioane de adrese. În special pentru cei mici, le recomand să fie atenți de la început atunci când trimit newslettere. Așa îți creezi o bază de date reală și interesată de produsul tău iar când câștigi mai mult trafic și obții mai multe adrese de mail, vei ști cum să le administrezi în mod corect. Pentru 5000 de mesaje taxa este de doar 10 euro ajungând la 750 de dolari pentru o bază de date de un milion de adrese.

Da, îți recomand să faci această operațiune regulat. Odată la câteva luni e suficient. Depinde și de cât de multe adrese adaugi în acea perioadă. Dacă dublezi sau triplezi numărul de adrese e nevoie de o filtrare, mai ales dacă nu ai siguranța că aceste adrese vin dintr-o sursă validă cum este formularul de pe site. Apropo de asta, lasă-ți cititorul să înțeleagă ce se întâmplă la tine pe blog, pe pagină, înainte să îi ceri să se aboneze. Lasă-l să te cunoască, măcar cu un articol citit complet, și nu îi arunca în față căsuța de abonare imediat ce a intrat la tine pe blog.

Ultimele articole

Articole recomandate

4 Comments

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.