Categorie: Auto

VIDEO Toyota Corolla – De ce e prima din lume?

Pentru că sunt milioane de oameni în toată lumea care vor o mașină modestă din toate punctele de vedere. O mașină simplistă, dotată bine și în bani puțini. Plus că a fost și rămâne în continuare cea mai fiabilă mașină din lume, iar cifrele sunt relevante pentru că vorbim de autoturismul cu cele mai bune vânzări. Chiar dacă la noi în țară Golf și Astra rămân etalon pe piața creditelor bancare, sunt câțiva români care știu ce vor de la o mașină, iar japoneza a rămas prima pe lista lor.

Chit că vorbim despre motorul pe motorină sau despre cel pe benzină, Corolla reușește să fie la fel zgârgită la consum ca Warren Buffett sau George Copos. Acum depinde de fiecare, cum și în ce fel va fi folosi mașină.

Daci vrei o mașină doar pentru oraș și nu faci mai mult de 20.000 de kilometri pe an, atunci benzina e alegerea iscusită, mai ales că surplusul de putere, față de varianta Diesel, te va ajuta și la ieșirile distractive din afara orașului. Motorizarea pe motorină în schimb, e perfectă dacă ești navetist. Oricât timp ai pierde cu mașina pornită în parcare, motorul tot nu va reuși să se încălzească, iar pe drumuri scurte, de până-n 10 kilometri, nu doar că va consuma mai mult, dar riști să uzezi prematur motorul.

La interior, vorbim de o saga marca Toyota. Interiorul e perfect dacă nu bagi prea des aspiratorul printre scaune și nici nu dai șpagă băieților de la spălătorie. După dispariția Astrei Classic și a Octaviei tur, Corolla rămâne pe primul loc în topul mașinilor cu interior spartan.

Dar limuzina thailandeză n-ar fi fost pe primul loc în lume dacă nu ar fi avut un preț atât de bun. Adică cu 11.000 de euro și cu talent de negociator, pleci acasă cu o mașină mai mult decât decentă cu aproape 140 de cai putere. Cu dotări suficiente pentru viața plictisitoare de navetist.