Categorie: Auto

Volkswagen Golf 7 – Mitul rezistă?

vw-golf7-foto-9

Au trecut 300.000 de oameni pe aici pentru testul cu Golf 7. Cel mai vizionat de până acum. Am făcut o greșeală mare când am spus că motorul de 1,2 litri TSI are trei pistoane. Știu că am greșit puternic și e de neiertat, în același timp mi s-a părut corect atunci să nu scoatem clipul pentru corectură. Am învățat din această greșeală și m-a maturizat. Te rog să mă ierți.

Marian Andrei

Da, rezistă. Golf 7 este cea mai bună compactă făcută vreodată. E ca și cum ai pune un bilet la loto și ai câștiga sigur. Asta simți când te duci la dealer cu sacul de bani. Nu riști nimic, dar nici nu câștigi ceva.

Se conduce precum o mașină premium dintr-o clasă mai mare. Suspensia este atât de confortabilă încât poți să calci o pisică fără să simți ceva. Se așează bine în curbe dar fără să exceleze. E bătut aici de Ford Focus și Honda Civic. Volkswagen însă trișează. Suspensiile sunt ajutate de jantele pe 15 inch și anvelopele înalte. Cheeky little monkey.

Apoi ai motoarele. Optimizate să consume puțin. Motorul de 1,2 TSI e bun spre foarte bun. Dar nu e rafinat, parcă nu dansează în armonie cu șasiul și cutia de viteză. Recomandarea mea e motorul de 1,4 TSI, dacă ți-l permiți. La pachet vine și cu suspensia independentă.

Interiorul e prietenos, bine desenat și cu finisaje perfecte din plastic. Ai însă butoane puține pe care le memorezi după o zi de stat în mașină.

Marele defect al Golf-ului 7 e perfecțiunea. Asta îl face plictisitor. Atât de plictisitor că de când a apărut am impresia că pe stradă văd același Golf 7, negru. Și mitul devalorizării? Tot pierzi aproape 10 mii de euro după 3 ani, adică jumătate din prețul mașinii. Pierzi deloc dacă o iei la mâna a doua, la fel ca orice alt autoturism.

Tu o cumperi acum sau peste 5 ani din Germania?