VLOG – Cum să mergi la consum!

Știu deja ce vrei să spui, mașinile noi oricum consumă puțin. Așa este, însă sfaturile pe care ți le dau se aplică și pentru o mașină de acum 20 de ani, chiar dacă testul meu a fost realizat pe noul Golf 7 TSI din 2017. Cu motor pe benzină de 1.4 de 150 de cai putere. Principiul este exact același.

Am avut de făcut un drum până la Bacău și înapoi, eu și Ionuț, și ne-am distrat. L-am lăsat pe el să conducă prima jumătate și a recunoscut că i-a plăcut prea mult atitudinea sportivă a mașinii așa că nu s-a putut abține să apese puțin mai mult aceelerația. E drept, a condus ziua, a fost mai aglomerat, a fost destul de cald afară și a mers mai mult aerul condiționat. În plus, am fost doi în mașină, adică 90 de kilograme în plus. Chiar și așa, știu că putea obține mai puțin de 7 litri la sută. Dar nu consumul a fost miza de la prânz ci să ajungem la ora exactă la fabrică.

Eu m-am întors singur în București, am ajuns după miezul nopții dar am ținut cont de câteva reguli esențiale. Nu am depășit deloc viteza legală și am încercat să anticipez ce face a treia sau a patra mașină din fața mea. Așa nu am avut nevoie să frânez decât atunci când mai întâlneam o căruță. Acesta este secretul, cât mai puține frâne egal cât mai puține momente în care ești nevoit să accelerezi. Cu cât mergi mai constant, cu atât mașina consumă mai puțin.

Urmărește experiența noastră în clipul de mai jos, desigur, un rezumat al acesteia. Presupun că nu ar sta nimeni să mă urmărească timp de 7 ore, nu?

Ultimele articole

Articole recomandate

210 Comments

  1. Salut George, mulțumesc pentru tutorial, am un motor de 1.6 benzină, aspirat dar aș vrea să văd un tutorial pentru consumul mic pe un motor de 1.9 sau 2.0 TDI deoarece sunt curios cum trebuie să turezi un astfel de motor.

  2. George, apreciez testul facut se tine si recomandarile pe care le-ai facut privind mersul la un consum mic. Multe dintre ele le aplic si eu deoarece de cele mai multe ori apreciez mersul economic vs mersul sportiv.
    DAR, cred ca mai este un factor foarte decisiv, poate cel mai important care ti-a permis realizarea acestui consum si anume DIFERENTA DE ALTITUDINE.
    Spre ex, intotdeauna cand ma duc de la Bucuresti pana la Sinaia scot pe dus un consum spre 6% iar pe retur un consum de 4% pastrand acelasi stil de condus si ajungand inapoi in Bucuresti cu o medie dus/intors de 5%. Ce zici, am dreptate?

  3. Dl Raul, poate inveti sa mai respecti si legea, nu poti sa respecti viteza legala nu meriti sa ai permis si sa detii o masina. Mai ales noapte cand ai vizibilitate mult mai scazuta.

  4. Eu cu un Fiat Albea Star, motor Fire benzina 1.25 L, am scos in 100 km pe A2 aproximativ 3,7 l cu vit constanta de 80 km/h, cu mici variatii, 2 persoane + bagaje. In oras am consum de 7, mers absolut legal si fara excese. Dar daca se calca pedala atat in oras cat si in afara, se scurge benzina din rezervor de zici ca e spart pe undeva si pierzi benzina.

  5. Ziua bună, tuturor.
    George, cum îmi poți explica faptul că la Subaru Impreza 2010 Boxer 2 Litri Diesel 150 de CP, îi priește mai bine treapta 5 la 2.800 RPM, decât treapta 6 la 2500 RPM, pentru 130 Kmh REAL ( tahometrul la 140)???
    Mulțumesc frumos pentru răspuns

  6. Ok, dar nu mi se pare nimic iesit din comun. Mers noaptea, fără clima, fără trafic…fara multe, si cu un motor euro6, si cu 80kmh, sub limita legala care e de 90, si mi se pare ca pe drumurile expres e 100.
    Părerea mea e ca si cu un motor 1.4 euro 3 scoteai pe aproape, eu cu un motor 2.0d pe ditamai seria 5 am scos 4.7% in condiții similare.

  7. Salut George, foarte bune sfaturile, eu am scos pe autostrada A2 un consum de 6, mers constant 100 km/ora, 5 oameni + bagaje , opel astra G 1.4 16v

  8. Buhnici…..in legatura cu consumul tau mai mic…..Ai uitat ceva ESENTIAL!!! La întoarcerea de la Bacău ai venit SINGUR!!! Asta inseamna ca masina era mai usoara cu vreo 80-90 kg!!! FOARTE MARE DIFERENȚĂ!!!! De aici e si consumabile mai mult….

  9. Salut
    La viteza de exterior, pe cutie manuala, la ce turatie este bine sa mergi? Sub 2000 nu este prea puțin? Nu se spunea ca se strica turbina dacă mergi cu mașina subturata?
    Mulțumesc

  10. Salut George, frumos video. Eu fac o naveta putin similara, dar mai scurta, cam odata la 2 saptamani, Bucuresti-Focsani. Voi incerca odata, cand am timp si plec in avans sa merg ‘la consum’ spre casa. Am cam 200 km din locul in care locuiesc in capitala pana in mijlocul Focsaniului. De obicei cand merg ceva mai usor scot in jur de 6, insa chiar sunt curios unde ajung daca merg ‘la consum’ noaptea, cand imi place cel mai mult sa calatoresc :) Am o Mazda 3 2008, 2.0 Diesel 143 PS. Ziua sunt putine sanse sa reusesti un consum bun, sunt multe zone in care trebuie sa incetinesti, multe localitati, sa nu mai vorbim de multe cazuri in care trebuie sa folosesti frana in timpul mersului, chiar si in afara localitatii, iar pe prima banda sa stai 3 ore sa sari in scaun nu este prea confortabil(este foarte denivelata), insa ajuta portofelul :) ZI faina!

  11. Pai..e normal la intoarcere sa scoti mai putin. De ce?
    1. Diferenta de altitudine intre localitati (160m bacau -》80 Bucuresti, eu de exemplu..drumul de la Pitesti la Bucuresti il fac cu 1 litru/100km mai putin decat invers)
    2. Traficul pe timp de zi mai intens decat cel de noaptea
    3. Temperaura exterioara solicita clima mai putin noaptea
    3. Greutatea totala a masinii ( o persoana cu bagaje inseamna un 0.5 l/100km)
    4. Diferenta de viteza (10km/H in minus iti reduc 0.5 litri imediat)

    PS. Daca vrei consum si mai bun..faci acelasi drum retur..cu 85-90 km/h in spatele unui tir ..si diminuezi din coeficientul de frecare cu aerul

  12. Am facut drumul ala de zeci zi zeci de ori.
    Intotdeauna scoteam consum mai bun cu 0.3 l la 100 km …cred ca Bucurestiul putin mai la vale. In al doilea rand …noaptea, al treilea rand …fara AC, si al patrulea rand ..sigur la dus ai avut un plus de 100 kg. in masina!
    Stima,

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.