VLOG – Cum să mergi la consum!

Știu deja ce vrei să spui, mașinile noi oricum consumă puțin. Așa este, însă sfaturile pe care ți le dau se aplică și pentru o mașină de acum 20 de ani, chiar dacă testul meu a fost realizat pe noul Golf 7 TSI din 2017. Cu motor pe benzină de 1.4 de 150 de cai putere. Principiul este exact același.

Am avut de făcut un drum până la Bacău și înapoi, eu și Ionuț, și ne-am distrat. L-am lăsat pe el să conducă prima jumătate și a recunoscut că i-a plăcut prea mult atitudinea sportivă a mașinii așa că nu s-a putut abține să apese puțin mai mult aceelerația. E drept, a condus ziua, a fost mai aglomerat, a fost destul de cald afară și a mers mai mult aerul condiționat. În plus, am fost doi în mașină, adică 90 de kilograme în plus. Chiar și așa, știu că putea obține mai puțin de 7 litri la sută. Dar nu consumul a fost miza de la prânz ci să ajungem la ora exactă la fabrică.

Eu m-am întors singur în București, am ajuns după miezul nopții dar am ținut cont de câteva reguli esențiale. Nu am depășit deloc viteza legală și am încercat să anticipez ce face a treia sau a patra mașină din fața mea. Așa nu am avut nevoie să frânez decât atunci când mai întâlneam o căruță. Acesta este secretul, cât mai puține frâne egal cât mai puține momente în care ești nevoit să accelerezi. Cu cât mergi mai constant, cu atât mașina consumă mai puțin.

Urmărește experiența noastră în clipul de mai jos, desigur, un rezumat al acesteia. Presupun că nu ar sta nimeni să mă urmărească timp de 7 ore, nu?

Ultimele articole

Articole recomandate

210 Comments

  1. Sincer, cu tot respectul, nu mi se pare o performata deosebita. Si ma refer la consumul reusit, versus modul in care ai condus.
    Eu am un Focus 3 1.0 Ecoboost 12 cp. Pana la Bacau, pe acelasi drum, cu inca 3 oameni in masina si bagaje cat cuprinde, reusesc frecvent 6%. Si asta intotdeauna ziua, cu AC, mergand cu 140 km/h in afara localitatii si 80 km/h in localitate (am statie).
    Cu aceeasi masina, am fost intr-un tur al europei de 3800 km, si am evitat cat de mult posibil autostrazile (din motive turistice), respectand cu strictete limitele de viteza. Astfel, tot 4 oameni in masina, cu bagaje si AC, am avut o medie de 3.8% calculata la pompa si confirmata de computerul de bord.

  2. Foarte bun consumul ! Ajuta mult cele 7 trepte .
    Eu reusesc cu un Golf 4 1,4 16 V benzina o medie de 4,8 ziua ( Bacau – Ploiesti ) in acelasi stil de condus .
    Folosesc mult dublu debraiaj ( folosesc deci inertia cutiei de viteze ) si un ulei RC ( resurce conserving ) + sfere nanometrice din Tungsten .( o inventie a Institutului de stiinta Wiezmann din Israel si rezervorul plin cat este necesar pe aceasta distanta .

  3. Salut George, într-un final cel mai important este să ajungi, în siguranță, foarte important de reținut conducere preventivă și vei avea și consum bun, asta înseamnă atenție la volan 99%+, mulțumim pentru ceea ce faci

  4. Salut,
    3 diferente am observat intre cele 2 calatorii, care fac o diferenta :
    – greutate scazuta la intoarcere ( -1 persoana, -x litri combustibil, etc)
    – lipsa AC-ului la intoarcere
    – calatoria de intoarcere are o panta descendenta fata de cea de dus (315m altitudine in zona TgOcna si 49m in zona Bucuresti).

  5. Salut, doar cateva observatii:
    – se recomanda folosirea franei de motor in locul celei de picior. La frana de motor se intrerupe alimentarea motorului cu combustibil pana se ajunge la turatia de ralanti. Are mai multe avantaje, mai ales la coborari unde se evita supraincalzirea placutelor de frana. Aceeasi recomandare, conducerea preventiva si anticipativa, incat sa nu fie nevoie de franare brusca;
    – George, condusul cu turatie foarte mica a motorului are si unele dezavantaje. Pe vremuri, presiunea baii de ulei depindea de turatie. Daca Golful condus de tine are pompa independenta de ulei cu presiune constanta, atunci este OK, altfel, o subungere a motorului grabeste uzura elementelor in miscare – imbatranirea prematura a motorului. Un alt dezavantaj la motoarele diesel subturate este riscul infundarii filtrului de particule. Poti ramane cu masina in drum pur si simplu. Mai toti producatorii recomanda turatii minime de 2500 – 3000, indiferent de combustibil.
    Multumesc!

  6. Eu personal am doua masini: Un Audi A4 1.9 TDI cu chip tuning ridicat pe la 140 CP. La drum lung scot consum de 4L/100; si mai am un Golf 7 1.5 TSI 150 CP care imi ia afara 6.5L/100.
    O chestie care nu mi-a placut niciodata este sa conduc sub 1800 de ture la diesel si 2000 de ture la benzina. Mi se pare ca se chinuie motorul, chiar daca scoate consum mai bun.
    Iar un alt lucru de care lumea nu cred ca tine cont e ca la turatii asa de joase se infunda motorul in timp si ajungi sa dai mai mult pe reparatii decat economia pe care ai facut-o la combustibil.

  7. Ai un stil de condus bun, dar cum spuneau și cei de mai sus, oare nu afectează această subtutare motorul, turbina?
    In alta ordine de idei, tine-o tot așa cu ceea ce faci și mulțumim pentru toate sfaturile!

Dă-i un răspuns lui Tsi.. Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.