Vine taxa auto versiunea 4.0

Noul ministru al mediului, Nicolae Nemirschi (supranumit de reporteri „Nemo”) pare pus pe fapte mari. Anunţă suspendarea taxei auto triplate în decembrie şi introducerea unei noi variante mai relaxată, care va taxa în funcţie de poluare. Noua variantă va fi propusă mâine, vineri 16 ianuarie.

Ultimele articole

Articole recomandate

17 Comments

  1. Sa taxeze toate masinile , atat pe alea inmatriculate in Romania , cat si pe alea care urmeaza sa fie inmatriculate , si eu sunt de acord !
    Taxa de poluare sa fie o taxa anuala , in functie de cat polueaza masina , nu de norma de poluare .
    O masina care are Euro 5 , polueaza mai mult decat una care are Euro 2 , dar are o capacitate cilindrica mult mai mica decat aia care are Euro 5 !

  2. eu as zice ca nu atunci cand se plateste impozitul , ci atunci cand se plateste RCA-ul, ca si asa se plateste odata pe an , si mi s-ar parea cel mai corec , dar aici intervine problema , intr-adevar pentru toate masinile inclusiv cele inmatriculate , dar cei care au platit acu 2 ani taxa ? ce fac ? platesc iarasi bir pentru poluare ? daca li se restituie banii inapoi , eu sunt deacord sa se ajunga la o formula de taxare anuala.

  3. Bai fratzilor….orice ar fi eu Logan nu-mi iau! Luna asta sau care o sa vina, imi iau mashina din germania. Pana ce-mi expira numerele de la ei shi astea de la noi, sper sa o scoata sau sa o puna pe aia din iulie 2008. Daca nu, in fiecare luna ma duc in audientza la sheful politziei rutiere shi cer numere provizorii. Pe bani, ceva normal. Da’ pana sa dau eu 3000 de euro ca sa inmatriculez ROVER 75 (2.0 BMW), mai trece. Parerea mea….

  4. @romania.inedit: nu prea inteleg ce vrei sa zici: „O masina care are Euro 5 , polueaza mai mult decat una care are Euro 2 , dar are o capacitate cilindrica mult mai mica decat aia care are Euro 5 !” Scuze, dar nu inteleg logica asta. Poate vrei sa revii cu o lamurire. Mersi

  5. Mi se pare anormal ca in romania sa pui taxe pe poluare doar pentru masinile noi inmatriculate.(punct)Pai celelalte masini nu polueaza??? Daca e taxa de poluare atunci sa se plateasca de catre toti.Pai sa va zic de RABELE alea care scot un fum de nu te mai vezi, zici ca e furnalul celor de la Sidex?!?
    Cred ca ar trebui sa se puna altfel problema.Si cand spun asta ma gandesc la numarul de masini de peste 50.000 eur0/nr de locuitori intr-o tara(zice-se saraca) precum Romania.
    Pai normal ca nenea care da 70-80 mii pe o masina vrea sa o si alerge. Pai pe unde daca „amarastenii” isi permit sa-si aduca o masina buna la sub 10% din cat a dat el si-i ocupa lui drumul. Problema e ca nu mai avem sosele si sistematizare a circulatiei.Unde sa avem loc cu totii? Asta e reala problema, nu poluarea!Pai daca s-a ajuns sa se faca 8 ore de la Bucuresti la Brasov…ASTA spune tot.Dar haide-ti sa ne uitam in pretul combustibililor si sa vedem acolo ce platim, si apoi sa punem mana pe „topoare” si sa mergem in piata victoirei”la tepe” dupa cum spunea un sef de stat!
    Imi cer scuze pentru incoerenta, am niste dureri de rinichi ingrozitoare, dar totusi tin sa scriu si eu alaturi de ceilalti.

  6. Simplu Cristi : Gandeste-te la o masina cu motor de 5.000 cm , euro 5, si la una cu 1400 cm, euro 3. Poluarea e direct proportionala cu cantitatea de combustibil arsa. Deci s-ar putea ca in valori absolute masina euro 5 sa emita CO2 mult mai mult decat cea euro 3. Cea euro 5 arde 20l/100km iar cea euro 3 6-8 l/100km. Daca ar avea capacitati egale probabil cea euro 5 ar polua mai putin, dar in cazul de fata motorul e de 3 ori mai mare.

  7. Buna George!
    Ma numesc Cozmin si administrez o firma de vanzari de autoturisme noi si second hand ,finantate in sistem de leasing financiar , infiintata in anul 2005.Sincer iti spun ca regret faptul ca se revine la modul de calcul al taxei din iulie 2008.Ironic nu? Dar aici am ajuns din cauza samsarilor de masini din targ care tot anul trecut au vandut masini fara tva si fara sa plateasca nici o forma de impozit pe profit , avand preturile la vanzare cu cel putin 19 % mai mici decat la noi, in conditiile in care cumparau masinile pe firme fantoma , scutiti de plata tva la achizitie in Germania , iar in targul de masini din Cluj- Floresti le vindeau fara nici o frica de finante sau de alte autoritati.Sper ca pe langa masura de taxare a autoturismelor in functie de poluare, administratiile financiare sa caute si sa gaseasca solutii de aducere pe calea cea dreapta a acestor infractori,care nu sunt putini!

  8. Mi-e greu sa cred ca Opelul meu euro 4 de 7 luni in trafic si 90 de cai este mai periculos pentru mediu decat o Dacie din 70 cu (e drept) ceva mai putini cai. Ca nu toti conducem SUV-uri. Daca s-ar da taxa de poluare gandita corect si neaberanta ca acum, eu cel putin, chiar cu masina deja inmatriculata, nu as avea nimic impotriva ei. Dar cand ajungi sa dai 3000 de euro pe o inmatriculara intr-o tara saraca, ceva este clar aberant.

  9. MAI FRATILOR,STIATI CA IN ROMANIA CIRCULA INCA PESTE 1 MILION DE DACII F VECHI INCA SI POLUANTE DIN CARE POTI SA CAZI PE DRUM IN ORICE MOMENT?SI DACA MERGI SA ITI IEI UN SH GERMAN CU E2 SE FACA FIGURI?

  10. Cel puţin în Constanţa o să se ajungă să ne înmatriculăm maşinile în Varna la bulgari, pentru că nu avem ce să plătim la ei şi nici nu avem ce pierde, în Bulgaria intri cu o amărâtă carte de identitate.

  11. Romania te iubesc! Da nu dau 5400 de euro sa inmatriculez un BMW 318i din 91 pe care l-am adus din germania. Pe cartea Germana (o tara cu adevarat civilizata) scrie Euro2, facuta modificare ca neamtu’ nu mai putea sa intre cu ea in oras si platea si un impozit mai mic astfel, da RAR-ul (o institutie care functioneaza dupa ureche dintr-o tara care mai are o caruta de ani pana sa devina civilizata) o da euro 0 pe motiv ca nu mai am dosaru cu acte de cand s-a facut recatalizarea si nu pot ei sa ma taxeze 12.000.000, a si ca nu e omologata european masina, ca doar nu am adus-o din germania unde a fost omologata:)) oricum Bulgaria cred ca e cea mai buna solutie ca yo nu renunt la masinuta asta

  12. Daca schimbarea in euro 2 a fost facuta deja in actele masinii atunci nemtii arunca restul de hartii fiindca nu mai au nicio valoare. Ce scrie in actele germane ? Twin-Tec ?Ar exista posibilitate sa se poata face rost de hartiile care iti lipsesc :)

    PS.Un tip din partea mea…daca e 318 i si nu is ai grija sa schimbi imediat cureaua de distributie iar in continuare la fiecare 45000 de km.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.