FOTO – Omul care a călcat o mașină

Piața Romană este o troacă de porci. În afară de fetele frumoase de la ASE care se fâțâie prin zonă, Coloanele sunt un loc căruia îi fac reclamă bulina roșie, noroiul, covrigii, gropile, taxiurile pirat, polițiștii de la rutieră veniți la normă și prostituatele care plătesc chirie cu ziua prin blocuri.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (3)

Azi o să scoatem din noroi o poveste diferită și te provoc să alegi tu concluzia.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (9)

În fotografiile pe care le-am făcut în urmă cu câteva zile poți vedea două mașini parcate cu maxim tupeu fix în fața coloanelor, pe trotuar în inima Pieței. De prin toamnă, imaginea a devenit ceva obișnuit. Sub ochii polițiștilor, zeci de mașini blochează trotuarele și îi obligă pe pietoni să le lustruiască de praf când zona se aglomerează. Până recent când un pieton a hotărât însă că nu va ocoli mașina pe trotuar. Și a… călcat el autoturismul.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (2)

Da, ai citit bine. În poze se vede cum tabla Skodei Rapid abia cumpărate (vezi numerele roșii) este îndoită ca și cum ar fi fost lovită cu barosul sau picioarele unui cetățean foarte pornit.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (4)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (5)

Dacă te uiți cu atenție vei vedea urmele de pantofi sport care au deformat tabla Skodei de parcă era din carton. Mai în spate, nici Mercedesul nu a scăpta de atac dar nu s-a șifonat la fel. Tabla neamțului a rezistat mult mai bine.

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (6)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (7)

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (8)

Partea cea mai tare acum vine. Skoda s-a retras probabil la service. Mercedes-ul a rămas tot acolo. Mașina cu numere de Tulcea este abandonată fix în centrul Pieței Romane de peste o lună. Nu m-ar mira să existe pe undeva un cetățean care o caută dar dacă polițiștii de la rutieră sau de la secție zic că e OK, cine sunt eu să întreb cine e Biță?

Masini parcate in Piata Romana (www.buhnici (11)

Să nu ziceți că sunt guraliv doar pe blog. Eu l-am rugat pe polițistul de la rutieră să arunce o privire dar răspunsul lui m-a trimis la somn. ”Câtă vreme a lăsat un metru pentru pietoni, nu am ce-i face.” No shit. Când a intrat pe la trecerea de pietoni nu a încălcat nicio regulă, nimic?

În fine. Acum e rândul tău.

Când vezi mașini parcate aiurea pe trotuar în drumul tău ce simți? Când trebuie să ocolești până și mașina poliției care blochează trecerea de pietoni și te obligă să mergi pe mijlocul drumului? Când tu, omul, dai prin bălți ca un animal pentru că trotuarul este blocat de mașini? Simți chemarea să distrugi mașina? Să îi faci nesimțitului o pagubă de neuitat? Desigur că în public o să zici nu, că e vandalism și se pedepsește. Dar pentru aici poți fi anonim, spune ce crezi. Ce a făcut cetățeanul de mai sus este ”vigilantism” sau vandalism? Am depășit orice răbdare? Nu mai merită să așteptăm aplicarea legii?

PS: Acum patru ani arhitectul șef al Londrei a venit la București unde a vorbit cu Sorin Oprescu și toți experții primăriei general. A fost întrebat ce se poate face la București pentru a ține traficul sub control. Pe scurt omul le-a zis patru lucruri:

1. Scoateți mașinile de pe trotuare. Dacă trotuarele sunt blocate, oamenii se vor urca în mașini și se amplifică problema. În nicio altă capitală europeană nu se blochează trotuarele.

2. Nu mai construiți bulevarde noi, pasaje sau autostrăzi suspendate spre centrul orașului. În Londra cele vechi se demolează chiar. Unde faci drumuri mai rapide vin mai multe mașini. Dacă vin mai multe mașini în centru, unde vor parca?

3. Scumpiți parcările în centru și taxați orice spațiu de parcare în afara celor de reședință. Nu ar trebui să ajungă în centrul orașului decât cei care au treabă cu timp limitat.

4. Dezvoltați rețeaua de tranport în comun. 50 de șoferi mutați de la volan în autobuz ocupă de 20 de ori mai puțin spațiu pe stradă. E mai ieftin și mai rapid, eliberează traficul și este mai ecologic.

Un interviu lung și interesant care te va ajuta să înțelegi mai bine lecția londoneză, vezi aici.

Ultimele articole

Articole recomandate

132 Comments

  1. Off : Salut Laurentiu.Nu imi sta in fire sa ma contrazic prea des,dar nu suport cand cineva sustine un lucru fara macar a se documenta inainte.Acela este un Mercedes E class W211 si a fost fabricat intre 2002 si 2009.De aici tragi tu concluzia ca nu a fost fabricat inainte de 2000 si este estrem de departe de 1994.

    On: Referitor la articol,sunt si nu sunt de acord cu cele prezentate mai sus,dar un lucru este cert : Trec aproape zilnic pe acolo si din ziua cu pricina pana in prezent nu am mai vazut nici macar o data acea Skoda parcata pe trotuar.Nu pot spune insa,acelasi lucru si despre cealalta masina.Probabil ca eu nu as fi apelat la metoda aceea pentru ca nu imi sta in fire sa distrug lucrurile altora ,dar sunt convins ca in mare parte a fost una eficienta.

  2. Hmm, interesant cum comparati CENTRUL Londrei cu Bucurestiul. N-am fost acolo, dar iti pot spune ca in Paris si suburbiile lui, TOATE blocurile de locuinte au cateva etaje de parcari in etajele inferioare, in care un apartament de trei camere are alocate doua parcari. Un studio sau doua camere au cate o parcare din start, cu optiune de a cumpara inca una (unii au doua, de la inceput). Ca alte parcari sunt disponibile, pentru o chirie modica, intr-un bloc de parcari alaturat, la 100 m, nu la 10Km distanta. Iar pe marginea strazii, alte parcari, langa bordura. Atentie: TOATE blocurile sunt asa. Iar transportul in comun functioneaza dupa cronometru: trei minute stai sa vina un metrou, trei minute faci intre doua statii. Cronometrezi exact timpul inca de acasa si ajungi oriunde, in tot Parisul cu metrou sau RER, in suburbii cu tren. Hai sa comparam cu sectorul 1, unde apar 5 blocuri de birouri cu 25 de etaje fara parcari, numai cateva pentru super jmecheri, iar un Mega Image s-a construit la 100 de metri de alt Mega Image, ocupand jumatate din trotuar cu o extindere a magazinului, inca o jumatate din ce a mai ramas cu zona pentru carucioare – in locul asta se puteau face parcari perpendiculare chiar, nu in spic! Asta pe o raza de 2 km.

  3. Sincer felicitari autorului, avem nevoie de mult mai multi astfel de oameni in Romania. Evident, daca politia si-ar face treaba nu s-ar intampla asa ceva, dar ma uit pe geam si vad vreo 30 de masini parcate pe oprirea interzisa zi de zi. Cati bani s-ar face din amenzi… dar de ce… politistii au alte treburi, cum ar fi sa ghideze coloanele oficiale sau sa pazeasca palmieri.

  4. Laurenţiu domnule acel mercedes este fabricat după 2000 nu cum spui tu, este un model şi mai vech,i aşa că mai învăţa ani de fabricare şi clasele de la mercedes este fabricat mai exact din 2002 până în 2009 cu face- lifturile de rigoare

  5. Daca cel care a calcat pe masini,traversa prin loc nepermis strada prin fata celui cu Skoda?,ce trebuia sa faca soferul ? sa-l calce nu?,ca de ce sa puna frana sau sa-l ocoleasca,se urca pe el ii rupe 7 coaste,doua maini ,doua picioare,sparge un bazin si o cutie craniana,scoate un ochi,doar a travesat pe unde nu avea voie si a intrat in fata lui ,ce motiv avea soferul Skodei sa-l evite?Cel care a calcat pe masi ar tebui bagat la puscarie si pus sa le plateasca la valoarea de nou,plus alte penalitati,pentru ca a vandalizat intentionat doua masini.Nu e corect cum a parcat Skoda,dar nu e nici treaba nici dreptul unui pieton sa distruga masina cuiva ,chiar daca e parcata ilegal,daca chiar vroia sa mearga sigur avea pe unde sa ocoleasca,restul e treaba politiei sa sanctioneze pe cei care parcheaza ilegal,nimeni si nimic nu-i da dreptul unui om sa distruga masina,legea si sanctiunile le aplica doar autoritatile.Cu ce drept se isterizeaza atat asa zisi pietoni ca sunt masini parcate pe trotuar?si isi aroga dreptul de a-le vandaliza pe motiv ca trotuarul este exclusiv al lor,oare nu acelas drept il au si soferii si anume sa-i calce atunci cand acestia sar pe strada ca iepuri din tufisuri ? ce ziceti?Parca unul Gigi Becali a facut puscarie pentru ca a incercat sa recupereze masina de la hoti,acest vandal ce merita?
    Sa nu crededi ca sunt de acord cu ce a facut cel cu Skoda,dar nici cu cel care a vandalizat masina care a facut asta intentionat si din rautate si invidie,sanctionarea pentru parcare ilegala e treaba politiei si nu a justitiarilor de carton,care cu siguranta au incalcat si incalca legea mai mult de cat cel care a parcat neregulamentar.
    Si inca ceva,mai lasatine cu tampeniile astea de mers cu autobuzul si cu bicicleta…. si altele,atata timp cat platesc 1000 de taxe si impozite pentru masina ce sa fac cu ea sa o tin in garaj,sa merg cu autobuzul ca asa vreu niste tampiti? NU? eu platesc,TAXA DE POLUARE,TAXA VAMALA,TAXA DE INMATRICULARE,ACCIZA IN COMBUSTIBIL,ROVINIETA,TAXA DE DRUM INCLUSA IN COMBUSTIBIL,IMPOZIT, Pietonul ce plateste?,Pentru toate acestea autoritatile locale ar trebui OBLIGATE PRIN LEGE SA FACA ATATEA LOCURI DE PARCARE CATE MASINI INMATRICULATE SUNT IN ORASUL RESPECTIV PLUS INCA 30% IN PLUS PENTRU CEI CARE VIN DIN ALTE LOCALITATI,pentru ca oamenii care platesc 1000 de taxe pentru o masina sa aiba unde parca,plata acestor parcari sa fie facuta cu un procent de 5-10% din impozitul anual pe care -l platim anual pentru masina.Nu e corect sa obligi omul sa plateasca 1000 de taxe pentru o masina si apoi sa-l obligi sa o tina in garaj,dar sa-ti plateasca taxe si sa mearga cu autobuzul,care oricum se va scumpi de 100 de ori daca se restrange acesul auto .
    Te respect George pentru toate articolele si reviewurile tale pe care le citesc cu placere,dar aici nu sunt de acord cu tine,indivizi de genul acesta nu trebuie promovati pe blogul tau.

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.