Un alt unghi de vedere

De la un cititor…

Salut domnule Buhnici, de ceva vreme am aflat si eu de site-ul/blog-ul dvs. si mi se pare foarte interesant [aici urmează nişte periuţe pe care le-am scurtat]…

V-as propune sa scrieti un articol despre mentalitatea romaneasca in principal, despre cum romanii isi cumpara din Germania un golf 4 de la un neamt care si-a cumparat sandero sau logan nou (ce ironie), despre cum romanii stiu doar decat de passat si golf, pentru ei neexistand masini frantuzesti, italiene sau japoneze pentru ca ori „e” proaste ori „e” greu de intretinut….despre cum unii sufera cu un golf 3 (de pana in 1500 de euro)…si tot asa…ati inteles unde bat si la ce ma refer, eu m-am saturat de tara asta plina de inculti care isi cumpara passat si golf si asculta manele la maxim, apoi te privesc de sus cu toate ca nu au cu ce…nu va spun ca am luat logan-ul unui prieten intr-o zi si daca nu am fost privit de sus de toti incultii, si toti manelistii cu golf si passat….explicati-le dvs. care e realitate, ca un golf nu este peste un 307 sau focus, ca hdi este tdi avand common-rail si filtru de particule din 2000…deschideti-le mintea cumva….sunt sigur ca puteti si aveti resusrsele necesare…

Va multumesc, si multa stima.

Aşa este… cu câteva mici obiecţiuni. Prostia nu este o chestiune de opţiune. Aşa te naşti… Pentru ceilalţi există cu siguranţă o plajă mare de posibilităţi de studiat, luat în calcul, utilizat. E adevărat că maşinile europene seamănă extrem de mult. Şi oricum doar marca mai este „germană” sau „franceză”. Mai mult de jumătate dintre piesele de Audi, VW, Renault sau Mercedes se produc în alte ţări decât cea de baştină. E o chestiune de opţiune în final pe ce tip de marcă mergi. Una generalistă sau premium. În rest standardele de confort şi calitate sunt deja bine nivelate. Cu toate acestea există unele diferenţe între maşinile franţuzeşti – a se citi aici inclusiv ruda mai săracă românească – şi cele germane. Nu o spun eu, ci un un amic, proprietar de service care asta face toată ziua, repară maşini. El spune că s-a chinuit jumătate de zi şi a desfăcut tot bordul şi un sfert din motorul unui Clio ca să schimbe aeroterma. Mie mi-a îngheţat lichidul de parbriz la o altă franţuzească pentru că furtunul trecea prin partea inferioară a barei şi evident a îngheţat – deşi folosisem lichid de spălat parbrizul de iarnă. Chestiuni de bun simţ tehnic să le spunem. Cu toate acestea Renault este lider de siguranţă. Koleos – despre care voi scrie cât de curând – este un crossover foarte reuşit cu mult, foarte mult peste Tiguan sau Q5. Peugeot loveşte de multe ori cu modele excepţional de frumos desenate, iar motoarele HDI, DCI sau TDCI sunt întradevăr peste TDI. În fine…

Totul este o chestiune de a alege maşina cea mai reuşită şi mai potrivită pentru tine dintr-o mare de oferte foarte bune. Să fim sinceri. Nu prea mai rămân în pană mecanică pe marginea drumului aşa multe în zilele noastre. Aşadar nu trebuie să te uiţi la posibilele defecte de fabricaţie ci la ce excelează maşina respectivă. Din perspectiva asta vei descoperi că maşinile nu mai sunt germane sau franceze ci foarte bune sau excepţionale.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

57 Comments

  1. deci sammy, sfatul meu este sa incetezi cu jignirile si sa ii trimiti un mesaj domnului Buhnici si astfel te lamuresti. Ca n-am chef sa stau sa injur pe net ca toti ratatii…si inca ceva, 100 de m e o nimica toata, iar daca tu ai un golf 1.6 de o tona 300-400 sau cat are iar vecinul tau are un logan 1.6 16 v de o tona 100 sfatul meu e sa nu il provoci sau sa nu te uiti de sus ca ti-o iei rau de tot pentru diferenta aia de 200-300 de kg cat o fi… si pe 100 de m si pe 400 si pe 1000….numai bine. subiect incheiat.

  2. @sammyuta:)). Afirmand aceasta fraza…”dar ala e golf frate si muta muntii din loc chiar daca e mai greu decat un logan si se misca mai greu cu aceiasi motorizare…” , ai dovedit ca eshti un mincinos cu buna shtiintza. Daca ai ajuns sa afirmi ca un golf(1.4), este mai lent ca shi un logan(1.4), ne-ai aratat care itzi sunt limitele. Shi lasa-ne cu texte gen „tzara in care traim”…chiar nu eshti tu in masura sa ne aminteshti. Nici eu, clar! Ca numa fraeri ca shi tine pot spune ca daca ai o mashina mai straina, automat urci in clasamentul statutului social. Shi numa idiotzi ca shi tine pot spune ca tre sa ai o mashina mai avansata ca sa dai muzica tare shi sa te dai mare in parcare blocului. Ca sunt destui cu x5-uri sau 1310 ce shtiu sa puna mana stanga pe volan in varf shi sa se uite la tine peste umar cu indiferentza, ascultand Gutza ori Salam. Vai de cei ca shi tine……

  3. nu sunt un mincinos imbecilule, un golf 4 1.4 are 1350 de kg iar un logan 1.4 cu aceiasi putere aceiasi motorizare are 1080 de kg cu toate ca pare o masina grea….deci si un polo e mai greu decat un logan….gandeste logic 2 masini aceiasi motorizare diferenta de 270 de kg, care e mai rapida? tu esti singurul retrasat de aici, ai un golf 4 esti frustrat ca te face si un logan si incepi sa injuri, am incercat sa purtam o discutie civilziata dar vad ca tot idiot esti….o seara buna…si mai documenteaza-te si tu…ca nu toti am trecut de la dacie la golf…

  4. Ai spus…”subiect incheiat.”. Pana la urma eshti un mincinos, imbecilule. Dar mai fraer ca tine nu este. Potzi sa ai aceleasi motoare cu cateva kg diferentza, daca nu itzi da voie cutia sa mergi mai tare. Ai auzit vreu posesor de golf sa se planga ca nu poate sa intre in depashire, ca nu trage??? Ai citit despre vre-un posesor de logan ca intra in depashire cu teama…trece sau nu??? DA, Terente. Deci lasa-ne cu detaliile tale, gandirea ta logica sa. Daca era sa injur nu mi se postau comentariile.

  5. frate esti prea prost…..efectiv esti prea prost :))….citez o fraza din articol-ul de mai sus.

    „Prostia nu este o chestiune de opţiune. Aşa te naşti…”

    mare dreptate avea Buhnici, eu iti explic prin toate caile posibile ca sa intelegi, iti zic si frumos, iti zic si urat, nu intelegi, tu tot cocalar esti ca ai auzit ca nush ce ca nush cum…..DIN MOMENT CE ARE 75 DE CP SI O TONA 400 E LOGIC PENTRU ORICINE IN AFARA DE TINE CA ESTI REDUS MINTAL CA SE MISCA MAI GREU CA UN LOGAN CARE ARE ACEIASI PUTERE SI 270 DE KG MAI PUTIN DAHHHH RETARDULE!!!!!!!

    pa, esti o pierdere de timp si o scursura a societatii!

  6. Deci ma incultu-le uita-te la tine ca razi de ce scri, sau razi de „glumele” tale? Eshti foarte impertinent! Fraza ce ai copiat-o, era cu referire la Dacia Logan…asha ca sa te lamuresc. Shi da, poate sunt prost, daca asha zici…. Insa eu nu ma etalez asha ca shi tine, mai distrusule. Sa-i explice careva la deshteptu asta ca nu conteaza ce masa are mashina, cu acelashi motor, atata vreme cat din transmisie nu potzi scoate performantze notabile, potzi sa ai lastun de 600 de Kg!!! Shi ceva omule, mai ales la faza „Sammy e gay”, tzi-ai aratat varsta! Daca pana shi numele de strigare tzi jena sa-l potezi, asta spune multe despre tine amice. Oi fi eu o pierdere de vreme a societatzii….dar uite ca tzi-ai pierdut ceva vreme cu mine… Ms mult acuma shi noapte buna! Mai vb maine cand ajung de la munca….tu Idolu societatzii!!!

  7. Sunt Marius. Eram curios cum a putut scrie sammyuta (probabil), „sammy e gay”. Deci, aşa se face. Oricum, aţi poluat puternic topicul. Cred că amândoi aveţi frustrări pe care nu ar trebui să le expuneţi public. În ceea ce priveşte o comparaţie între Golf 1,4 benzină şi Logan 1,4 nezină, aşa este, sunt comprabile. Se schimbă datele problemei la 1,6 benzină. Chiar dacă amândouă au 105 cp (la renault are chiar 110 – 115 cp acelaşi motor, datorită unor mici gadget-uri). Aici bătrânul 1,6 de la VW se detaşează clar. Numai bine.

  8. Ceva mai sus am observat că cineva a scris despre 1,9 tdi de la VW că este o tentativă de motor. Afirmaţia este o blasfemie! Cum să spui aşa ceva despre un motor legendar. Acest motor, 1,9 tdi (1889 cmc), este un motor dezvoltat şi perfecţionat în continuu: a apărut în varianta simplă (fără turbo – aspirat atmosferic) de 65 cp (foarte robust), apoi i s-a pus turbină şi a avut 90 cp, apoi i s-au pus pompe-diuze şi a avut 105 cp, apoi i-au pus intercooler şi a avut 116 cp, şi, la finalul evoluţiei, i-au pus tubină (garet) cu geometrie variabilă şi a avut 136 cp. Unde au greşit un pic nemţii, a fost la modelul de debitmetru ales, foarte sensibil şi stricăcios. Totodată, motorul a fost conceput în special pentru autobandă, motiv pentru care, condusul subturat (sub 1800 – 2000 rpm), îi cam termină turbina. În rest, dacă este expolatat corect, duce 500.000-600.000 km şi chiar mai mult. Fiind stoarsă puterea la maxim din respectiva versiune de 1,9 tdi, nemţii au ales să-i mărească un pic capacitatea cilindrică, respectiv la 2,0 (1998 cmc), ocazie cu care, cu pompe diuze, intercooler şi turbo cu geometrie variabilă, au obţinut dintr-o configurare lejeră, 140 cp şi o valoare de cuplu remarcabilă la o turaţie mică. S-a apreciat că, la raportul cilindree/putere/consum, atât varianta de 1,9 cât şi cea de 2,0, sunt nişte etaloane în domeniu. Dar, în condiţiile în care pompele diuze realizează celo mai bun randament putere/consum, cam pierde la zgomot şi noxe, motiv pentru care, drăguţii de nemţi au achiziţionat o frumuseţe de sistem de injecţie comon-rail (rampă comună) de genereaţia a 3-a, care, reuşeşte performanţe sesnsibil egale cu sistemul pompe-diuze (nu egale dar apropiate), dar câştigă la capitolul zgomot şi noxe. Bravo de ei. Au aşteptat să perfecţioneze alţii sistemul comon-rail şi apoi l-au adoptat şi ei. Prin urmare, să fim serioşi, 1,9 tdi (indiferent de variantă), este un etalon şi nu o „tentativă” de motor. Cât priveşte motoarele HDI de la grupul PSA sau DCI de la Renault, sunt nişte motoare foarte bune şi ele. Personal, consider că cele mai bune sunt DCI-le de la Renault şi nu HDI-le de la Peugeot. De ce? Pentru simplul motiv că, cei de la grupul PSI au o electronică de tot râsul. Nu o testează prin Laponia sau Sahara, ci o plasează pur şi simplu. Aşa cum spunea şi George, nemţii sunt mai riguroşi, dar şi francezii de la Renault, au fost criticaţi la un moment dat datorită faptului că efectuau teste de siguranţă folosind cadavre. O mare rugăminte ar fi către cei care postează, ca atuci când afirmă ceva anume să specifice dacă cunosc aspectul respectiv din experienţă personală sau din auzite. Numai bine!

  9. @Marius: Intradevar….recunosc. Eu personal am fost o pata mai mult ca neagra in acest topic. Regret acuma ca am inceput acest razboi. Imi cer scuze shi fatza de cei care au in parcare Logan, ceea ce am afirmat nu era cu adresa la ei. Eu am fost foarte revoltat pt faptul ca unele persoane caracterizeaza dupa mashina ce o conduce, ceea ce mi se pare incorect, shi de aici discutzia a degenerat. Eu unu chiar nu am nici-o frustrare, chiar mi-ash dorii ca toate familiile ce au 1310 sa ajunga sa mearga la tzara macar cu un Logan sau dc nu un Focus, 320, Passat, etc. Toate bune….cu scuzele de rigoare…

  10. Dacia logan laureate klima
    Preţ final: € 9.990,- TVA deductibil Dintr-o privire: Nr. ofertă: DO-AE245-55 Categorie vehicul: Vehicul de prezentare (1 Anteproprietari) Caroserie: cu 4/5 uşi Data primei înmatriculări: 01/2008 Km. parcurşi: 9.781 km Carburant: benzină Putere: 64/87 (kW/CP) Tip transmisie: manual Culoare exterior: toreador-rot-metallic metalizat Consum carburant: 7,30 l/100 km Nr. de uşi: 4 Durată garanţie: 12 lun.
    Alte detalii despre vehicul:

    Consum carburant*: 7,3 l/100 km (mixt)
    10,0 l/100 km (urban)
    6,0 l/100 km (extraurban)
    Emisii CO2: 175 g/km (mixt)
    Revizie tehnică periodică: 01/2011
    Capacitate cilindrică: 1598 cm³
    Viteze: 5
    Locuri pe scaun: 5
    Clasa de emisii: Euro 4
    Taxa este de 613 euro,imi spune si mie nesimtiti de parlamentari ce diferenta e intre asta si unu din romania? Va dati seama la cit ajung cu taxa cu acte,drum etc ca imi pot cumpara audi,bmw,ford…etc orice alta masina mult peste asta la calitate Oare nu e discriminare? Multi au dat fuga sa o achite,au uitat de cursul euro,ca la cit a ajuns o platesc tot pe a lui tariceanu prosteala pe fata. Peste vreo 6….7 luni o schimba iar ca astia care si-au luat gata au terminat si alti nu stiu daca o sa-si mai cumpere sau o sa fie destui de putini iar bani de unde sa mai vina la buget? Pe urma toti ce platiti acu o sa mergeti sa va dea banii inapoi ca oricum nu se mai plateste,ca o sa plateasca toata lumea si va ridica nea ciocirlan din umeri si zimbeste ironic”asta e va-ti luat teapa o sa va zica “cum le-a zis si la cei ce au platit anu trecut euro 4.Nu trbui facut asa George multi au acceptat sa plateasca prea usor ca la noi e ca la nimeni,ei isi pot bate joc de noi ca sint politicieni si doar noi i-am votat

  11. @catt. Da normal omule. In ziua de azi mashina este o necesitate! Dupa cum am mai incercat sa explic, eu nu am absolut nicio problema cu o persoana obishnuita ce conduce un Logan, Sandero. Dar ce ma jenat pe mine a fost arogantza cu care trata acea persoana shoferii de „golf shi passat”, shi cum se etala el ca shi-a luat o mashina noua de 5000 euro, pe care el a dat inca cateva mii in plus. Adica daca vecinu care are 65 de ani shi conduce un passat ii un incult, dar eu daca am peugeot sau renault sunt decan? Pai ce facem aici, discriminare dupa „fierul” din fatza blocului? De unde atata frustrare? Shi mai shtiu eu persoane ce au facut zeci de Test Drive-uri, au condus nu mai shtiu cate modele, motorizari, etc shi…..numa cu asta se pot lauda. In fine…nu vreau sa pun paie pe foc, dar chiar nu era cazu sa vi sa ne spui constatarea ta. Pt ca un simplu fier a fost 1300, aro, trabant(lemn) etc. Insa un BMW, MERCEDES, MITSUBISHI, NISSAN, etc(din ultimii ani), sunt adevarate capodopere, opere de arta, indiferent ca costa 15 mii sau 50 de mii(are mai multe detalii pictura). Shi poate tu trebuia sa shti asta daca ai facut atatea teste, insa de multe ori faptu ca nu-tzi potzi permite un lucru, te face sa-l deteshti, sa-l priveshti cu dispretz, ba chiar sa incerci sa influentzezi atat parerea cat shi decizia unei persoane. Pe curand……

  12. „Koleos – despre care voi scrie cât de curând – este un crossover foarte reuşit cu mult, foarte mult peste Tiguan sau Q5″….aici ai dat-o in bara. Cand vreodata un koleos o sa fie mai bun decat un audi q5??

Dă-i un răspuns lui gigel Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.