Categorie: General

Un alt unghi de vedere

De la un cititor…

Salut domnule Buhnici, de ceva vreme am aflat si eu de site-ul/blog-ul dvs. si mi se pare foarte interesant [aici urmează nişte periuţe pe care le-am scurtat]…

V-as propune sa scrieti un articol despre mentalitatea romaneasca in principal, despre cum romanii isi cumpara din Germania un golf 4 de la un neamt care si-a cumparat sandero sau logan nou (ce ironie), despre cum romanii stiu doar decat de passat si golf, pentru ei neexistand masini frantuzesti, italiene sau japoneze pentru ca ori “e” proaste ori “e” greu de intretinut….despre cum unii sufera cu un golf 3 (de pana in 1500 de euro)…si tot asa…ati inteles unde bat si la ce ma refer, eu m-am saturat de tara asta plina de inculti care isi cumpara passat si golf si asculta manele la maxim, apoi te privesc de sus cu toate ca nu au cu ce…nu va spun ca am luat logan-ul unui prieten intr-o zi si daca nu am fost privit de sus de toti incultii, si toti manelistii cu golf si passat….explicati-le dvs. care e realitate, ca un golf nu este peste un 307 sau focus, ca hdi este tdi avand common-rail si filtru de particule din 2000…deschideti-le mintea cumva….sunt sigur ca puteti si aveti resusrsele necesare…

Va multumesc, si multa stima.

Aşa este… cu câteva mici obiecţiuni. Prostia nu este o chestiune de opţiune. Aşa te naşti… Pentru ceilalţi există cu siguranţă o plajă mare de posibilităţi de studiat, luat în calcul, utilizat. E adevărat că maşinile europene seamănă extrem de mult. Şi oricum doar marca mai este “germană” sau “franceză”. Mai mult de jumătate dintre piesele de Audi, VW, Renault sau Mercedes se produc în alte ţări decât cea de baştină. E o chestiune de opţiune în final pe ce tip de marcă mergi. Una generalistă sau premium. În rest standardele de confort şi calitate sunt deja bine nivelate. Cu toate acestea există unele diferenţe între maşinile franţuzeşti – a se citi aici inclusiv ruda mai săracă românească – şi cele germane. Nu o spun eu, ci un un amic, proprietar de service care asta face toată ziua, repară maşini. El spune că s-a chinuit jumătate de zi şi a desfăcut tot bordul şi un sfert din motorul unui Clio ca să schimbe aeroterma. Mie mi-a îngheţat lichidul de parbriz la o altă franţuzească pentru că furtunul trecea prin partea inferioară a barei şi evident a îngheţat – deşi folosisem lichid de spălat parbrizul de iarnă. Chestiuni de bun simţ tehnic să le spunem. Cu toate acestea Renault este lider de siguranţă. Koleos – despre care voi scrie cât de curând – este un crossover foarte reuşit cu mult, foarte mult peste Tiguan sau Q5. Peugeot loveşte de multe ori cu modele excepţional de frumos desenate, iar motoarele HDI, DCI sau TDCI sunt întradevăr peste TDI. În fine…

Totul este o chestiune de a alege maşina cea mai reuşită şi mai potrivită pentru tine dintr-o mare de oferte foarte bune. Să fim sinceri. Nu prea mai rămân în pană mecanică pe marginea drumului aşa multe în zilele noastre. Aşadar nu trebuie să te uiţi la posibilele defecte de fabricaţie ci la ce excelează maşina respectivă. Din perspectiva asta vei descoperi că maşinile nu mai sunt germane sau franceze ci foarte bune sau excepţionale.