Tester-ul auto, obligatoriu într-un service serios

Salut George ! … Ce stii de testerele auto ? Adica cat m’ar costa o astfel de verificare si cat e de veridica? M’ar interesa un ford focus din 2005,2006 si oscilez intre varianta de a merge in germania sau de a lua de la noi din targ si sa merg cu ea la tester si sa vad ce’mi zice despre trecutul masinii.Acum,cu riscul de a fi penibil,spun ca am auzit ca ar fi 50-100 lei o verificare la un tester de asta…E adevarat ? Multumesc anticipat.Numai bine.

Răspuns:
George Buhnici: de ce e bine cand faci revizia sa faci si un control cu tester
Iulian Ragalie: de exemplu sa previi
Iulian Ragalie: f multa lume mai ales la diesel merg subturat cu masina
Iulian Ragalie: si din cauza ca schimba viteza la turatii mici au probleme cu EGR ul sau cu clapeta de acceleratie sau cu supapa de la turbina sau chiar cu turbina
Iulian Ragalie: toate astea se ancraseaza
Iulian Ragalie: si mai nou la masinile cu FILTRU DE PARTICULE gen vw-audi sau fiat 1.3 diesel sau opel
Iulian Ragalie: e si mai nasol sa schimbi vitezele la turatie mica
George Buhnici: continua cu testerul
George Buhnici: te rog
Iulian Ragalie: testerul mai vede
Iulian Ragalie: …
Iulian Ragalie: bujiile daca functioneaza bine care e important acusi ca vine iarna
Iulian Ragalie: senzori de temperatura de la motor sa nu te pacaleasca sa i ti dea valoare gresita si sa pirlesti motorul
Iulian Ragalie: cit de bine sta turbina ca sa nu cumva sa se duca de tot si sa ia tot uleiul din motor sa ti l arunce pe evacuare si sa ramii fara el sa l calezi
Iulian Ragalie: cu cit e masina mai noua si testerul mai performant dar si omul care interpreteaza ce zice testerul sa fie bun la asta cu atit mai mult vorbeste masina cu tine si poate sa ti spuna multe din problemele pe care le ar avea
Iulian Ragalie: ce mai vrei sa sti de testere
Iulian Ragalie: ?
George Buhnici: ce mai poti verifica
George Buhnici: airbaguri
George Buhnici: alte sisteme
George Buhnici: etc
Iulian Ragalie: motor
Iulian Ragalie: cutie
Iulian Ragalie: airbag
Iulian Ragalie: A/C
Iulian Ragalie: cutie viteze hidramata sau tiptronica ( orice cutie in afara de cutia mecanica )
Iulian Ragalie: electrica interior
Iulian Ragalie: electrica geamuri, oglinzi, trapa
Iulian Ragalie: daca ai faruri electronice ( care se regleaza automat sau „dupa colt” )
Iulian Ragalie: aproape tot ce tine de electrica pe o masina daca e masina mai noua
Iulian Ragalie: poti sa verifici parktronicul
Iulian Ragalie: sistemul care iti arata ca e desumflata vreo roata
Iulian Ragalie: cam tot ce exista pe o masina
Iulian Ragalie: si la motor chiar daca citeste numai parametrii de la toti senzorii un baietas destept care stie sa citeasca poate sa si dea seama daca e o defectiune provocata de senzorii respectivi sau e o alta defectiue mecanica care determina senzorul respectiv sa dea o valoare eronata
Iulian Ragalie: nu intotdeauna daca iti da un senzor cu defectiune trebuie sa fie senzorul de vina
Iulian Ragalie: el poate fi mintit de o defectiune mecanica sa citeasca altceva
Iulian Ragalie: deaia reprezentanta schimba senzor si dupa stupoare……..
Iulian Ragalie: da aceeasi problema
Iulian Ragalie: ca nu era senzorul……
Iulian Ragalie: era ceva inaintea lui care il obliga sa citeasca altceva
Iulian Ragalie: e o intreaga teorie cu testerul sefe
Iulian Ragalie: poti sa ai cel mai bun tester vreodata…..
Iulian Ragalie: daca nu sti sa interpretezi si nu sti cu ce se maninca nu repari masini decit daca au stricaciuni f banale si simple
George Buhnici: super multam
George Buhnici: o sa bag pe blog
George Buhnici: si te voi recomanda
George Buhnici: mai da-mi o data linkul
Iulian Ragalie: www.serviceautomobile.ro

Ultimele articole

Articole recomandate

50 Comments

  1. pt D-l „Adrian Vartolomeu a scris pe 29 Septembrie 2009 la 1:14 pm
    Buna ziua,
    Am si eu o intrebare pt dl ragalie si dl Dedu.”

    cred ca ordinea cea mai rentabila din punct de vedere al costurilor intretinerii dar si al fiabilitatii ar fi Opel si deabea pe urma Renault. dar mai depinde si de masinile respective cum au fost intretinute fiecare in parte asa ca cel mai bun sfat este sa le analizezi pe fiecare in parte sa vezi daca nu cumva la vreuna dintre ele ai avea nevoie sa bagi foarte multi bani sa o aduci pe linia de plutire.

  2. Readuc putin in discutie partea stilul de condus la diesel, vorbin pe fapte concrete.

    Ieri am fost la dl. Iulian Ragalie, cu cateva simptome la masina (Astra H 1.7CDTI 100cp Z17DTH), precum: putere scazuta, mai ales la turatii mai mari, fum negru si gros daca se apasa pedala mai mult chiar si la turatii de cuplu, consum crescut (aici cred ca am alte probleme), pornire la prima cheie dar putin mai „dura”, zgomot mai mare la acceleratie; in general daca se dorea sa se accelereze putin mai mult se simtea ca masina se „chinuie” sa produca puterea solicitata de sofer.

    Ce s-a descoperit la service: depuneri de calamina in EGR, iar teava de la EGR la admisie era plina de calamina (imi pare rau ca nu am facut niste poze), intrarea la admisie la fel plina de calamina. De aici se poate deduce ce era sau e si in admisie (care nu a mai fost desfacuta). Dupa curatare se simte ca masina merge mai bine, porneste mai bine.

    Nu cred ca acele depuneri puteau sa se faca de la un mers turat.

  3. Pentru domnul Adrian Vartolomeu: personal nu aş alege marca Opel (nici un model). Poate fi ceva subiectiv, dar pur şi simplu nu le mai pot suferi. Personal am fost proprietar de Opel Ascona (fabricaţie 1986, 1,6 diesel – acest model vechi a fost destul de reuşit, dar iarna nu prea pornea); de asemenea, am fost propiretar de Opel Omega (fabricaţie 1988, 2,0 benzină, extrem de elegantă, dar atunci când au apărut problemele nimeni nu i-a mai dat de cap). De curând am avut pe mână un Opel Astra din 2002, motorină de 1,7, destul de bunicică, dar parcă îi lipseşte ceva. Acum, să vă povestesc de experienţele mele plăcute: am avut două Peugeoturi 305, una berlină şi alta break, diesel de 1,9 fără turbo amândouă, ce să spun, excepţionale. Nici un fel de probleme majore, tot ce am păţit cu ele a fost din vina mea exclusivă: întreţinere defectuoasă dintr-o chitroşenie execesivă. După aceea am avut Skoda Felicia, 1,3 benzină (carburator cu dublu corp Pierburg), fabricaţie 1996: nu am avut nici un fel de probleme cu ea; excepţională, dar cam depăşită tehnic. Din anul 2004 deţin un Peugeot 406, 2,0 HDI, 109 cp; excepţionlă, niciun fel de probleme; consum redus, fiabilitate, ţinută de drum excelentă etc. La capitolul întreţinere, atât timp cât te fereşti de reprezentanţe gen Eurial, nu ve-i avea niciun fel de probleme. Pot detalia. Acum, pentru domnul Adrian Vartolomeu: vă recomand cu multă căldură un Peugeot 406 HDI (de 90 cp – se întreţine mai uşor – sau 109 cp). Mai recomand Skoda Octavia Break, 1,9 motorină (aici lucrurile stau cam aşa: cel mai fiabil şi uşor de întreţinut este vechiul motor turbo de 1,9 diesel, 90 CP, cu pompă de injecţie clasică – are cod ALH; nu este niciun fel de probleme nici cu cele cu pompe duze, dar acestea sunt mai problematice la o adică, dar nu neapărat). Mie personal îmi plac şi renaulturile, dar, din nou, este ceva personal şi subiectiv; nu aş recomanda cu inima deschisă aşa ceva; prea ciudate la frânare (acţionează brusc) şi la direcţie (excesiv asistate). Deci, rezumând, Peugeot 406 HDI (înţeleg că model break doriţi), sau Skoda Octavia (model Tour sau 2 – tor break). Am avut pe mână o Pctavia 2 Break, 1,9 TDI, pompe diuze, 105 cp, cu care am fot până în Italia (dus – întors), apoi prin ţară. Am condus-o personal, este fosrte bună. În ţară a consumat între 4 şi 5 litri/100, dar pe autostradă… la 140 – 160 km/h, a consumat foarte mult: 9 litri/100 km. Numai bine!

  4. Erată: îmi cer scuze pentru că am „schilodit” limba română: am scris din greşeală „ve-i” în loc de „vei” Adică, „eu voi, tu vei, ei/ele vor, noi vom, voi veţi, ei/ele vor; adică este verbul auxiliar „a vrea” ajuta la formarea modului indicativ, timpul viitor. Numai bine!

  5. @dedu : am avut 1.6tdci si urmatorul proprietar i`a schimbat volanta … eu am stiut asta de la inceput de cand am luat`o … se foloseste volanta dubla mai mult pt marketing , parerea mea … socurile la schimabrile de trepte (1-2-3-4) se simteau mai tare decat la ce am acum care are volanta simpla … poate si din cauza ca am luat`o de noua si am avut destule „probleme pe garantie” … am prins un lot „ghinionist”

  6. later edit : cele mai fiabile masini in momentu de fata , sunt japonezele … desi nemtii nu vor sa recunoasca , au cam trecut pe locul 2 … problema la japoneze e partea estetica interior/exterior si faptul ca piesele se gasesc adesea doar in reteaua de importatori directi … in rest , revizii la timp si multi km fara probleme .

  7. Japonezele. Aşa este, sunt foarte fiabile la primul proprietar, dar, atunci când sunt revândute, noul proprietar şi-a luat „mandat”, adică s-a nenorocit. Numai bine!

  8. Este o expresie,tot romanul se pricepe la politica si la fotbal.Mai nou si la masini.
    Intrebare pentru dl Dedu care afirma „Japonezele. Aşa este, sunt foarte fiabile la primul proprietar, dar, atunci când sunt revândute, noul proprietar şi-a luat “mandat”, adică s-a nenorocit. Numai bine!”
    Cate ati detinut pana acum,daca puteti face dovada ca ati detinut o „japoneza” cum va consolidati teoria ca japonezele la sh sunt de o calitate indoielnica?As tinde sa cred ca miturile auto au devenit subiecte de „connaisseur
    supérieur”

  9. sal ,ma poti ajuta te rog am o problema cu un peugeot 406 2.1 diesel 12v din 96.aseara a nins in oras si f f frig masina nepornita can de 12 ore ,cand pun contactul mi se aprinde un led rosu acela de langa butonul de dezaburire luneta,care e intermitent cand masina e oprita .cred ca arata bateria,nu? ii dau cheie asteptand sa se stinga rezistenta de la bujiile incandescente care se sting cam dupa 8-9sec,si masina incepe sa urle dar tare acul de la turometru spre 5000 de rotati …un zgomot foarte puternic ,de m-am speriat deci turata blama fara sa apas acceleratia ,instincul meu a fost sa tai contactul am, nimic eram cu cheia in mana si ea nu se mai oprea can 15 de secunde a tinut-o turata fara cheie in contact si eu pe langa ea… am crezut ca sare in aer ….e de ras dar m-am speriat
    ce poate fi?
    am motorina buna omv alpin diesel
    ulei am facut schimbul cam acum 6000 de km+filtru ulei total quartz 7000 10w40
    antigel bun numai ce l-am schimbat
    bateria poate fi …n-am schimbat-o deloc cum o pot verifica daca mai poate?
    bujiile incandescente?
    aaaaaaaa….dupa acesta patanie la interval de 1minut am luat-o de la capat contact+ stingere martor bujie+cheie si a luat-o imediat si a mers frumos,normal, am plecat acasa cu ea
    astept de dimineata sa vad ce face
    scuze de deranj
    iti multumesc anticipat
    sanatate

  10. Multumesc tuturor pentru parerile voastre ! Abia azi am observat ca mi s-a raspuns la una din intrebarile adresate lui George Buhnici.Se cunoaste cumva date de contact ale domnului Iulian Ragalie ?Numai bine.

Dă-i un răspuns lui Dedu Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.