Taxa auto va scădea cu până la 30%

Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu şi pentru maşinile dotate cu motor Euro 5, în cazul cărora taxa va rămâne nemodificată, relevă proiectul ordonanţei de modificare a taxei auto obţinut de MEDIAFAX

În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc.

Actul normativ introduce o nouă grilă de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinilor, pentru autovehicule încadrate în categoria M1, respectiv a vehiculor concepute şi construite pentru transportul de pasageri care au, în afara scaunului conducătorului, celmult opt locuri pe scaune.

Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia maşinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel.

Grila de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii relevă totodată că nici taxa auto percepută începând cu acest an pentru maşini Euro 5 nu va fi redusă, fiind menţinută la nivelul actual.

Surse oficiale au declarat agenţiei MEDIAFAX că forma actuală a proiectului de ordonanţă nu modifică valorile şi pentru maşinile Euro 5 pe considerentul că taxa auto percepută în cazul acestora este deja la un nivel redus.

O decizie finală va fi luată într-o şedinţă viitoare a Guvernului.

Pentru maşini Euro 5, taxa auto a fost introdusă la începutul acestui an.

În prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxată cu 116 euro în cazul unei maşini noi şi cu 91 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani.

Pentru o maşină Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani este achitată o taxă de 507 euro, iar înregistrarea unei maşini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro.

Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridică la 1.950 euro.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.

Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces în care un român care şi-a cumpărat, în iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru înmatricularea în România a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja înregistrate în ţară şi revândute.

Un document guvernamental prezentat recent de MEDIAFAX demonstra că Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.

Experţii în domeniul juridic au atenţionat Guvernul că România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, în urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial în instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.

În urmă cu o săptămână, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20 şi 30%.

via: Mediafax

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

26 Comments

  1. Sincer nu inteleg un singur lucru, pe care l-am mai intrebat si prin alte parti dar din pacate nu am primit un raspuns. Reducerea de 30% va fi aplicata doar pentru vehiculele inmatriculate inainte de 1 ian 2007 sau pentru toate vehiculele ce urmeaza a fi inmatriculate ?

  2. Daca nu ati inteles pina acum guvernantii se chinuie din 2007 sa incaseze ilegal niste bani pe care nu ii investesc in proiecte de mediu ci sa acopere gauri negre, in plus toate variantele propuse discutate si rasdiscutate sint facute sa traga de timp. Boc este jurist si stie ce are de facut.

    O taxa de poluare `adevarata` ce nu mai poate fi atacata in justitie este una corecta platibila de TOATE autovehiculele inmatriculate in Romania inclusiv ale guvernului primariilor armatei si ale vechilor intreprinderi bla bla.

    Daca tot vorbim de taxe de poluare aplicabile doar unor anumite categorii de masini inamtriculate dupa o anumita data vorbim degeaba ei ne papa banii si doar 10 % din ce ce platesc isi recupereaza banii in instanta din diferite motive unul fiind comoditate iar Guvernul asta si speculeaza.

  3. Guvernantii nu fac altceva decat sa o lungeasca cu taxa asta, doar sa mai incaseze niste bani pana la alegeri.
    Peste cateva luni, UE o sa spuna ca nici in varianta actuala taxa nu e buna, apoi iar o modifica si tot asa pana la alegeri, cand cine stie…

  4. George,
    Am o mare nedumeririe: am un Clio, cumparat de mine in 2005 de la un coleg de birou, coleg care l-a randul lui l-a cumparat de nou din Romania, in 2003.
    Intrebarea mea este: acum, daca vreau sa vand masina, noul propietar (adica al III-lea) va mai plati vreo taxa auto?
    Proiectul de ordonanta e cam neclar: ,,taxa se va plati si in cazul masinilor inmatriculate inainte de2007, la prima vanzare a acestora”.
    Prima vanzare se numara incepand din 2010, sau se numara si vanzarile anterioare ? (in cazul meu 2003).
    Grea dilema..

  5. Merci, dar tot nu m-am lamurit: proiectul acesta de ordonanta privind plata taxei auto la prima vanzare a masinii, se refera la masinile aduse din afara inainte de 2007 si inmatriculate inainte de 2007, sau si la cele cumparate din Rom inainte de 2007?
    Situatie:
    1)am un clio cumparat de nou din Romania in 2003, sunt primul proprietar, si il vand in 2011. Al doilea proprietar mai plateste taxa auto?
    2)am o Skoda adusa din Germania in 2003, inmatriculata in 2003, sunt primul proprietar din Rom, si o vand in 2011 (dupa noua lege).
    In care din sit. 1 si 2 cumparatorul plateste taxa auto?

  6. Salut,
    o taxa pentru protejare parcului auto national este buna. Dar nu in diversele forme aplicate pana acum.
    cea mai ok varianta a taxei este prima , intrata in vigoare la 1 ian 2007 unde un lucru era clar : vrei masina veche platesti taxa in consecinta . daca o impuneau de la bun inceput si pentru masinile noi nu cred ca mai era nici o problema. cum am mai scris si pe alte site-uri despre aceasta taxa, ea este un mijloc de a constrange oamenii sa isi cumpere masini pentru care isi permit si intretinerea nu numai achzitia. Degeaba iti cumperi un BMW de 300+ CP , daca nu ai bani sa il intretii corespunzator (si o intretinere ca la carte costa) . Vei ajunge sa faci un accident , unde problema este ca implici si alti participanti la trafic , nu ca patesti tu ceva.
    De ce nu baga taxa in impozit si sa fie calculata in functie de vechime si gradul de poluare? e cel mai simplu si nici nu au ce sa mai spuna. toata lumea va plati o taxa unitara.

    multumesc

  7. Neprimind raspunsul, m-am mai interesat si am aflat ultima varianta:
    taxa se plateste atat pt masinile aduse din afara cat si pt cele deja inmatriculate, la prima vanzare a acestora. PRIMA VANZARE SE CONSIDERA DIN MOMENTUL IN CARE INTRA IN VIGOARE LEGEA, asa ca taxa va fi platita si de masinile vechi, deja inmatriculate in Romania, chiar daca au fost vandute anterior de mai multe ori.
    Asa ca vor plati si posesorii de Aro, Dacia 1310, Trabant.
    Ca se ajunge la aberatii ca pt un Aro 3120cmc sa se plateasca o taxa de 29 660 EUR, e alta treaba.

  8. Nu a intrat in vigoare, pt ca nici macar nu s-a scos o forma definitiva.
    Urmeaza sa fie rediscutat, votata, publicata in Monitorul Oficial, si, probabil a doua zi dupa publicare, intra in vigoare.
    Eu zic ca in jur de 1 iulie intra in vigoare (parerea mea).

Dă-i un răspuns lui bancher Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.