Taxa auto – de trei ori mai scumpă din decembrie

Noua taxă pe poluare devine de trei ori mai scumpă pentru tot ce înseamnă second hand şi se suspendă pentru maşinile noi cu motoare de până la 2.000 cmc. Noua variantă nu este însă finală. Ea trebuie să primească acceptul comisarului pentru taxe şi impozite, însă propunerea este de aşteptat să înfurie Bruxelles-ul.

Guvernul îşi asumă riscul de a fi obligat să îi despăgubească pe toţi cei care ar da statul în judecată şi ar câştiga, aşa cum se întâmplă deja cu prima taxă. Avocaţii au mai arătat-o, o astfel de taxă este uşor de „demontat” în instanţă. Nu poţi să măreşti o impunere de trei ori pentru o singură categorie de automobile şi să o suspenzi pentru alta. Pur şi simplu este ne-european şi ilegal.

Dacă vrei întradevăr să ajuţi un constructor naţional de automobile să vândă, o faci motivând achiziţia maşinii noi, nu descurajând cumpărarea unui second. Programul „Rabla” – de înnorie a parcului auto este o parte a soluţiei, însă un second euro3 de 6-8 ani ani va rămâne o soluţie inteligentă care va bate în continuare un Logan de 7.000 de euro. Problema este finanţarea. Oamenii pur şi simplu nu au banii disponibili să ia maşini noi cu banul jos, aşa cum eşti obligat în programul „Rabla”. Leasing-uri şi credite cu facilităţi speciale ar fi iarăşi o idee.

La final ajungi însă la aceiaşi problemă. Cei mai mulţi dintre românii din pătura mijloce şi săracă nu au 7.000 de euro la ciorap şi nici credit nu pot lua. Cu ce drept poţi condamna o familie fără posibilităţi să cumpere nou, dacă nu îşi permite? Ce le spui celor care stau în sate sau oraşe unde nu vin autobuzul sau metroul? Un copil mic poate fi dus la grădiniţă, o bunică bolnavă la spital, o soţie gravidă la maternitate şi într-o maşină mai ieftină. Pentru că acesta este scopul unui autoturism, să te ducă de la punctul A la B. Iar când punctul B este la câţiva kilometri distanţă, o politică guvernamentală proastă poate însemna o absenţă la şcoală, o pneumonie sau o naştere cu probleme.

Ultimele articole

Articole recomandate

78 Comments

  1. @xxxxx puteai sa iti scrii si un nick normal fiindca nu cred ca cineva te injura…eu cel putin iti dau dreptate insa acum faptul e intamplat si nu se mai schimba…dar poate unul sau altul invata din greseli :(

    @ Flaviu ce scrii tu pare milogeala curata…sorry…tu gandesti numai pt momentul de fata si numai pt tine !!!
    (fara suparare…sorry)

  2. As vrea sa stiu cum o circulara ANAF poate fi mai presus decat OUG 50 / 2008 si cum pot explica legiuitorii :
    – daca pentru masinile aduse in vederea comercializarii nu poate fi calculata taxa cf OUG 50 , cum pot dovedi ei ca acele masini sunt aduse pt vanzare ( acestea deobicei sunt vandute dupa inmatriculare ) si cei mai trist ca acea persoana – al doilea cumparator nu poate inmatricula masina conf OUG 50 deoarece nu este primul cumparator . vreau sa zic ca sunt multe persoane care au sa zicem 10 masini ,si pe care figureaza ca prim cumparator ,isi inmatriculeaza pe ei si dupa aceea le comercializeaza
    – referitor la dovada radierii eu zic ca este de competenta politiei si nu a finantelor sa ceara acest lucru , nu are nici un element pentru calculul taxei , doar nu sunt pe langa economisti si politisti ,ca de mecanici ce sa mai zicem …

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.