Taxa auto – de trei ori mai scumpă din decembrie

Noua taxă pe poluare devine de trei ori mai scumpă pentru tot ce înseamnă second hand şi se suspendă pentru maşinile noi cu motoare de până la 2.000 cmc. Noua variantă nu este însă finală. Ea trebuie să primească acceptul comisarului pentru taxe şi impozite, însă propunerea este de aşteptat să înfurie Bruxelles-ul.

Guvernul îşi asumă riscul de a fi obligat să îi despăgubească pe toţi cei care ar da statul în judecată şi ar câştiga, aşa cum se întâmplă deja cu prima taxă. Avocaţii au mai arătat-o, o astfel de taxă este uşor de „demontat” în instanţă. Nu poţi să măreşti o impunere de trei ori pentru o singură categorie de automobile şi să o suspenzi pentru alta. Pur şi simplu este ne-european şi ilegal.

Dacă vrei întradevăr să ajuţi un constructor naţional de automobile să vândă, o faci motivând achiziţia maşinii noi, nu descurajând cumpărarea unui second. Programul „Rabla” – de înnorie a parcului auto este o parte a soluţiei, însă un second euro3 de 6-8 ani ani va rămâne o soluţie inteligentă care va bate în continuare un Logan de 7.000 de euro. Problema este finanţarea. Oamenii pur şi simplu nu au banii disponibili să ia maşini noi cu banul jos, aşa cum eşti obligat în programul „Rabla”. Leasing-uri şi credite cu facilităţi speciale ar fi iarăşi o idee.

La final ajungi însă la aceiaşi problemă. Cei mai mulţi dintre românii din pătura mijloce şi săracă nu au 7.000 de euro la ciorap şi nici credit nu pot lua. Cu ce drept poţi condamna o familie fără posibilităţi să cumpere nou, dacă nu îşi permite? Ce le spui celor care stau în sate sau oraşe unde nu vin autobuzul sau metroul? Un copil mic poate fi dus la grădiniţă, o bunică bolnavă la spital, o soţie gravidă la maternitate şi într-o maşină mai ieftină. Pentru că acesta este scopul unui autoturism, să te ducă de la punctul A la B. Iar când punctul B este la câţiva kilometri distanţă, o politică guvernamentală proastă poate însemna o absenţă la şcoală, o pneumonie sau o naştere cu probleme.

Ultimele articole

Articole recomandate

78 Comments

  1. Domnule George Buhnici v-am mai scris şi inalte4 rânduri, dar văd că vă faceţi că plouă. De ce nu mai luaţi nicio atitutine împotriva guvernanţilor privitor la această ilegală taxă auto? Sau faceţi numai ce vă permit şefii de la PROTV? Ca să-mi dovediţi că greşesc, vă rog să ne sprijiniţi pe noi cei cu maşini second hand aduse de „afară” şi care nu le putem înmatricula datorită acestei taxe ilegale şi aberante.Nu vă mulţumiţi numai cu publicarea unor opinii(şi acelea riguros selectate)sau ale unor”plângeri” pe site!!!!!
    Organizaţi adevărate dezbateri pe această temă cu profesionişti ai dreptului şi specialişti în legislaţie care să-i ajute pe oameni să-şi rezolve legal aseastă problemă, nu să fie nevoiţi să apeleze la tot felul de artificii gen înmatriculări în Bulgaria, Ungaria, etc.Pentru că înmatriculând maşina în altă ţară problema poluării mediului rămâne în România.În altă ordine de idei, dar legată to de taxă, faceţi-ne să înţelegem cum poate fi catalogată de RAR o maşină cu injecţie de benzină fără plumb(multipunct), catalizator şi sondă lambda ca fiind NONEURO?!

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.