Ministrul mediului Laszlo Borbely face declaraţii care se contrazic între ele la câteva săptămâni distanţă. Dacă iniţial vorbea despre o taxă auto care va decala categoriile taxate cu câte o treaptă (adică Euro5 să fie taxat cum este acum Euro4, Euro4 la valorile Euro3 etc.) acum aduce nuanţe ale discursului şi lasă să se întrevadă un ton ceva mai optimist pentru amatorii de second-hand mai „tânăr”. „Taxa auto 2011 va păstra în vedere că suntem încă în criză. Euro 5 va fi taxat cu sume mici, iar celelalte vor suporta creşteri uşoare.” Inabordabile vor rămâne şi se vor mai scumpi chiar cele Euro2, 1 si nonEuro.
O menţiune specială pentru cei care speră să poată ataca viitoarea taxă în instanţă. Ministrul spune că poartă discuţii cu Comisia Europeană pentru a stabili cadrul legal astfel încât să preîntâmpine viitoarele procese. Insuficient după părerea mea, pentru că şi taxa actuala poate fi atacată în instanţă, deşi comisarii de la Bruxelles au acceptat-o.
În fine, ministrul amână din nou decizia corectă şi singura care nu va putea fi contestată în instanţă. Vorbesc despre impozitul de poluare plătit în funcţie de vechime, catalizator, capacitate cilindrică. Deşi recunoştea acum câteva luni că trebuie taxaţi cei care poluează, indiferent dacă maşinile sunt nou intrate sau vechi în parcul auto naţional, acum se arată mirat când este întrebat despre acest subiect. Pesemne, campania electorală a început deja şi le este teamă să dea în proprietarii de maşini vechi.
Sunt tare curios însă despre un lucru. Oare ce lobby mai fac zilele acestea importatorii de automobile noi? Altădată foarte vocali în protejarea mediului, acum se bat cu samsarii la vânzările second hand. Oare le convine taxa auto 2011?
Salut. Linkul catre promotor.ro e invalid, nu duce nicaieri.
@cristi – ma ocup