Taxa auto 2011 – primele informaţii oficiale

NOUA TAXA AUTO 2011 cu tabelele complete

Va fi mai scumpă, mai extinsă şi tot la fel de uşor de atacat în instanţă.

Într-un interviu pe care l-am luat în urmă cu puţin timp ministrului mediului, Laszlo Borbelyi, am aflat primele informaţii despre taxa auto valabilă de la 1 ianuarie 2011. Ce nu a încăput în cele 2 minute de la ştiri, încerc să vă spun acum.

Prima informaţie importantă este că intră la taxare şi automobilele echipate cu catalizator Euro5. Erau scutite până acum, indiferent de cilindree. Logica din spatele deciziei este că deja aproape toate maşinile noi sunt echipate Euro5, iar de la începutul anului viitor, conform legislaţiei româneşti şi europene, reprezentanţele auto nu mai au dreptul de a vinde autovehicule cu 0 km, noi, decât Euro5. Aşadar nu ar mai avea ce taxa din vânzările de automobile noi, ci doar pe zona de second hand. Asta ar fi o discriminare prea uşor de combătut în instanţă. Unde mai pui că s-ar pierde zeci si sute de milioane de euro la buget din taxare, lucrul pe care nu şi-l permite guvernul într-o perioadă de recesiune.

Partea dureroasă abia acum vine.

În cazul maşinilor Euro4, de acum doar la mâna a doua, treaba devine usturătoare. De la doar o sută, două de euro pentru motorizările mici, taxa va sări spre o mie. Pentru motoare mai mari, puneţi câteva sute şi apoi mii. Ca principiu, grila de taxare degradează maşinile Euro4 la nivelul celor care Euro3 de acum. Adică taxa plătită pentru un motor Euro3 de 2.000 cmc, se va plăti de la anul pentru un Euro4 de 2.000 cmc. La fel în cazul maşinilor Euro3 care vor avea taxe ca la Euro2 şi tot aşa.

Rămân scutite hibridele de toate cilindreele şi maşinile electrice. Pe ultimele nu le-am văzut încă zumzăind pe la noi, dar le aştept cu interes. Problema este că la hibride nu văd cu ce ajută mediul motoare V8 de 4 şi 5.000 cmc cuplate la un mic hibrid, aşa cum sunt pe câteva SUV-uri şi limuzine premium puternice. Aş înţelege rostul derogării în cazul unei Toyota Prius sau a unei Honda Civic Hybrid etc. cu motorizări sub 2.000 de cmc. Poate ia cineva aminte la Mediu.

Ministrul vorbea deasemenea despre o idee îndrăzneaţă de a premia cumpărătorii de hibride sau maşini electrice cu anumite sume. Adică, dacă îţi iei un automobil eco, primeşti spre exemplu o mie, două de euro de la stat. E o chestiune la care şi cei de la Finanţe trebuie să pună umărul şi să îi înţeleagă utilitatea ca să o aprobe. Modelul funcţionează deja cu succes în Franţa. Ce se ia de la cei cu catalizatoare inferioare, este oferit ca bonus celor mai ecologişti.

Ca să tragem linie, maşinile mai vechi de 10 ani, redevin inaccesibile, iar cele mai vechi de patru ani, foarte scumpe. Aşadar eu mi-aş face bine calculele dacă aş fi în locul unui român cu ceva bani la ciorap pentru o maşină rulată. Mai bine în toamna asta, dacă vrei din străinătate. De la anul, doar de pe la noi. Desigur, dacă nu cumva îi mai îmbogăţim şi mai tare pe bulgari cu câte 500 de euro pentru un rând de plăcuţe fără taxă, indiferent de categoria de poluare. Ei nu au industrie auto de protejat şi sunt suficient de săraci încât să îşi permită luxul de a merge lent cu gioarse obosite.

Revin la ce am mai spus şi în alte ocazii. Şi această taxă va rămâne ilegală şi imorală pentru că nu va afecta decât o parte dintre automobilişti. Peste două milioane de dacii vechi obosite, adică jumătate din parcul auto naţional, non-euro pot continua la fel de bine să polueze chiar şi când stau, sau mai ales atunci. Un Euro3 este de 20 de ori mai puţin toxic decât o Dacie din 1995. Soluţia corectă este impozitarea de poluare anuală. Numai aşa îi „motivăm” pe cei cu maşini vechi să nu le păstreze ca să le lase moştenire.

Ultimele articole

Articole recomandate

51 Comments

  1. trebuie sa-i dam jos de la conducere,tara asta e dusa de rapa,ne e rusine ca suntem romani,doar in Romania se poate intampla o asemenea escrocherie pe fata,e vina noastra dragi conducatori auto.

  2. L-au impuscat pe Ceausescu doar ca sa poata vinde tara asta si apoi sa ne sugrume cu taxe peste taxe.Singurii vinovati sunt guvernantii,le trebuie taxa auto inloc sa planteze copaci si sa creeze spatii verzi .Avem o tara condusa de hoti nu de niste oameni civilizati si corecti………….

  3. Cum spunea si mishu: ii intereseaza doar bugetul. Putin le pasa de mediul inconjurator; lor sa le mearga bine. Ce ma deranjeaza si mai tare este faptul ca nimeni nu are nimic de spus. E si vina noastra, nu ne convine, suntem revoltati, dar cu toate astea nu facem nimic; stam si inghitim rahatul. Daca continuam asa astia fac ce vor cu noi. Spunea cineva pe un alt blog : „doar o revolutie mai poate rezolva problema”.

    • @dan – Vorba unui amic. Ce sta la baza formulei de calcul? Pe ce se bazeaza coeficientii si restul cifrelor? Oxigenul consumat, arborii care ar trebui plantati pentru recuperarea lui? Se pare ca nu… Strict pentru a descuraja…

  4. Pentru toata lumea de aici, am citit fiecare comentariu in parte si fiecare are dreptate in felul lui, sa fac si eu un comentariu la randu meu: stau in Germania , mai precis Berlin , conduc un BMW cu motor de 2.2 l, Euro 3 vechi de 10 ani pe benzina.
    Platesc un impozit anual de 151 €, si am voie sa intru si in centru orasului , pentru ca atentie, masina mea nu este considerata poluanta desi este Euro 3.
    In multe din marile metropole din Germania ´-a iplementat sistemul plachetelor, pe sistemu cine are placheta verde intra , cine nu are nu intre in zona centrala.
    Si benzinele pe euro 2 primesc plachete verzi, iar dieselurile care siau montat un filtru suplimentar de particule primesc placheta verde. restu raman cu galben si rosu , si in unele metropole nu ai voie sa intre central, iar in altele doar in anumite zone.
    Plus ca pentru cei care au masini luate inainte de 2007 care au cazut in clasa, si nu mai primeau verde dar , masina este inca in „viata” din punct de vedere tehnic si locuiesc in zona verde, s-a facut o exceptie, pentru a nui obliga sa isi schimbe masinile, care inca era „tinere” maxim 5 ani, sau inca ar crea o pierdere prea mare in bani pentru proprietar, daca e locuitor sau are o afacere in zona verde, si nu e vinovat ca masina lui a fost declasata intre timp.
    Ce sa spun, chiar si aceasta problema a plachetelor e o aberatie, dar totusi nu e prohibitiv ca la noi. si nu e obligatoriu sa iti iei masina Euro 5 sa primesti placheta, pentru ca si nemtii sunt nevoiti sa mai cumpere la mana a doua, sa fim seriosi nu curge miere si lapte nicaieri.
    Dar noi suntem mai catolici ca Papa dupa parerea celor de la putere, deci numai masini euro 5 in Romania, si pana si acelea vor fi taxate la inmatriculare. Frumos!
    Unde sunt oamenii care avea curaju sa iasa in strada , si sa ii puna la punct pe nesimtitii astia de la Guvernare. sa blocheze parlamentu si guvernu cu masini second neinmatriculate sau la care sa platit taxa. si sa vedem atunci ce vor face.
    O sa aresteze vreo 5000 de oameni odata, cu ce ?
    scuzati daca deranjez cu cele de mai sus :D

  5. Parerea mea este ca va creste numarul proceselor intentate fie Directiilor de Inmatriculari auto fie Administratiilor Financiare.Nu stiu daca nu cumva poti cere ca despagubiri si banii dati avocatului care sa te reprezinte,dar daca se poate asa ceva si s-ar si cere acest lucru atunci bugetul statului ar avea numai de suferit de pe urma acestei taxe!Sarbatori fericite!

  6. n ar ave noroc ministru dracului ce s a gandit el sa scoata bani de la amarati de romani .mearga dracului cu mediu lui cand romanii n au ce manca …….. nu le a ajute d -zeu in veci la toti ministrii si parlamentarii romani amu de anu nou .

  7. mai bani tot trebe sai dam pana la urma nu va mai vaietati asta e tare nu degeaba un sef de la mediu din alba are o masina de 35000 de euro cu un motor de 5500 benzina deci scurt bani se duc la …. baieti destepti si provin de la prostime

  8. bai nerusinatilor oina unde mai vreti sa ajungeti cu taxele astea un amarit de om nu poate sasi ia nimik din tara asta ca sariti cu taxe pe el dar voi guvernantilor voi platiti taxe de poluare pe masinille de lux care le folositi sau tot din bani nostri munciti cu sudoare nesimtitilor cati promis ca vom avea un trai mai bun si uite unde am ajuns sa ne furati si viata pe care o avem de ce nu iesim fratilor in strada sa ii dam jos ca in 89 desteptativa romanilor trezitiva din somnul creat de guvernul nostru scump si drag pai de unde atitea taxe daca ei au darimat fabrici uzine mine agricultura de unde sa ai productie sa muncesti ca sa poti da taxele astea nesimtite dai pe toata lumea afara iar productia nu exista si te intrebi care e mai avantajos sa dai in cap sa furi?ca sa supravetiuiesti? in romania acum numai asa se poate RUSINEEEEEEEE SI SA DEA DOMNUL SA VIE SFIRSITUL CIT MAI REPEDE CA VAI DE VIATA NOASTRAA pacat de romani ca exista din cauza asta romania nu mai e o tara adevarata a fost pina in 89 de atunci se finito fartilor asaca si forumul e aiurea discutiile nusi au rostul aici FAPTELE VORBESC ACOLO IN STRADA CU TOATA TARAAAAAAAAAAAA AFARAAAAAAAAAAAAAAA rusine mie si rusine sa spun ca sint Romannnnnnnnnnnnn

  9. bla bla bla
    taxa este ilegala pentru ca este o discriminare in interiorul uniunii europene si gata !
    cui nu-i place sa ii dea in judecata si mai mult ca sigur castiga !

  10. stau si ma gandesc oare cine este atat de influent in tara asta ca sa poata duce la bun sfarsit o frauda ca asta si cine are de suferit ?tot romanu nostru de rand care deja se chinuie sa supravietuiasca

Dă-i un răspuns lui norbert Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.