Ştirea pare să fi bulversat pe toată lumea.
Dacă aveţi chef de toţi termenii tehnici, citiţi comunicatul Registrului Auto Român.
Şi acum traducerea în limba română.
Nu se mai înmatriculează automobile noi mai vechi de EURO4. Spre exemplu vreun Logan uitat prin vreun depozit dotat cu un catalizator EURO3. Dacia a trecut de anul trecut toată producţia la EURO4, aşa că nu aveţi de ce vă teme. La fel de rău este de automobilele cu zero kilometri aduse de peste mări şi ţări care nu respectă standardele EURO. Toţi importatorii serioşi ştiau însă de această normă europeană de suficient timp, aşa că nu am auzit de vreun stoc blocat din cauza asta.
Nu sunt afectate sub nici o formă importurile second hand din Uniunea Europeană. Atâta vreme cât automobilul a fost inmatriculat spre exemplu în Germania, poate să aibă şi EURO1, 2, 3. sau poate fi chiar non-EURO. Singura piedică rămâne taxa de prima înmatriculare. Proporţional usturătoare cu vechimea şi capacitatea cilindrică. Un calculator de taxe pentru taxa de prima înamtriculare găsiţi aici, cu felicitări pentru cei care îl ţin la zi.
din 2011 nu vei putea circula in Romania cu o masina non-euro