Sfaturi de cumpărare – Focus vs. Astra

Salutare!
In primul rand vreau sa te felicit pentru acest blog si pentru munca pe
care o depui in realizarea lui, si nu numai.
As avea si eu nevoie de un sfat, ca de la un cunoscator: as vrea sa imi iau
o masina.Nimic noi pana aici :)
Insa vreau una noua (pentru ca m-am fript cu doua sh-uri) si nu ma pot
decide intre Ford Focus 1.6 benzina (100cp) si noul Opel Astra 1.4 benzina
(100cp). Diferenta intre ele este de vreo 500 de euro in favoarea Fordului.
Proportia ar fi 51% Astra – 49% Focus, insa poate ai vreo informatie in
plus despre ele? Poate vreun pont legat de fiabilitatea masinilor, a
motoarelor ori alte lucruri tehnice ce ar inclina balanta in favoarea uneia
sau alteia.
Si inca o intrebare: cat de mult se poate negocia cu un dealer? Am fost la
2 pana acum si nici unul nu a vrut sa lase. (12.000 +2 tichete Rabla pentru
Opel si 11.200 + 2 tichete pentru Ford). Ce-i drept, nici eu nu am fost
foarte insistent. Insa pana la mijlocul lunii octombrie as vrea sa iau
masina, pentru a putea beneficia si de programul Rabla (tichetele scad din
ce in ce mai mult – 1000Ron l-am gasit ieri).
Ca idee, as vrea ca masina sa o tin 5-6 ani, voi face in jur de 20.000
km/an, din care 60-70% cred ca vor fi in oras.

Iti multumesc mult pentru raspuns si tine-o tot asa!
Cu respect,
Ionut

Răspuns:
Cea mai grea întrebare de anul acesta. E o bătălie fantastică pe acest segment care susţine vânzările pentru ambele mărci. Mai pe româneşte, Ford şi Opel au pus ce au mai bun pe „infanteriştii” din clasa compactă. Opel a înnoit cu mare succes Astra. Maşina este de acum mai frumoasă, mai bine finisată, ceva mai bună per ansamblu. Focus-ul de la Ford este deasemenea o maşină excelentă cu suspensii legendare. Dacă nu mă înşeală memoria, Focus a fost la vremea lui prima compactă cu suspensii independente pe spate.

Deşi direcţia rămâne rigidă faţă de cea de pe Opel, Focus ăşi păstrează manevrabilitatea excelentă, iar opţiunile s-au mai şi ieftinit progresiv în ultima vreme. Mulţumită crizei şi competiţiei, iată că poţi configura o maşină OK în 12.000 de euro sau mai puţin la ambele mărci.

Motoarele pe benzină, deşi egale ca putere, nu au acelaşi randament. 1.6 va demara mai repede datorită unui cuplu mai bun. E o chestiune de fizică simplă – 200cmc în plus. Per ansamblu, în oraş ambele vor consuma aproximativ la fel, însă la drum lung şi un stil de condus economic va bate motorul de 1.4. Felicitări pentru alegerea unor propulsoare pe benzină într-o epocă a obsesiei nerentabile pentru motorină.

Întreţinerea va fi mai ieftină pentru ambele cu rezerva că unele service-uri Ford sunt slabe şi scumpe, deşi aud plângeri şi despre unele Opel. Ca să nu pornim şi o dispută de genul maşină americană/germană, ambele sunt făcute de nemţi.

Aşadar ca aspect şi comfort bate detaşat Astra, la performanţe Focus.

Ultimele articole

Articolul precedent
Articolul următor

Articole recomandate

18 Comments

  1. Ai facut un drive-test cu ele? Mie personal Focus-ul „imi vine” mai bine – dar e o chestiune de gust.
    George, au mai fost masini compacte cu suspensii independente pe spate. Una dintre ele fiind chiar facuta in Romania (vorbesc de celebrul Oltcit) :))

  2. Felicitari inca odata George pentru site si pentru implicare.
    Si eu speram sa gasesc un raspuns la aceeasta dilema, dar la versiunile diesel ( 1.7 cdti vs 1.6 tdci )…….poate reusesc posesorii de astfel de exemplare sa ne lumineze
    Apropo, de ce consideri „epoca a obsesiei nerentabile pentru motorina „?
    Multa bafta

  3. Personal, prefer Opel, fiind un posesor de Astra G, dar aceasta parere este pur si simplu subiectiva. Am condus si Ford, ce-i drept Fiesta si Mondeo, generatiile anterioare, nu pot sa imi dau cu parerea despre Focus. Ambele variante cred ca sunt ok, eu as cauta sa imi fac o parere despre costurile anuale de intretinere (piese, revizii, calitatea service-urilor, consumabile, etc.) si de acolo as incerca sa trag concluzii. Avand in vedere ca si valorile de depreciere in timp sunt cam egale, e greu de luat o decizie. Daca nu reusesti sa te decizi, pur si simplu ar fi bine sa le iei la un drive-test, asa cum spunea Dani in comentariul de mai sus si sa o alegi pe cea in care te simti tu cel mai bine. Succes.

  4. legat de negocierea cu dealerii, cand o sa fii hotarat ce vrei sa-ti iei, incearca sa negociezi cu cat mai multi dealeri. cand vor vedea ca esti hotarat sa cumperi trebuie sa mai lase la pret. trebuie sa ai si putina rabdare si sa nu cazi la prima reducere facuta. e criza, vanzarile au fost destul de slabe si pe praful asta de vanzari trebuie sa ti se ofere o reducere. eu unul am negociat anul acesta pt masina mea cu 7 dealeri si rezultatul a fost pe masura. pretul era de 18750 euro si am reusit sa negociez pana la 18000 ceea ce consider a fost o reducere destul de consistenta. bafta!

  5. Draga George–- te urmaresc cu interes si laTv si pe aceste comentarii dar am ramas nedumerit la unul din comentariile tale in sensul ca –- ce vrea sa insemne – epoca obsesiei nerentabile pentru motorina–– si am sa-ti spun de – eu am de patru ani in lising l-am terminat acum in august- un Aveo de 1,4 benzina de care sint foarte multumit dar vreau sa-l schimb( tot in lising s-au cu banul jos– am sa vad eu– cu un Cruze tot de la Chevrolet de 2000 cm pe motorina cu toate optiunile pe el– pentru ca sper ca va fi ultima masina – ar fi a 10-cea– asta si datorita virstei– si nu inteleg ce vrei sa spui prin „obsesia nerentabila pentru motorina-

  6. Salutare! Multumesc pentru raspunsuri! Intre timp am fost la drive-test atat la Astra cat si la Focus, cu motoarele prezentate mai sus. Concluzie: voi merge pe Astra. Diferenta de confort (si aici ma refer la suspensia spate) mi s-a parut ca e mult prea mica sa conteze.
    Va multumesc inca o data pentru sfaturi!
    @stefan, iti voi urma sfatul. deja am inceput sa bat la usile cat mai multor dealeri, pana in octombrie am tot timpul sa trag de preturi :)

  7. Intreba cineva intre variantele diesel de Astra si Focus. Inclin pe Focus pentru reactiile motorului, in rest pun semnul de egalitate la calitatea finisajelor, poate un plus pentru opel la design, exterior si interior si desigur pentru intretinerea usor mai scazuta. Apropo, la ford e mai greu cu meseriasii, cel putin la noi in zona Moldovei. 1.4 e o varianta usor submotorizata, parerea mea, dar depinde cum te si folosesti de ea.
    Bafta

  8. Salut,

    Doresc sa imi achizitionez o masina Sh, din tot ce am vazut pe site-urile de masini cel mai mult m-au atras Opel Astra H 1.7 diesel si Ford Focus 1.6 diesel, dar greu sa ma decid. Ca si desing amandoua sunt ok, cel mai mult ma intereseaza costurile intretinerri acestora! Daca sunt cunoscatori va multumesc anticipat!

    Violeta

  9. Buna. Ar putea cineva sa ma ajute in luarea unei decizii in ce priveste achizitionarea unei masini? Sunt dispus sa platesc pentru un SH de familie, undeva la 6-7000 E, as vrea o masina pe benzina, majoritatea km ii fac in oras si sincer, m-am cam saturat de motorinare.Multumesc

Dă-i un răspuns lui Ionut Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.