Categorie: Auto

Sfaturi de cumpărare – Focus vs. Astra

Salutare!
In primul rand vreau sa te felicit pentru acest blog si pentru munca pe
care o depui in realizarea lui, si nu numai.
As avea si eu nevoie de un sfat, ca de la un cunoscator: as vrea sa imi iau
o masina.Nimic noi pana aici :)
Insa vreau una noua (pentru ca m-am fript cu doua sh-uri) si nu ma pot
decide intre Ford Focus 1.6 benzina (100cp) si noul Opel Astra 1.4 benzina
(100cp). Diferenta intre ele este de vreo 500 de euro in favoarea Fordului.
Proportia ar fi 51% Astra – 49% Focus, insa poate ai vreo informatie in
plus despre ele? Poate vreun pont legat de fiabilitatea masinilor, a
motoarelor ori alte lucruri tehnice ce ar inclina balanta in favoarea uneia
sau alteia.
Si inca o intrebare: cat de mult se poate negocia cu un dealer? Am fost la
2 pana acum si nici unul nu a vrut sa lase. (12.000 +2 tichete Rabla pentru
Opel si 11.200 + 2 tichete pentru Ford). Ce-i drept, nici eu nu am fost
foarte insistent. Insa pana la mijlocul lunii octombrie as vrea sa iau
masina, pentru a putea beneficia si de programul Rabla (tichetele scad din
ce in ce mai mult – 1000Ron l-am gasit ieri).
Ca idee, as vrea ca masina sa o tin 5-6 ani, voi face in jur de 20.000
km/an, din care 60-70% cred ca vor fi in oras.

Iti multumesc mult pentru raspuns si tine-o tot asa!
Cu respect,
Ionut

Răspuns:
Cea mai grea întrebare de anul acesta. E o bătălie fantastică pe acest segment care susţine vânzările pentru ambele mărci. Mai pe româneşte, Ford şi Opel au pus ce au mai bun pe “infanteriştii” din clasa compactă. Opel a înnoit cu mare succes Astra. Maşina este de acum mai frumoasă, mai bine finisată, ceva mai bună per ansamblu. Focus-ul de la Ford este deasemenea o maşină excelentă cu suspensii legendare. Dacă nu mă înşeală memoria, Focus a fost la vremea lui prima compactă cu suspensii independente pe spate.

Deşi direcţia rămâne rigidă faţă de cea de pe Opel, Focus ăşi păstrează manevrabilitatea excelentă, iar opţiunile s-au mai şi ieftinit progresiv în ultima vreme. Mulţumită crizei şi competiţiei, iată că poţi configura o maşină OK în 12.000 de euro sau mai puţin la ambele mărci.

Motoarele pe benzină, deşi egale ca putere, nu au acelaşi randament. 1.6 va demara mai repede datorită unui cuplu mai bun. E o chestiune de fizică simplă – 200cmc în plus. Per ansamblu, în oraş ambele vor consuma aproximativ la fel, însă la drum lung şi un stil de condus economic va bate motorul de 1.4. Felicitări pentru alegerea unor propulsoare pe benzină într-o epocă a obsesiei nerentabile pentru motorină.

Întreţinerea va fi mai ieftină pentru ambele cu rezerva că unele service-uri Ford sunt slabe şi scumpe, deşi aud plângeri şi despre unele Opel. Ca să nu pornim şi o dispută de genul maşină americană/germană, ambele sunt făcute de nemţi.

Aşadar ca aspect şi comfort bate detaşat Astra, la performanţe Focus.