Categorii: Auto, Ponturi

Sfaturi de cumpărare – citadină ieftină

Salut George!
Urmaresc de ceva timp blogul tau si observ ca majoritatea analizelor tale vizeaza masini din clasa medie/mare. Am 20 de ani si sunt proaspat posesor al permisului de conducere act. B. Doresc sa imi achizitionez o masina sh, in principu clasa mica, care sa faca fata cu brio si unor drumuri ocazionale mai lungi cu 4-5 persoane si cateva bagaje( fara pretentii de confort la asemenea cerinte). O voi folosi preponderent in oras insa. Bugetul este unul limitat, cel mult 5000 euro.Prefer diesel datorita consumului scazut. Parerile sunt foarte impartite pe forumuri, de accea am apelat si la parerea ta. Momentan, preferintele mele ar fi urmatoarele:
-Ford Fiesta , modelul fabricat intre 2005-2008, 1.4 TDCI, 68 Cp, observ ca as putea gasi la 50-70 mii km( am inteles ca este recomandata o masina cu cel mult 50.000 km in aceasta clasa)
-Renault Clio 3, 1.5 DCi, (masina cu aspect mai modern, mai sigura, mai noua; in privinta marcii am auzit cateva pareri negative); observ de asemenea o variate ampla a preturilor pt acest model: 5000-7000 euro, pt acelasi nr de km ca si in cazul Fordului
-alte variante le luat in calcul au fost vechiul model de Fabia, Opel Corsa C ( inteleg ca e recunoscut pt fiabilitate motorul 1.3 diesel, insa pt inatlimea mea de 1.90 e posibil sa fie cam inghesuita), Renault Megane bicorp (dar la acest pret gasesc modele cu multi km, variante de dinaintea faceliftului, despre care am inteles ca pun ceva probleme de fiabilitate)
-Mi-a mai atras atentia si fiat Grande Punto 1.3 diesel, insa si aici fiabilitatea ridica ceva semne de intrebare.
Mi-ar fi de mare ajutor inca o opinie, asupra oricarui model care indeplineste criteriul pretului, nu neaparat modelele mentionare de mine. Ce ma intereseaza in mod special este fiabilitatea, intretinerea, consumul sispatiul interior (sa fie decent).
Multumesc!

Răspuns:

Fiesta – modelul din perioada respectivă este decent spre spartan, însă insonorizarea este mult sub aşteptări. Am condus şi varianta pe benzină care este ceva mai sprintenă şi mai silenţioasă. Portbagajul este cam mic.

Clio – Peste Fiesta, dar motorul de 1.5 are probleme de turbină sau injecţie peste 120.000 km.  Mai confortabilă însă şi parcă mai bun comportamentul dinamic.  La siguranţă, cea mai bună opţiune din listă.

Fabia – Un Polo ieftin în esenţă, poate cea mai bună opţiune. Aş merge pe benzină.

Corsa – modelul actual urmează să fie schimbat. Automat, toate maşinile second hand din acest model se vor ieftini cu 20-30% în câteva luni.

Grande Punto – foarte manevrabil datorită servodirecţiei gândite special pentru oraş. Sprinten şi destul de confortabil pe distanţe scurte şi medii. Din nou, nu motorină.

Concluzii: pe oricare o alegi vei da cel puţin 5.000 de euro până la înmatriculare. Să aibă rulajul sub 100.000km şi cel mult trei ani de la prima înmatriculare. Cere să o duci la verificare cu computerul, suspensii şi motor înainte de achiziţie.  Cea mai bună valoare de revânzare dintre toate o vor avea după încă doi, trei ani Corsa şi Fabia.

În locul tău, m-aş uita cu puţină atenţie şi la un Sandero nou. Este 6400 de euro cu trei tichete rabla dar ai o maşină mai spaţioasă decât cele de mai sus şi, cel mai important, nouă, cu garanţie.