Sfaturi de cumpărare 6

Buna ziua!
Am mult respect pentru activitatea dumneavoastra, pentru timpul „pierdut”
pentru a ne informa, pentru a ne educa si a ne forma o parere despre
achizitionarea unei masini.
Ma numesc Barzan Ionut, am 24 ani, proaspat absolvent al Facultatii de
Constructii din Constanta, oras in care m-am nascut si locuiesc.
Iti apreciez mult munca, fapt pt care o impartasesc si cu alti oameni
interesati, postand link-uri pe forumul unde sunt moderator:
www.peugeotclubromania.ro
Am intrat pe acest forum de mai mult timp, fiindca prima mea masina a fost
un Peugeot 405 ’89 1.6e 75cp.
Din pacate intretinerea proasta (din partea fostilor si actualului
propietar) a masinii a pus aceasta masina „pe butuci”. Momentan conduc a 2a
masina a familiei un Hyundai Pony ’95 1.5i 83cp.
Sunt inscris sau urmaresc multe forumuri auto, multe site-uri de anunturi
auto, sau de informare auto.
Visul meu este Honda Civic 1.8 i-VTEC, masina pe care insa nu mi-o permit
cu salariul actual (aprox 450E).
Totusi, intentionez ca la anul sa-mi cumpar o masina „pentru varsta mea”.
Problema este ca nu stiu ce imi doresc. Nu stiu daca ma puteti intelege,
dar chiar asta simt. In fiecare saptamana imi doresc altceva. Am zeci de
modele in minte, fac tot felul de comparatii, caut mereu pe mobile.de,
autoscout.it, autovit.ro, bestauto.ro, automarket.ro, etc.
Sa incep cu propunerile care ma framanta:
Fiind un fan al marcii si membru activ al forumului Peugeot, m-as indrepta
spre un PEUGEOT 206 1.6 16v 110cp. Consider ca cei 110cp sunt suficienti pt
o masinutza ca 206-le.
Mai nou, de cand mi s-a pus pata pe Honda Civic, am devenit fan japoneze.
Deci, mi-ar placea si un HONDA CIVIC, chiar si modelul mai vechi (EG-urile,
daca stiti la care ma refer 91-96), neaparat 1.6 cu VTEC (125cp, caci VTI-ul
de 160cp este prea mult si mai mult ca sigur o masina atat de puternica a
fost „alergata”).
O alta japoneza ar fi TOYOTA CELICA inainte de 2000, (fratele meu m-a
convins cand si-a luat un 1.8 VVTL-i 192cp aspirat din 2003) insa aceasta
pierde la practicabilitate, datorita garzii la sol, in special. Cu
rigiditatea suspensiilor sau cu faptul ca este Coupe, m-as obisnui.
Mai sunt foarte multe modele, o sa insir doar cateva, desi sigur o sa omit
multe dintre ele: Alfa Romeo 147, Seat Leon, Peugeot 306, Ford Focus, VW
Corrado.. parca erau mai multe.. sigur sunt mai multe, dar le-am pierdut
prin minte momentan.
As vrea sa ma ajuti. Ideea de baza este:
-masina (Hot)Hatchback sau chiar Sport;
-benzinar (preferabil aspirat pe injectie) 1.4-1.6-1.8;
-raport putere-consum rezonabil;
-aspect (design) placut;
-putere peste 100cp.
-raport calitate-pret-fiabilitate rezonabil;
-sa fie un model de referinta, nu vreau modele comune, nu sunt fan
„nemtesti”;
-pret.. nici nu stiu.. Momentan nu am decat aprox 1000E, dar daca se pune
problema, ma vor sprijini parintii si probabil voi face si un mic credit;
deci as vrea sa dau maxim 6000E pentru o masina pe care intentionez sa o tin
maxim 2 ani, dar care vreau sa-mi ofere satisfactie, siguranta, fara sa am
probleme cu ea.
Nu stiu daca ma crezi, am avut ceva emotii la redactarea acestui mesaj. Imi
cer scuze pentru evetuala necoerenta in exprimare, am fost des intrerupt, si
parca nu imi vine sa reiau textul la ora asta.
Scuza-ma daca te-am plictisit. As vrea sa imi raspuzi, sa-ti dai cu parerea
chiar daca o faci pe mail sau pe blog.

Cu mult respect, Barzan Ionut..

OK! Un mesaj foarte lung, un om destul de nehotărât şi cu puţini bani. Problemele care se pun sunt următoarele:
– Te felicit că vrei o japoneză, însă vei avea o problemă cu revânzarea, ca şi mine de altfel. Deşi sunt cele mai fiabile, nu au un renume încă suficient de bun la noi. Situaţia se îmbunătăţeşte sensibil. Dacă vrei să ţii însă maşina doar doi ani şi vrei o să o revinzi rapid, tot o germană ar fi soluţia.
– Pentru doi ani să nu alegi în nici un caz o maşină nouă, chiar dacă ţi-ai permite-o. Ai pierde până la 50% din valoarea de nou, fără rost. Un lux de care nu ai nevoie.
– Motoarele iVTEC de la Honda sunt foarte bune. Duc înspre 1.000.000 km dacă sunt corect întreţinute.

Uite câteva exemple de maşini bune aici. Am selecţionat Honde pe benzină şi motorină mai noi de 2002 până în 6.000 de euro. Un Jazz sau un Civic cred că ar fi ideale.
Baftă

Ultimele articole

Articole recomandate

14 Comments

  1. daca vrei un hot hatch tare, ia-ti un clio rs din 2000, 2001, motor de 2.0 16v 170 cp si sa vezi distractie, iar cu putin noroc te incadrezi in buget.
    Sfatul meu, nu iti lua masina sport din Germania, (autobahn-ul nu are limita de viteza) !!!!!!!

  2. nu prea mai exista zone fara limite.Si mai bine merge o masina la 200 la ora in viteza a 5 a constant decat una care merge numai cu 1-ia si a 2 a de nenorocesti tot de la motor la ambreiaj . De aia in Germania se face schimbul de ulei la 20.000 – 25.000 km pt ca nu este aglomeratia si praful din Romania.In Romania faci schimbul la 10.000 daca nu vrei sa o pui pe butuci

  3. Domnule Buhnici, va multumesc ca ati ales sa imi raspundeti.
    Va multumesc si voua, celorlalti fani ai acestui site pt sugestii.
    Vreau sa fac cateva completari:
    – nu am de gand sa tin doar 2 ani masina, mai ales daca as cumpara-o noua, dar oricum nu este cazul, ca nu ma incadrez in buget; poate am exagerat cu acea perioada de 2 ani cand am redactat mailul;
    – prefer un hatchback, decat o sportiva, este mai practica;
    – nu ma deranjeaza daca este coupe;
    – motor 1.6-1.8;
    – preferabil o masina cu pretentii sportive, sa fie un model de referinta, nu un model comune;

    @GeorgeBuhnici: sunt interesante ofertele acelea de Civic. Jazz-ul nu ma reprezinta.
    Intre timp am facut un drive-test cu Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC, fapt care mi-a intarit si mai mult dorinta de a o avea candva. Sau macar o alta surata mai in varsta.

    @Alin: nu prea cunosc FIATurile, insa am mers cu un Stilo 1.6 si mi s-a parut cam lenes..

    @rs fan: am auzit lucruri bune despre Clio RS. Desi nu sunt fan Renault (poate chiar e pe lista neagra), stiu ca divizia sport de la Renault este altceva. Interesanta teoria ta cu autobahn-ul, dar totusi @Gore are dreptate. Oricum, la masinile SH tine mult de noroc, daca nu stii sa vezi anumite semne.

    Va multumesc pt sugestii si mai astept si alte pareri!

  4. eu as merge mai mult spre un toyota auris, dar nu stiu la ce pret il gasesti. masina e superba, fiabila si in plus distributia nu se face prin curea, cii cu lant, fapt care iti garanteaza motorul pe termen mult mai lung (lant-ul este folosit in principiu la masinile de lux).
    In plus toyota *yaris* in cazul de fata a fost descrisa de multi hoti de automobile ca fiind imposibil de furat.
    Nici Honda Civic nu e rea, personal as opta intr-o varianta Ford, Toyota sau Honda, ceva cu consum redus sau posibil hibrid.

  5. In locul tau m-as orienta catre o masina cat mai nou si cu km cat mai putini, chiar daca nu este de ‘fite’ (…la ce fite te-ai putea astepta la 6000E stransi din greu).
    Tine cont ca intr-o masina rablagita, din 2000 sau mai veche va trebui obligatoriu sa investesti niste bani pt a o aduce pe linia de plutire cat de cat, drept pt care consider o greseala sa investesti toti banii stransi+credit+imprumut parinti numai in masina. Limiteaza-te la ceva mai ieftin si tine bani de reparatii sau ceva la toata suma, cu km putini si sanse f. mici sa pice in 2ani de zile.

  6. Felicitari. Pana la urma ai urmat si sfatul meu. Sa fie intr-un ceas bun si daca ai nevoie de sfaturi stii unde ma gasesti. Urmareste blogul pe care l-am dedicat acestui model si vezi daca iti este util.

Dă-i un răspuns lui Gore Renunțați la răspuns

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.